کد خبر: ۶۳۳۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷

حسرت بزرگ برای هندبال ایران/ سهمیه جهانی از دست رفت

تیم ملی هندبال ایران با تساوی مقابل کره جنوبی از رسیدن به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آسیا بازماند و سهمیه قهرمانی جهان را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :

تیم ملی هندبال مردان ایران در آخرین بازی مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی مقابل کره جنوبی به میدان رفت و در پایان به تساوی ۲۴ بر ۲۴ رسید.

با این حساب و با توجه به تفاضل گل بهتر کره جنوبی، تیم‌ ایران از صعود به نیمه نهایی بازماند و سهمیه مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را از دست داد.

حسرت بزرگ برای هندبال ایران/ سهمیه جهانی از دست رفت

قطر، کره جنوبی، بحرین و ژاپن تیم‌هایی هستند که به نیمه نهایی صعود کردند و سهمیه قهرمانی جهان ۲۰۲۱ را گرفتند.

نیمه اول

کره در دقیقه ۲ اولین گل بازی را وارد دروازه سعید حیدری راد کرد.

پویا نوروزی نژاد با یک توپ ربایی، الله کرم استکی را صاحب توپ‌ کرد و این بازیکن در حالی که تنها دروازه‌بان کره را پیش رو داشت گل اول ایران را به ثمر رساند.

مجتبی حیدر پور برای ایران ۳ گل زد و حساب کار را به ۵ بر ۳ کشاند. گل سوم او روی ضد حمله ایران و با یک ضربه چیپ به ثمر رسید. در ادامه علیرضا موسوی کارت زرد دریافت کرد.

حیدری راد با عملکرد خوب خود چند موقعیت گلزنی را حریف گرفت. در ادامه بازیکن کره به خاطر خطا بر روی حیدرپور دو دقیقه از زمین مسابقه بیرون رفت. نوروزی نژاد هم به خاطر انجام خطا دو دقیقه از زمین بیرون رفت.

میلاد مسائلی گل هشتم ایران را از روی خطای هفت متر به ثمر رساند. اورعی هم به دلیل انجام خطا دو دقیقه از زمین بیرون رفت.

کره با چند حمله پی در پی حساب کار را به تساوی ۹ بر ۹ کشاند و به همین دلیل علیرضا حبیبی، سرمربی ایران وقت استراحت اول را برای ایران گرفت.

علیرضا موسوی روی پاس گل شاهو نصرتی و با یک چرخش بین سه بازیکن کره، دهمین گل ایران را زد.

مجتبی حیدرپور در دقایق پایانی بازی دو گل پیاپی دیگر برای ایران زد تا حساب کار ۱۲ بر ۱۰ شود. الله کرم استکی که از بازی با قطر مصدومیت داشت احساس ناراحتی کرد و از زمان زمین بیرون رفت.

نوروزی نژاد و حیدرپور دو گل دیگر وارد دروازه حریف کردند تا ایران با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ راهی رختکن شود.

نیمه دوم

همچون نیمه اول کره جنوبی اولین گل را به ثمر رساند. الله کرم استکی که در دقایق پایانی نیمه اول به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت، از شروع نیمه دوم در زمین بود. در همین دقایق ابتدایی موسوی، یکی از ستاره های ایران مقابل کره گل پانزدهم ایران را زد.

سلامان بربط با وردش به زمین در این نیمه دو گل زد و حساب کار ۱۷ بر ۱۴ شد. در ادامه کره سه گل پی در پی زد و بازی به تساوی ۱۷ بر ۱۷ رسید اما حیدرپور، دیگر ستاره ایران گل هجدهم ایران را وارد دروازه کره کرد.

حیدری راد چند بار مانع از بازی شدن دروازه اش شد تا ایران همچنان یک گل از حریف پیش باشد. الله کرم استکی که در این بازی چندین ضربه ناموفق را به سمت دروازه کره زد در دقیقه ۴۳ گلزنی کرد.

افشین صادقی پس از ورود به زمین با گلزنی حساب کار را ۲۰ بر ۱۹ به سود ایران کشاند و در ادامه هم مربی کره برای تیم خود وقت استراحت گرفت.

صادقی سومین گل خود را زد تا ایران ۲۲ بر ۲۰ همچنان پیش باشد.

پس از آنکه کره با دو گل حساب کار را به تساوی ۲۲ بر ۲۲ کشاند، حبیبی برای ایران وقت استراحت گرفت.

حیدری راد با عملکرد خوب مانع از گلزنی کره شد و در ادامه هم بربط گل بیست و سوم ایران را زد. مجتبی حیدرپور در سه دقیقه پایانی بازی به دلیل انجام خطا بر روی حریف دو دقیقه از زمین بیرون رفت تا ایران در این لحظات حساس بازی را ۶ نفره ادامه بدهد اما بلافاصله پس از آن یونس آثاری گل بیست و چهارم ایران را زد.

نوروزی نژاد، یکی از تاثیر گذارترین بازیکنان ایران در این مسابقات روی حمله کره دچار مصدومیت شد و از زمین مسابقه بیرون رفت. بازیکن کره هم در همین صحنه مصدوم شد.

گل مساوی را زد و حبیبی وقت استراحت گرفت اما بازی ۲۴ بر ۲۴ به پاین رسید که با توجه به تفاضل گل بهتر کره جنوبی، ایران از صعود به نیمه نهایی بازماند.

میلاد مسائلی، یونس آثاری، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی، علی مهدی‌زاده، علی رحیمی کازرونی، الله‌کرم استکی، سجاد استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، مجتبی حیدرپور، محمد امین فرهادی، سید علیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، سلامان بربط، محسن باباصفری، سعید حیدری‌راد و شاهو نصرتی ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها هستند. هدایت تیم‌ ایران را علیرضا حبیبی بر عهده دارد.

مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی از ۲۶ دی تا ۷ بهمن به میزبانی کویت در حال برگزاری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین