کد خبر: ۶۳۳۸۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱

مجلس نمایندگان امریکا، طرح ممنوعیت سفر ترامپ را لغو می‌کند

نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه گفت: قانونگذاران در هفته آتی طرح ممنوعیت سفر هفت کشور مسلمان ترامپ را لغو خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

پلوسی نماینده حزب دموکرات از ایالت کالیفرنیا گفت:با لغو ممنوعیت شهروندان هفت کشور به امریکا، اختیارات رییس جمهوری برای اعمال محدودیت‌های جدید کمتر خواهد شد مگر اینکه دولت شواهد خاصی برای توجیه آن ارائه دهد و با کنگره مشورت کند.

به گزارش تارنمای هیل، پلوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دموکرات‌های مجلس نمایندگان بشدت با ممنوعیت سفر بی‌رحمانه و غیرقانونی ترامپ مخالف هستند.

مجلس نمایندگان امریکا، طرح ممنوعیت سفر ترامپ را لغو می‌کند

وی افزود: در هفته آینده کمیته قضایی مجلس نمایندگان به ممنوعیت تبعیضات مذهبی در سیستم مهاجرت خواهد پرداخت و اختیارات رییس جمهوری را برای تحمیل چنین محدودیت‌های مغرضانه و تبعیض آمیز محدود می‌کند.

رسانه‌های آمریکا هفته گذشته گزارش دادند، دولت دونالد ترامپ می‌خواهد هفت کشور دیگر شامل بلاروس، اریتره، قزاقستان، میانمار، نیجریه، سودان و تانزانیا را به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا اضافه کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این زمینه نوشت: برخی از این کشورها با محدودیت‌هایی طبقه‌بندی‌ شده برای دریافت روادید مواجه خواهند شد.

ترامپ در مصاحبه با این روزنامه گفت: در حال بررسی افزودن برخی از کشورها به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکاست؛ اما اشاره‌ای به نام کشورها نکرد.

تارنمای پولیتیکو گزارش داد، این فهرست نهایی نیست و ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود.

رویترز نیز نوشت، اقدام اخیر دولت آمریکا می‌تواند روابط ایالات متحده با کشورهای متاثر از این تصمیم را وارد تنش کند.

افزودن نام کشورها به تحریم مسافرت به آمریکا نشان می‌دهد ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تلاش می‌کند با عملی کردن وعده‌های انتخاباتی، حمایت رای‌کنندگان را جلب کند.

پیش از این، خبرگزاری آسوشیتدپرس در اوایل ماه جاری خبر اضافه شدن کشورهای خارجی در فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا را منتشر کرده بود.

ممنوع کردن ورود مسلمان‌ها به آمریکا یکی از شعارهای انتخاباتی ترامپ در جریان رقابت‌های سال ۲۰۱۶ بود. او در نخستین روزهای حضورش در کاخ سفید، با امضای فرمانی که به «فرمان ممنوعیت ورود مسلمان‌ها» معروف شد، اتباع چند کشور از جمله ایران را از ورود به آمریکا منع کرد.

دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸، نسخه‌ای از جلوگیری از ورود اتباع پنج کشور با اکثریت مسلمان به ایالات متحده را تأیید کرد. این ممنوعیت برای افرادی از کشورهای ایران، لیبی، سوریه، سومالی و یمن اعمال می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین