کد خبر: ۶۳۳۳۳۲
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

پس لرزه‌های تهدید به ترور سردار قاآنی از سوی آمریکا/پای ردصلاحیت‌ها و استیضاح ترامپ به نماز جمعه هم باز شد/سیل سیستان چقدر خسارت برجای گذاشت؟

خطبه های نماز جمعه این هفته برخی شهرهای کشور با مباحثی پیرامون انتخابات مجلس یازدهم، تهدید به ترور فرمانده جدید نیروی قدس سپاه از سوی آمریکا و خسارات سیل سیستان و بلوچستان همراه بود.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار کرد: از ملت بزرگ ایران به دلیل خلق حماسه بی‌نظیر در تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی تقدیر کرده و نیز از ملت‌هایی که اظهار علاقه کردند به ویژه ملت بزرگ عراق که حماسه بی نظیری را کشور خلق کردند باید تشکر کرد.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: خانواده‌های داغدیده در سانحه هواپیمای اوکراینی، با وجود غم جانکاه در امتحان خود سربلند شدند.با وجود فتنه گری‌ها و دسیسه‌های شیطانی برای بهره گیری سوء از این حادثه غم‌انگیز، این خانواده‌ها امتحان خوبی دادند؛ خداوند همه جانباختگان سانحه هوایی و شهدای عالی مقام را با اولیا خودش محشور بفرماید.

پس لرزه‌های تهدید به ترور سردار قاآنی از سوی آمریکا/پای ردصلاحیت‌ها و استیضاح ترامپ به نماز جمعه هم باز شد/سیل سیستان چقدر خسارت برجای گذاشت؟

وی با اشاره به انتخابات اسفندماه است، گفت: این انتخابات می‌تواند حلقه اقتدار ملت و عظمت گفتمان و جبهه مقاومت را تکمیل کند. همه در این روز باید فارغ از هر اعتراض، نقد و ایرادی که دارند، برای اقتدار ایران، انقلاب و اسلام و برای امنیت و پیشرفت ایران اسلامی در صحنه انتخابات حاضر شوند.

اعرافی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه ای از هیچ گروهی برای دور شدن از صندوق‌های رأی پذیرفته نیست، یادآور شد: صندوق‌های رأی باید شکوه حضور را نشان داده و مردم باید با آگاهی و بصیرت به انسان‌های پاک‌دست و مجاهد و مبارز رأی دهند تا کشور در مسیر درست قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در انتخابات، اصل اول حضور پرشکوه و اصل دوم حضور اخلاقی و منطبق بر مقررات و اخلاق است، ادامه داد: اصل سوم انتخاب بهترین‌ها بر اساس حجت الهی است. رعایت این سه اصل می‌تواند حلقه اقتدار را تکمیل کند و امیدواریم که ملت شکوه دیگری را رقم بزند.

وی با اشاره به سخن یکی از مقامات آمریکا که خطاب به جانشین سردار سلیمانی گفته است اگر راه شهید سلیمانی را بروی به همان سرنوشت دچار خواهی شد، گفت: اگر شما هم راه ترویستی خود را ادامه دهید، با موشک‌های ایران در همه پایگاه‌های خود در منطقه مواجه خواهید شد.

اعرافی افزود: ملت‌های مسلمان، محور مقاومت و ملت رشید ایران سختی‌ها را به جان می‌خرند ولی تسلیم شما نخواهند شد و مسؤولان هم باید تلاش کنند که مشکلات مردم را حل کرده و به درد دل مردم برسند.

نمایندگان ردصلاحیت‌شده مقابل شورای نگهبان موضع نگیرند

همچنین آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام (ره) این شهر، با اشاره به فلسفه وجودی شورای نگهبان اظهار کرد: وظیفه شورای نگهبان این است که نمایندگان سالم، انقلابی و مردمی را برای انتخاب اصلح به مردم معرفی کند.

وی با بیان اینکه نماینده‌ای که معامله‌گری کند نمی‌تواند وکیل مردم باشد، اظهار کرد: مردم نماینده‌ای با این خصلت را قبول ندارند.

امام جمعه سمنان ضمن تقدیر از شورای نگهبان به‌ منظور ادای این وظیفه خطیر در رد و تأیید کاندیداها که پس از بررسی‌های دقیق عملکردها صورت گرفته است، اظهار کرد: عده‌ای احراز صلاحیت نشده‌اند یا رد صلاحیت شده‌اند و پس از تأیید نهایی عدم احراز صلاحیت، نباید برابر شورای نگهبان موضع‌گیری کنند.

توصیه‌های آیت‌الله آل‌هاشم به کاندیداهای مجلس/درد جوانان پوستر میلیونی و رنگین کاندیداها نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم هم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) اظهار کرد: وحدت و اتحاد نیاز مبرم کنونی کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

 وی با بیان اینکه یکی از سناریوهای دشمن در آستانه انتخابات ایجاد اختلاف در بین مردم و مسوولان است، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا دستاوردهای حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی و سیلی کوبنده سپاه به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را کم‌رنگ کنند و به دنبال ایجاد اختلاف در جامعه هستند تا بتوانند مردم را نسبت به انتخابات کمرنگ کنند و حضور آنها را بی‌خاصیت و بی‌اثر نشان دهند از این‌رو جامعه بیش از گذشته نیاز به وحدت دارد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اختلاف‌افکنی در بین مردم از سوی هر فرد و نهاد و شخص حقیقی و حقوقی کار زشت و ناپسند است، افزود: شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی باید به مانور وحدت و اتحاد و انسجام و مشارکت حداکثری تبدیل شود. البته شاید به برخی افراد انتقاداتی داشته باشیم ولی باید از راه خود بیان کنیم و دشمن فکر نکند که ما به جان هم افتادیم.

نماینده ولی‌فقیه در ادامه به جلسه استیضاح رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت اعضای آن، دموکرات هستند، استیضاح شده و حالا به سومین رئیس جمهور آمریکا تبدیل شده که با چشم‌انداز برکناری از طریق محاکمه روبروست.

وی افزود: یک افشاگر به اطلاع مردم رساند که ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی او را تحت فشار قرار داده است تا اعتبار رقیب سیاسی خود را خدشه‌دار کند و اگر چه نظریه کارشناسان نشان می‌دهد که اکثریت جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ اجازه برکناری نمی‌دهند و احتمال دموکرات‌ها در برکناری ترامپ کم باشد ولی این، نشانه سرشکستگی بزرگی برای ترامپ و نظام آمریکا و عدم محبوبیت وی در بین مردم آمریکا است.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: بر همگان روشن شد که مقامات آمریکایی و شخص ترامپ حتی به رقبای درون کشور خود هم رحم نمی‌کند و جهت بردن گوی سبقت از رقیب خود دنبال تخریب آنها هستند.

خطیب نماز جمعه تبریز به چاپ پوسترهای میلیونی در بین برخی کاندیداها اشاره کرد و گفت: یادمان نرود که امسال به خاطر کمبود کاغذ، کتاب‌های دانش‌آموزان دیرهنگام به دست آنها رسید و به عبارتی مشکل جوانان پوستر رنگین نیست بلکه مشکل اشتغال، کاهش سن فساد آسیب‌های اجتماعی، تعطیلی کارگاه و کارخانه‌ها است.

وی متذکر شد: از کاندیداها درخواست داریم تا راهکار بدهند و برنامه داشته باشند و به شفافیت بگویند که برای اشتغال، تعطیلی کارخانه چه برنامه‌ دارند و به جای رفتارها و دعواهای پوشالی و حزب‌بازی به فکر مردم باشند. کاندیداها چرا باید به خاطر تبلیغ، شعار نویسی روی دیوار مردم و ادارات دولتی انجام دهند پس چه بهتر که به جای تخریب و نازیباسازی مبلمان شهری، تبلیغات کاغذی را به صفر برسانیم.

خسارات سیل بلوچستان بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان است

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان هم در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: روزهای گذشته برای مردم ما بسیار غمگین بود که در رأس آن شهادت سپهبد سلیمانی و جاری شدن سیل در استان سیستان و بلوچستان بود. بارش باران در استان سیستان و بلوچستان بیش از پیش بینی بود و حتی به بیش از ۲۰۰ میلیمتر نیز در برخی نقاط رسید که این حجم بی‌سابقه بوده است.

آنگونه که در گزارش آمده، امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در سیل خوزستان و لرستان ۱۲۰ میلیمتر بارندگی گزارش شده بود و این سیل استان سیستان و بلوچستان بی سابقه در استان و کشور بود و حتی ارتفاع آب در برخی نقاط به ۸ متر هم رسید. خسارات زیادی به استان و مردم ما در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، زیرساخت، منازل و … وارد شده که میزان خسارات سیل اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تخمین زده شده است.

وی افزود: اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به استان و پیام ایشان موجب توجه تمام کشور به استان سیستان و بلوچستان و افراد مختلف مثل سران قوا، فرماندهان نظامی، وزرا، رئیسانسازمان‌های مختلف، آستان قدس و غیره تز سراسر کشور پای کار آمدند و ما شاهد یک وحدت فراگیر در کشور برای کمک رسانی به سیل زدگان بودیم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: اکنون به حمدالله مسیرهای روستاها باز شده و برق آنها وصل می‌باشد و خدمت رسانی در روزهای ابتدایی که با بالگرد انجام می‌شد اکنون با باز شدن راه‌ها به صورت زمینی انجام می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا هرچه زودتر مردم به زندگی طبیعی خود برگردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین