کد خبر: ۶۳۲۹۷۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
نمی‌توان با دنیا رابطه و تعامل نداشته باشیم اما قدرت اقتصادی پیدا کنیم

روحانی: رضایت عامه مردم مدنظر باشد/رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز قدرت ملی باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: قدرت ملی ترکیبی از قدرت فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی است و این چهار قدرت باید در تعامل با یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به خطبه های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران و تاکید ایشان بر مساله قدرت ملی و توانمند شدن گفت: بزرگترین قدرتی که خداوند در کشور ما قرار داده است قدرت ملی و مردمی است و مردم ایران بزرگترین قدرت ما هستند و هیچ قدرتی بالاتر از حضور، ایستادگی، فداکاری و اتحاد مردم نداریم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هر کجا با مشکل مواجه شدیم، با حضور، اتحاد و وفاق مردم از این مشکلات عبور کردیم.

روحانی: رضایت عامه مردم مدنظر باشد/رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند

روحانی با بیان اینکه هراس عمده دشمنان از قدرت اقتصادی، نظامی و امنیتی کشورمان نیست، گفت: دشمنان از قدرت مردمی و فرهنگی ایران به شدت در هراس هستند چرا که ملتی که خودش را برای ایثار و فداکاری آماده کند و در مسائل و حوادث مختلف در کنار هم باشند همچنان که در حادثه هواپیما و شهادت فرمانده بزرگ کشورمان سردار سلیمانی در کنار هم قرار گرفتند، چنین ملتی از قدرت بسیار عظیم و بزرگی برخوردار است و شکست ناپذیر می باشد.

رئیس جمهور گفت: تا زمانی که لطف خدا بر بالای سرمان باشد و مردم متحد و همدل باشند از هیچ چیزی هراسی نداریم.

روحانی تقویت قدرت اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه امروز در سایه صادرات غیرنفتی درآمدهای کشورمان افزایش یافته و 20 میلیارد دلار صادرات به بانک مرکزی و سامانه نیما واریز شده، این نشان دهنده قدرت اقتصادی کشورمان در سایه صادرات غیرنفتی است.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم توجه به تقویت حوزه توریسم و گردشگری گفت: امروز کشورهایی در جهان هستند که به اندازه درآمد نفتی ما در یک سال معمولی ، از بخش توریسم درآمد دارند و کشور ما می تواند با توجه به برخورداری از امنیت و آثار تاریخی، تنوع اقلیمی و زیبایی های طبیعی بالاترین درآمد را از لحاظ توریسم داشته باشند.

روحانی با اشاره به اینکه وقتی از قدرت صادراتی برخوردار باشیم به طور طبیعی تولید نیز افزایش پیدا می کند، اظهار داشت: اگر صادرات داشته باشیم تولیدات کشورمان می تواند حتی جمعیتی یک میلیاردی را هم پوشش دهد و حتی تولیدات خود را به کشورهایی مانند هند، چین و کشورهای همسایه و اطراف نیز صادر کنیم اما اگر قدرت صادراتی نداشته باشیم در نهایت شاید بتوان صرفا نیازهای داخل کشور را تامین کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی بدون قدرت سیاسی امکان پذیر نیست، گفت: نمی توان با دنیا رابطه و تعامل نداشته باشیم اما قدرت اقتصادی پیدا کنیم. بدون تردید اگر بخواهیم تولیداتمان افزایش پیدا کند باید بازارهای دیگر را در اختیار داشته باشیم و لذا در اقتصاد مقاومتی توجه به حوزه درون‌زا و برون‌زا مورد تاکید قرار گرفته است اما ظاهرا عده ای برون‌گرا را درون‌زا می خوانند.

روحانی اضافه کرد: بخش بزرگی از مقوله اقتصاد مقاومتی درباره صادرات است لذا باید صادرات و ارز داشته باشیم تا حوزه تولید پیشرفت کند. همچنین باید بتوانیم کالاهای مورد نیاز خود را وارد کنیم و در مقابل کالاهای تولید شده را صادر کنیم. البته هر چقدر به سمت خودکفایی و خوداتکایی حرکت کنیم نشان دهنده توانمندی و هنرمان است اما در عین حال باید به سمت صادرات هم حرکت کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: بدون صادرات نمی‌توانیم رقابت و پیشرفت علمی داشته باشیم و پیشرفت علمی و فناورانه در سایه رقابت و حضور در بازارهای جهانی است.

روحانی گفت: اگر توان سیاسی نداشته باشیم حتی اگر بتوان قدرت اقتصادی را در داخل ایجاد کرد و این ناممکن با عصای موسایی ممکن شود، این قدرت در منطقه و جهان تاثیرگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور اضافه کرد: اگر از گاز، نفت و توان خدمات فنی- مهندسی برخوردار باشیم چنین توانمندی و ظرفیت‌هایی در حد خودکفایی داخلی است و زمانی تاثیرگذار است که بتوانیم آن را به سایر کشورها صادر کنیم.

روحانی تاکید کرد: قدرت اقتصادی در کنار قدرت سیاسی، فرهنگی و امنیتی ساخته می‌شود و قابل جدا کردن نیست و اگر کسی تصور می‌کند می‌توان اینها را از هم جدا کرد بدون تردید مسائل استراتژیک دنیا را به خوبی درک نکرده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید دستورالعمل رهبری را مبنی بر افزایش قدرت به صورت حساب شده عملی کنیم.

روحانی گفت: اگر کسی در کشور می‌خواهد اقدامی انجام دهد که با قدرت ملی کشورمان سازگار نیست حتما مسوول است و باید در برابر مردم پاسخگو باشد. اگر کسی کلام، سخن و مصوبه‌اش به یک تنش غیرضروری تبدیل شود باید به مردم پاسخگو باشد و اگر قوانین و مقرراتی تصویب می‌شود که رابطه بانکی و مالی کشورمان را با دنیا دچار مشکل می‌کند باید در مقابل آن مسوول بوده و به مردم جوابگو بود.

وی گفت: هیچ نهاد غیر انتخابی در کشور وجود ندارد و همه نهادها و مسوولین مشروعیت خود را از اراده و خواست مردم کسب می‌کنند. لذا به همین دلیل است که مردم را پای صندوق رای دعوت می‌کنیم والا چه لزومی دارد که اکثریت مردم در انتخابات شرکت کنند.

روحانی خاطرنشان کرد: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل هر کاری در کشور انجام می‌دهیم نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم.

روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آنها حاکم است بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار داشت: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آرا است والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشورها حتی برخی از کشورهای اروپایی با حضور 15 و 20 درصدی مردم برگزار کرد اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.

روحانی با طرح این سوال که حضور پرشور مردم را چگونه می‌توان ایجاد کرد، اظهار داشت: بدون تردید تنها عامل ایجاد چنین شرایطی وجود فضای رقابتی است و مردم بایستی به سلامت، امنیت و رقابتی بودن انتخابات اطمینان داشته باشند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر توصیه و نصیحت به دیگران مورد رضایت آنها نیست اما به وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و مردم عزیز توصیه می‌کنم اهمیت انتخابات را مدنظر قرار داده و با قوت به پای صندوق آرا بیایند.

روحانی تصریح کرد: همه باید بدانند که بالاتر از مردم و بالاتر از قانون نداریم. هیچ نهادی مقدس نیست مگر اینکه در چار چوب قانون و خواست مردم حرکت کند. این ها برای ما روشن است.

رئیس جمهور گفت: وقتی رهبری دستور می‌دهند که قدرتمند شویم این قدرت با حضور و تلاش و تعامل با جهان حاصل می‌شود و باید با همه توان این توصیه رهبری را اجرایی کنیم و در این زمینه خطبه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم. بی‌تردید اگر در کنار یکدیگر حرکت کنیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم.

روحانی تصریح کرد: کسانی که در کاخ سفید نشسته‌اند نمی‌توانند برای ملت ایران تصمیم بگیرند بلکه این مردم هستند که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنند. امروز باید با اتحاد و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به سه کشور اروپایی تاکید کرد: دوستان اروپایی دچار خطا و اشتباه نشوند، آمریکا یک خطای بزرگی را در خروج از برجام و زیر پا گذاشتن تعهدات خود مرتکب شد که یک خطای بزرگ اخلاقی، سیاسی، حقوقی و حتی نسبت به احترام به قوانین و مقررات بین‌المللی و سازمان ملل بود.

روحانی گفت: آمریکا همچنین در به شهادت رساندن سردار بزرگ کشورمان هم خطای بزرگ دیگری مرتکب شد و تصور کرد که سردار سلیمانی از بین بردنی است در حالی که کسی با شهادت از بین نمی‌رود بلکه جاودانه می‌شود. آمریکا با این کار خود سردار سلیمانی را برای هزاران سال و در تاریخ جاودانه کرد و آرزو می‌کنیم خداوند چنین توفیقی به انسان دهد که پایان عمرش جاودانگی باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آمریکا خطا کرده و جزای آن را خواهد دید، خطاب به سه کشور اروپایی گفت: آیا شما هم می‌خواهید خطا و اشتباه کنید؟

روحانی افزود: شما می دانید در توافقی که به نام توافق هسته ای با هم انجام دادیم همه تعهداتی داریم و باید به آنها عمل کنیم، این چه حرف مستکبرانه‌ای است که یک دولتی بگوید من به تعهد خود عمل نمی‌کنم اما شما باید به آن متعهد باشید.

رئیس جمهور تاکیدکرد: شما بعد از خروج آمریکا، مگر به ما یازده تعهد ندادید که به آن عمل کنید؟ به کدام یک از آنها عمل کرده‌اید؟ بی‌تردید وفای عهد ، اخلاق ، تاریخ و شرافت بالاتر از تعرفه ماشین است. انسان که شرافت و عهدش را به خاطر تعرفه زیر پا نمی گذارد!

روحانی خاطرنشان کرد: حالا کسی که این تعهد را زیر پا گذاشت تصور می‌کرد که می تواند با اینکار ملتی را شکست دهد شما که می دانید ملت ایران را نمی توان با اینگونه اقدامات شکست داد پس چرا به تعهد خود عمل نمی‌کنید؟

رئیس جمهور خطاب به کشورهای اروپایی تصریح کرد: ما داخل برجام هستیم از برجام خارج نشدیم و نمی‌خواهیم برجام را از بین ببریم و نسبت به آن متعهد هستیم و کاهش تعهدات را هم مطابق برجام و بر مبنای آن انجام داده‌ایم. هر روزی هم که شما به تعهد کامل‌تان برگردید همان روز ما نیز نسبت به آن متعهد خواهیم بود و اگر برنگردید هر چقدر شعار بدهید و اجتماع و جلسه تشکیل دهید و تهدید کنید، بی‌ارزش است.

روحانی تصریح کرد: به سه کشور اروپایی تاکید می‌کنم که اگر تخلفی کردید و تعهدی را زیر پا گذاشتید، مسول تمام تبعات آن شما هستید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست، گفت: حتی اگر برجام و پادمان هم از بین برود و روابط کشورمان با آژانس بین‌المللی هسته‌ای خوب یا بد باشد، به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و این بر مبنای فتوای رهبری عزیز و مطابق تعهد اخلاقی هیچ وقت دنبال سلاح هسته ای هم نمی رویم اما در عین حال می خواهیم روابط خوب با شما داشته باشیم. اگر به تعهدات خود عمل کنید ما هم عمل می‌کنیم.

روحانی گفت: در جایی که نمی خواهید کاری بکنید ، نگویید که ناتوان و ضعیف هستید اما چطور در جایی که می خواهید تخلف کنید، توانمند می شوید؟ جایی که باید به عهد خود عمل کنید ناتوان می شوید و می گویید آمریکا فشار می آورد و نمی توانید و از ما عذر خواهی می کنید اما چطور علیه ملت ایران، یک مرتبه توانمند می شوید؟ وقتی نسبت به ملت ایران می خواهید تعهدات را عمل کنید سر را به زیر می اندازید و می گویید ناتوان هستید.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم اروپا به عهد و تعهداتش عمل کند در این صورت ما هم به تعهدات خود پایبند هستیم

وی خاطرنشان کرد: دولت به آنچه به ملت خود گفته که پای عهد و پیمان خود ایستاده است و باز هم به آن تاکید می کنیم اما اگر کسی بخواهد از تعهداتش خارج شود ، تبعاتش نیز بر عهده کسی است که از این عهد خارج شده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ماه بهمن همواره یادآور بهمن سال 57 یعنی ماه ایستادگی، پایداری ، مقاومت و پیروزی بوده است، اظهار داشت: امیدوارم امسال هم ماه بهمن ماه خیر و برکت برای ملت بزرگ ایران باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ایران در روزهای گذشته نسبت به هموطنان خود با محبت و برادری و تعاون رفتار کرده که بسیار پسندیده است، گفت: مردم کشورمان در این روزها رفتار بسیار ارزشمندی نسبت به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان داشتند مردمان این مناطق انسانهایی بسیار شریفی هستند که با سختی‌ها آشنایی دارند چرا که در کنار طبیعت سخت و کویر زندگی می‌کنند. البته در این حادثه، همه نیروهای امدادی ، هلال احمر، اورژانس، دستگاههای دولتی و نیروهای مسلح به موقع به صحنه آمده و به مردم کمک و یاری کردند.

روحانی گفت: امروز تقریبا مرحله اول کمک‌های امدادی و اضطراری به اتمام رسیده است و باید خودمان را برای مرحله بازسازی مناطقی که در سیل تخریب شدند، آماده کنیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور دادم که به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده و طراحی‌ها و اعتبارات لازم را برای بازسازی مناطق سیل‌زده در سه استان مذکور انجام دهد و تقریبا 17 هزار و 500 واحد مسکونی باید در این استان‌ها بازسازی شود.

روحانی افزود: همچنین تاکید شده خانه‌هایی که تاب‌آوری آنها پایین است نیز بازسازی شود تا چنانچه حادثه‌ دیگری رخ داد، دچار آسیب نشوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان استان زرخیزی است، گفت: این استان به ویژه مناطق جنوبی آن که بخش زرآباد نیز در آن جا دارد از زمین‌های مستعد و مناسبی برخوردار است و می‌تواند جایگاه مهمی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

روحانی گفت: امیدوارم با تلاش‌هایی که وزارت نیرو و سایر دستگاهها انجام می‌دهند این استان به یک استان بسیار مهم در بخش کشاورزی و به ویژه محصولات باغی و گرمسیری تبدیل شود. این استان با توجه به اینکه استانی چهار فصل است در همه روزهای سال برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی آمادگی دارد.

رئیس جمهور گفت: سازمان برنامه و بودجه کمک‌های خوبی به هلال احمر به منظور تخصیص به سیل‌زدگان انجام داده است که بر این مبنا 100 میلیارد تومان برای شارژ انبارها و 50 میلیارد تومان برای وسایل پروازی تخصیص یافته است و مردم استان مطمئن باشند که دولت تا آخر در کنارشان خواهد بود.

روحانی گفت: همانطور که با سرعت مشکل بخش راه، برق و تقریبا آب استان برطرف شده است و تا حل و فصل تمام مشکلات، این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اظهار تاسف مجدد نسبت به سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: به مردم عزیزی که در این سانحه تاسف برانگیز، عزیزانشان را از دست داده‌اند و هم به مردم سایر کشورهایی که اتباع‌شان در این هواپیما بودند، مجددا تسلیت می‌گویم و یادشان برای همیشه زنده خواهد ماند، مطمئن باشید که جمهوری اسلامی ایران با همه ابزار و امکانات خود این حادثه را مورد بررسی قرار خواهد داد و به همه تعهدات خود از لحاظ حقوقی کاملا متعهد است و دستورات لازم در این زمینه داده شده است.

روحانی گفت: به زودی مرکز مهم نوآوری در زمینه توسعه هوش مصنوعی تحت عنوان 176 برگرفته از تعداد مسافران هواپیمای اوکراینی به ویژه 13 نفری که در زمینه علم و دانش فعال بودند، راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: از امروز به بعد غیر از همدردی با خانواده جانباختگان، سایر امور از لحاظ فنی و تخصصی بر عهده متخصصین امر و سازمان هواپیمایی کشور است. ضمن اینکه در این زمینه همکاری با کشور اوکراین که اتباع آن دچار حادثه شده و همچنین رعایت همه مقررات بین‌المللی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

روحانی گفت: بی تردید در بررسی این حادثه در هر بخشی به نتیجه رسیدیم آن را به مردم اعلام خواهیم کرد و قوه قضاییه نیز مسوولیت خود را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تحول مثبت اقتصادی که علیرغم فشارهای آمریکا و بدخواهان در بخش اقتصادی کشور ایجاد شده است، اظهار داشت: امروز بر اساس گزارش وزیر صنعت از 100 قلم کالای ضروری، قیمت 54 قلم در یک ماه گذشته روند کاهشی داشته و 24 قلم هم از افزایش بسیار اندکی برخوردار بوده است و نظارت بر اقلام ضروری با جدیت ادامه دارد تا مردم در مشکل نباشند.

روحانی خاطرنشان کرد: مرکز آمار گزارشی نسبت به تورم و شرایط اقتصادی کشور داشته که نشان می‌دهد این شرایط به سمت حل و فصل مسائل اقتصادی پیش می‌رود. نرخ تورم که در آذر ماه 3.2 درصد بوده، در دی ماه تورم یک ماهه 0.8 درصد شده است. تورم نقطه به نقطه نیز در آذر ماه 27.8 درصد بوده که در دی ماه به 26.3 درصد رسیده است ضمن اینکه تورم سالانه نیز در آذر ماه 40 درصد و در دی ماه 38.6 درصد بوده است و این روند مثبت اقتصادی همچنان ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه بر اساس گزارشی که در مجمع بانک مرکزی ارائه گردید انتظارات تورمی در حال کاهش است، گفت: امروز نرخ اوراق دولتی در بازار با سود متعادلی معامله می‌شود و نرخ سود بین بانکی نشان می‌دهد که تورم انتظاری در حال کاهش است.

روحانی گفت: این روند مثبت اقتصادی در شرایطی که آمریکا در دو سال گذشته فشارهای زیادی را اعمال می‌کند، به معنای قدرت و ایستادگی ملت ایران است.

رئیس جمهور گفت: در 10 ماهه امسال 20 میلیارد دلار توسط صادرکنندگان در سامانه نیما عرضه شده است که به معنای توجه صادرکنندگان به منافع کشورمان است. در این مدت همچنین 32 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی تخصیص یافته است و بی‌تردید اگر شرایط تحریم حاکم نبود وضعیتی به مراتب بهتری داشتیم و این شرایط نسبت به وضعیتی که کشورمان در آن قرار دارد قابل قبول به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
امیر خلف خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
20
12
استاد شورای نگهبان نظارت کرده حال و روز مجلس ما این هست کارایی مجلس با این نمایندگان اکثریت جناح و طیف سیاسی خودتان به پایین ترین راندمان ممکن رسیده حالا شورای نگهبان نباشد و برای رضایت شما تمام کسانی که دغدغه های صرفا جناحی و اقتصادی شخصی خودشان را دارند ورود کنند به مجلس آنوقت باید ملت سر بر زمین بگذارند و بمیرند.

لطفا حذف نکنید
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
5
6
اون دلواپسها ؟! که هیچ !؟جناب روحانی متاسفانه شما هم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
21
13
متاسفانه وقتی شورای نگهبانی روحانی را تایید و جناح ایشان را خوشحال کرد و یک ملت را ناراحت کرد کسی چنین حرفی نزد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
0
0
در هر کچای دنیا جناح هاو سلایق مختلف در مجالس حضور دارند اگر مجلس تک جناحی شود تمامی تحریکات لازم از بین می رود و مجلسی ایستا جای مجلس زنده و پویا را می گیرد...
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
3
2
هشت سال قوم شما فقط رضایت داشت چه شد که حالا چه بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
1
1
هردوجناح لطفا خودراخسته نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
0
0
عامه رو خوب امدی!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
1
0
* اجتناب از توهین و تضعیف شورای نگهبان
نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی توانی قبول نداشته باشی. مردم به این ها و به قانون اساسی رأی دادند. مردمی که به قانون اساسی رأی دادند، منتظر هستند که قانون اساسی اجرا بشود. (این طور نباشد که) هر کس از هرجا صبح بلند می شود، بگوید من شورای نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسی را قبول ندارم، نه (صحیفه امام، ج 14، ص 377(
شورای نگهبان، قانونی است و کسی حق ندارد در مصاحبه ها و نطقها و رسانه ها به آن توهین و یا آن را تضعیف نماید.(7)
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین