کد خبر: ۶۳۳۹۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۲۹

ایجاد محدودیت برای اقتصاددانان منتقد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «احمد میدری» استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی که روز سه شنبه با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی از عضویت در هیات مدیره بیمه دانا برکنار شد درباره دلایل این موضوع می‌گوید «این که حکم عزل عضویت در هیات مدیره بیمه دانا تا چه اندازه با مسائل سیاسی ارتباط داشته باشد، اطلاعی ندارم. اما به هر حال مجموعه شرایط حاکی از تنگ کردن شرایط  برای منتقدان اقتصادی است.» 

 میدری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب گفت: من بیش از هر چیز از برخورد سیاسی در دانشگاه گلایه دارم و علی‌رغم این که طی این دو سال از حقوق خود محروم بودم اما شکایتی نکردم، هر چند پیگیری‌های بسیار زیادی صورت گرفت.

گفتنی است میدری دو سال پیش از سوی وزارت علوم به عنوان استاد دانشگاه علامه طباطبایی معرفی شده اما این دانشگاه تاکنون اقدامی در این راستا انجام نداده و میدری تنها به صورت حق‌التدریس در این دانشگاه مشغول به کار است.

نماینده اصلاح‌طلب دوره ششم مجلس در این باره تصریح کرد: من با وجودی که بورسیه وزارت علوم بودم در دوره نمایندگی برای استخدام اقدام نکردم چرا که درخواست یک نماینده از قوه مجریه برای استخدام را مخل اخلاق نمایندگی و استقلال قوه مقننه می‌دانستم.

میدری افزود: بعد از اتمام دوره نمایندگی مانند یک فرد عادی به دانشگاه علامه طباطبایی مراجعه کردم و بیش از یک سال برای گزینش‌های عمومی و علمی وقت صرف شد اما پس از این که رئیس جدید دانشگاه علامه آمد براساس مقررات وزارت علوم چون بورسیه وزارت علوم بودم محل خدمت من دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه تعیین شد.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه در پایان اظهار داشت: با وجود همه این مسائل دو سال است که حکم من صادر نمی‌شود و به احتمال زیاد این یک حرکت و برخورد سیاسی و تنگ کردن شرایط اقتصادی برای منتقدان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین