کد خبر: ۶۳۳۵۳۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴
سایت "المانیتور" به نقل از منابع آگاه نظامی روس مطرح کرد

آیا روسیه قصد فروش تسلیحات به ایران و بستن آسمان تهران به روی تهدیدات خارجی را دارد؟

با افزایش سطح تنش در روابط ایران و امریکا به دنبال ترور ژنرال سلیمانی به نظر می‌رسد در حلقه تصمیم‌گیرندگان نظامی روس این باور ایجاد شده که فروش تسلیحات به ایران به نفع تهران و مسکو خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- با افزایش تنش میان و ایران و امریکا به نظر می‌رسد مسکو در حال تجدیدنظر در رویکرد پیشین خود درباره عدم فروش تسلیحات پیشرفته به ایران است.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ سایت "المانیتور" در گزارشی با اشاره با اینکه مقام‌های روسیه در سال‌های گذشته بنابر ملاحظات حاضر نبودند تا خطر فروش تسلیحات به خصوص موشکی به ایران را بپذیرند، می‌نویسد: "با افزایش سطح تنش در روابط ایران و امریکا به دنبال ترور ژنرال سلیمانی به نظر می‌رسد در حلقه تصمیم‌گیرندگان نظامی روس این باور ایجاد شده که فروش تسلیحات به ایران به نفع تهران و مسکو خواهد بود. "ولادیمیر ژیرونوفسکی" رهبر حزب لیبرال دموکراتیک اوایل ماه جاری گفته بود که روسیه نیازمند تنظیم همکاری‌های نظامی با ایران و فروش تسلیحات مدرن به آن کشور است. او گفته بود سامانه‌های دفاع موشکی اس - ۴۰۰ و اس - ۵۰۰ خواهند توانست آسمان ایران را بر روی هر تهدید خارجی‌ای ببندند".

آیا روسیه قصد فروش تسلیحات به ایران و بستن آسمان تهران به روی تهدیدات خارجی را دارد؟

"المانیتور" در ادامه می‌افزاید: "این در حالی است که روسیه پیشتر محتاطانه رفتار می‌کرد تا مبادا با فروش تسلیحات به ایران قطعنامه تحریم فروش تسلیحات شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با برنامه اتمی ایران را نقض کرده باشد. با این حال، مدت این فرمان در پاییز سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان خواهد رسید. در گزارش سالانه تازه آژانس اطلاعات دفاعی امریکا اشاره شده بود که پس از پایان زمان ممنوعیت فروش تسلیحات، ایران درصدد خرید جنگنده سوخو ۳۰، یاک ۱۳۰ و سامانه دفاع موشکی اس ۴۰۰ از روسیه برخواهد آمد".

دو منبع نظامی روس که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود به "المانیتور" می‌گویند مذاکرات درباره فروش تسلیحات روسی به ایران از ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی در جریان هشتمین کنفرانس امنیت بین الملل سازماندهی شده توسط وزارت دفاع روسیه صورت گرفته بود.

"روسلان پوخوف" رییس مرکز تحلیل استراتژی‌ها و فناوری‌ها، اما معتقد است اگر روسیه واقعا تصمیم به تحویل سامانه دفاع موشکی اس - ۴۰۰ به ایران بگیرد، این چالشی مستقیم برای همسایگان ایران در منطقه حواهد بود و باعث افزایش تنش‌ها خواهد شد و شرکای مسکو در خاورمیانه را نگران خواهد ساخت. او می‌گوید اگر مسکو درخواست خرید ایران را رد کند این بدان معناست که قصد گسترش روابط با عربستان و اسرائیل را دارد و می‌خواهد فرصت مذاکره با ترامپ پابرجا باقی بماند.

"آندری فرولوف" کارشناس امور نظامی اما تردید دارد که روسیه قصد داشته باشد از بحران ایجاد شده برای فروش تسلیحات به ایران بهره‌برداری کند. او می‌گوید: "خرید سامانه دفاع هوایی از روسیه برای ایران نیز یک اولویت نیست. واقعیت آن است که در سال‌های اخیر خارجی‌هایی بوده‌اند که در دانشگاه‌های روسیه تحصیل کرده‌اند و می‌توانند فنون و دانش لازم در این زمینه را در اختیار ایران قرار دهند. ایران توانسته با تلفیق و ادغام فناوری روسی با تجهیزات خود تسلیحاتی را تولید کند. ایران می‌تواند با استفاده از نظرات مشاوران و کارشناسان خارجی به آنچه می‌خواهد دست یابد".

"یوری لیامین" کارشناس نظامی روس دیگری است که به "المانیتور" می‌گوید ایران در دهه‌های اخیر موشک‌های مبان‌برد و موشک‌های با برد بالا تولید کرده و وعده رونمایی از سامانه دفاعی کوتاه برد را در آینده نزدیک داده است و توانسته در زمینه سامانه‌های راداری موفقیت‌هایی کسب کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
10
37
تسلیحات میخایم چیکار
اقتصادا درست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
اقتصاد به چه درد میخوره ! همه چی فدای سیاست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
35
13
ما خیلی وقته که سلاح هایمان خودمان میسازیم امنیت هوایی را هم خودمان کنترل میکنیم
تهرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
3
20
پکن و مسکو خشنود شدند , اطلاعات دفاعی خلیح فارس را جمع اوری کردند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
2
12
آورین ، زدی تو خال
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
3
9
بدبخت اصلاحطلب دست به دامان المونیتور شده است .بیچاره اگر روسیه می خواست اسمان ببندد اول اسمان سوریه می بست .
مرتضی الف
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
15
11
با فروش چند سامانه اس 400 و اس 500 نه اصلا تو بگو اس 1000 چند تا از این اس اس ها آسمان ایران را محفوظ نگه میدارد.؟ هرچه توان نظامی ایران بالاتر رود ضربه هایی که به ایران وارد میشود سهمگین تر و هولناکتر است. دقیقا مصداق همان شعر معروف مولانا است که میگوید: " لاجرم آن کس که بالاتر نشست / استخوانش سخت تر خواهد شکست".
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
2
4
هموطن که در خبرگزاری این نظر رو میخونی ...امیدوارم حداقل یه تلنگری از یک هم وطن خود دریافت کنید ... سفر ریس دومای روسیه مطلب بسیار مهمیه که در میان خبرها به ان اصلا توجهی که باید نشده ...بماند که سالهاست رفتار دوگانه خبرگزاریهای داخلی که دست کمی از رسانه میلی ندارند کاملا بر مردم روشن است اما این بار خبر تلخ و گذشتن از ان خیانت بزرگی به این سرزمین مردم حال و اینده است ......
Saeeb
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
4
1
سلام‌ دوستان ایرانیم ...ایران بایستی تو تمامی زمینهای دفاعی قوی و نیرومند شود که هیچ کشوری بخود اجازه ندهد به ایران بعنوان یک لقمه خوب برای شکار نگاه کنه بایستی قدرت نظامی ایران ۱۰۰٪افزایش یابد ما واقعا در خطر یا جنگ نظامی در آینده هستیم بایستی مزدان ایران زمین بیدار شوند و خود را برای یک نبرد جانانه آماده کنند ایران مال ایرانیست و بایستی تاریخ را دوباره تکرار کرد که ما فرزندان ایران و وارثین داریوش و کوروش کبیر هستیم به حرف نه بعمل ثابت کنیم .....امروز پرچمدار این میدان مردم منجمله نیروهای مسلح ایران ارتش .سپاه.بسیج مردمی هستن و همه میشن مردم ایران همه هوشیار باشید بایستی به بدخواهان ایران درس بدیم
سال ۹۹ سال سرنوشت سازی برای همه ایرانیان هست وانجاس که ترامپ و ترامپهای دیگر قلاب خواهند کرد
ایران مقتدر در سایه قدرت بالای مزدم ایران است
الویت دوم کوچک کردن کلانشهر و آزادکردن روستاها با امتیازات خوب دولت بایستی سرمایه به این سمت برود
همه بایستی تلاش کنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین