کد خبر: ۶۳۴۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸

واکنش همتی به ادعای سوئیس و آمریکا در ایجاد سازوکار مالی و ارسال اقلام بشردوستانه به ایران

رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به اعلام سوییس مبنی‌بر ایجاد سازوکار مالی در ارسال اقلام بشردوستانه به ایران، گفت: داروی مبادله‌شده از محل منابع بانک مرکزی در بانک سوئیسی بوده و اگر آمریکا در این زمینه مدعی است باید مکانیزم بانکی برای انتقال و تأمین منابع خرید کالاهای اساسی را فراهم کند.
آفتاب‌‌نیوز :

امروز(پنجشنبه، ۱۰ بهمن) سفارت سوئیس در تهران از اجرایی شدن سازوکار مالی برای ارسال اقلام انسان‌دوستانه به ایران خبر داد و اعلام کرد که یک پرداخت اولیه از طریق این سازوکار مالی به‌صورت آزمایشی انجام شده و مورد تأیید قرار گرفته است.

این در حالی است که، عبدالناصر همتی - رئیس‌کل بانک مرکزی- در واکنش به خبر را ه‌اندازی کانال مبادله دارو و کالاهای کشاورزی از طریق سوییس، گفت که داروی مبادله‌شده با پیگیری و درخواست سفارت دولت سوییس و در حد ۲/۵ میلیون دلار آن‌هم از طریق منابع موجود بانک مرکزی نزد یک بانک سویسی و از طریق شرکت‌های سویسی بوده است.

واکنش همتی به ادعای سوئیس و آمریکا در ایجاد سازوکار مالی و ارسال اقلام بشردوستانه به ایران

همتی با اشاره به کارشکنی مداوم آمریکایی‌ها در نقل و انتقال منابع برای مبادلات کالاهای اساسی و دارو، تأکید کرد: اگر آمریکایی‌ها واقعا مدعی همراهی برای تأمین دارو و کالاهای کشاورزی هستند، باید مکانیزم بانکی برای انتقال و تأمین منابع خرید کالاهای اساسی را فراهم سازند.

رئیس‌کل بانک مرکزی صرف انجام مکانیزم فنی مبادله بدون امکان انتقال منابع را کافی ندانست و فراهم‌سازی مکانیزم انتقال منابع و تأمین مالی آن را معیار مهمی برای ارزیابی صحت ادعای آمریکایی‌ها اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین