کد خبر: ۶۳۳۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹

دادستان: از بازداشت‌های غیرضرور خودداری شود

دادستان کل کشور خطاب به قضات دادسرا بر خودداری از بازداشت های غیرضروری تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور پس از حضور در مجتمع قضایی شهید قدوسی، از دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد بازدید کرد.

منتظری در جریان این بازدید ضمن گفت‌وگو با مراجعین مردمی به مشکلات و پرونده های انها توجه کرده و دستورات لازم را صادر کرد.

دادستان: از بازداشت‌های غیرضرور خودداری شود

در ادامه این بازدید حجت الاسلام و المسلمین منتظری در نشست همکاران قضایی و اداری دادسرای یزد حاضر شده و اظهارات آن‌ها را استماع کرد.

دادستان کل کشور در این نشست اظهار کرد: از حضور در جمع شما عزیزان خدا را شاکرم و امیدوارم بتوانیم در راستای تحقق عدالت مورد نظر اسلام و آنچه که هدف غایی نظام ما است گام برداریم.

منتظری ادامه داد: همه تلاش‌ها و مجاهدت‌ها برای این است که عدالت در جامعه پیاده شود. اساس ارسال رسل و نزول کتب این است که عدالت و قسط در جامعه برپا شود.

وی افزود: البته همه میدانیم که اجرای عدالت امری بسیار سخت است و حتما عده ای هستند که از اجرای عدالت ناراضی باشند.

دادستان کل کشور به موضوع جایگاه قضاوت هم اشاره کرد و گفت: قضاوت مسئولیت سنگینی است که باید به نحو درست اجرا شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: اگر قضات ما به این سنگینی مسئولیت توجه داشته باشند حتما به مشکلات و محدودیتهای این جایگاه هم توجه خواهند کرد. یعنی یک قاضی که می‌خواهد مجری عدالت باشد حتما باید از یک سری آسایش ها و آرامشها و امتیازات مرسوم دست بکشد.

وی بیان کرد: سرمایه و اعتبار اصلی قضات کار جهادی و تلاشی است که در جهت اجرای عدالت انجام می‌دهند.

این مسئول عالی قضایی در ادامه به موضوع مبارزه با فساد هم اشاره کرد و گفت: رویکرد جدی دستگاه قضایی در حال حاضر مبارزه قاطعانه با فساد است. این فساد چه در دوره دستگاه قضایی باشد و چه بیرون از آن، قوه قضاییه با شدت با آن برخورد خواهد کرد.

وی از حمایت و تشویق قضات هم خبر داد و گفت: سیاست و راهبرد قوه قضاییه این است که ضمن برخورد با فسادهای احتمالی درون قوه قضاییه از قضات خوشنام هم حمایت کرده و آنها را مورد حمایت قرار دهد.

دادستان کل کشور به موضوع کاهش جمعیت کیفری زندانیان هم اشاره کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت موجود زندانها بهبود یابد. زندانی کردن افراد شرور و خطرناک یک امر لازم و ضروری است و جزو ملزومات اجرای عدالت است؛ اما در آنجایی که قانون اجازه داده باید از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

منتظری تاکید کرد: در این راستا یک آئین نامه تهیه و ابلاغ شده است و لازم است نسبت به اجرای آن اهتمام شود البته اگر پیشنهادی هم برای اصلاح آن دارید ارائه کنید تا پس از بررسی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: تاکید ما به همه شما عزیزان و دیگران عزیزان همکار در سایر استان‌ها این است که تا جایی که قانون اجازه داده است از صدور قرارهای بازداشت غیرضرور خودداری شود. سیاست و راهبرد کنونی قوه قضاییه این است تا جایی که امکان دارد به جای بازداشتهای غیر ضرور از قرارهایی همچون کفالت ،وثیقه و ... استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین