کد خبر: ۶۳۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

تمکن مالی چیست؟ آشنایی با گواهی تمکن مالی اروپا

تقریبا تمام افرادی که با انواع روش‌های اخذ اقامت اروپا آشنایی دارند، واژه تمکن مالی را شنیده‌اند. تمکن مالی بدین معنا است که فرد متقاضی دارای توانایی مالی لازم می‌باشد و حتی نیازی به کار کردن در کشور مقصد هم ندارد. به همین منظور در فرایند برخی از روش‌های اقامت اروپا، فرد متقاضی باید مدارک و مستندات کافی ارائه دهد تا توانایی مالی خود را به اثبات برساند.
آفتاب‌‌نیوز :

اگر در زمینه انواع روش‌های اخذ اقامت اروپا اطلاعات کافی داشته باشید، به احتمال زیاد باید نام اقامت تمکن مالی نیز به گوش شما خورده باشد. عبارتی که با واژه خودحمایتی یا اقامت خودحمایتی نیز شناخته می‌شود. اما اقامت تمکن مالی چیست؟ یا بطور کلی‌تر باید بپرسیم منظور از تمکن مالی چیست؟

تمکن مالی یا خودحمایتی یکی از راه‌های اخذ اقامت اروپا است

تقریبا تمام افرادی که با انواع روش‌های اخذ اقامت اروپا آشنایی دارند، واژه تمکن مالی را شنیده اند. تمکن مالی بدین معنا است که فرد متقاضی دارای توانایی مالی لازم می‌باشد و حتی نیازی به کار کردن در کشور مقصد هم ندارد. به همین منظور در فرایند برخی از روش‌های اقامت اروپا، فرد متقاضی باید مدارک و مستندات کافی ارائه دهد تا توانایی مالی خود را به اثبات برساند.

تمکن مالی چیست؟ آشنایی با گواهی تمکن مالی اروپا

به بیان دیگر برای دریافت ویزای بیشتر کشور‌ها باید تاییدیه معتبر بانکی ارائه داد که از آن به تمکن مالی یاد می‌شود؛ براساس این نامه، سفارت درمی‌یابد که متقاضی ویزا، شرایط مالی قابل قبولی برای سفر دارد. موجودی بانکی مورد نیاز برای انواع ویزا‌های کشور‌ها اعم از توریستی، تحصیلی یا کاری متفاوت است. این سندِ معتبر و رسمی در بانک‌های داخل کشور به زبان انگلیسی و به ارز مورد تقاضا (یورو یا دلار) صادر می‌شود.

چگونه می‌توانیم تمکن مالی را به اثبات برسانیم؟

برای درخواست تمکن مالی از بانک دارنده حساب، لازم است مدارکی ارائه شود؛ این مدارک کارت ملی متقاضی، اصل و کپی پاسپورت، اصل وکالت‌نامه درصورت وکالت به غیر و فرم درخواست صدور گواهی تمکن مالی هستند.

تمکن مالی چیست؟ آشنایی با گواهی تمکن مالی اروپا

نکته مهم این است که گواهی باید در سربرگ بانک صادر شود و مهر بانک به انگلیسی در آن وجود داشته باشد. در این گواهی باید نام و مشخصات متقاضی درج شده باشد. البته اگر متقاضی متاهل باشد، گواهی می‌تواند به نام همسر هم صادر شود. علاوه‌بر اطلاعات متقاضی، اطلاعات تماس بانک اعم از آدرس پستی، شماره تماس تلفنی و فکس، آدرس ایمیل و ... هم باید در گواهی ذکر شده باشد.

حسابی که تمکن مالی در آن موجود است، باید شش ماه پیش از تقاضای تمکن مالی افتتاح شده باشد تا بتواند افسر ویزا را قانع کند. پیشنهاد می‌کنیم مبلغ قابل‌توجی از این حساب برداشت نشود و مبلغ هنگفتی نیز یکجا در این حساب واریز نشود. تا مشخص شدن وضعیت ویزا باید مبلغ در حساب موجود باشد تا از رخداد هرگونه مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

برای دریافت گواهی تمکن مالی چه مدارکی نیاز داریم؟

تمکن مالی چیست؟ آشنایی با گواهی تمکن مالی اروپا

در صورت تمایل به اخذ اقامت تمکن مالی مهمترین مدارکی باید از پیش برای تهیه آن‌ها اقدام کنید عبارتند از:

• ارائه کارت ملی متقاضی
• ارائه اصل/کپی پاسپورت متقاضی
• اصل وکالت‌نامه نماینده قانونی درصورت وکالت به غیر
ارائه فرم تکمیل شده درخواست صدور گواهی تمکن مالی

همچنین به غیر از موارد مذکور در بالا، باید تمام موارد زیر نیز به خوبی در گواهی تمکن مالی مشخص و شفاف باشند:

۱. گواهی درسربرگ مخصوص بانکی صادر شده باشد.
۲. گواهی بانک به نام شخص اقدام کننده باشد. اگر فرد متقاضی متاهل باشد، می‌توان گواهی را به نام همسرشان صادر نمود. ولی برای اطمینان، بهتراست به نام اقدام کننده اصلی باشد.
۳. اطلاعات تماس بانک مانند آدرس پستی، شماره تماس و آدرس ایمیل در گواهی ذکر شده باشد.
۴. شماره حساب در آن درج شده باشد.
۵. تاریخ افتتاح حساب که باید حداقل ۶ ماه از آن گذشته باشد.
۶. موجودی روز حساب، روزی که گواهی را دریافت می‌نمایید.

گواهی تمکن مالی را از کدام موسسات و بانک‌ها می‌توان گرفت؟

خوشبختانه در حال حاضر شرکت‌های بسیاری مانند موسسه حقوقی سایرس فرایند دریافت اقامت تمکن مالی و گواهی آن را در اختیار افراد قرار می‌دهند. از طرفی تقریبا تمامی بانک‌های کشور نیز دارای اعتبار لازم برای دریافت گواهی تمکن مالی هستند. اما همواره توصیه می‌شود که گواهی تمکن مالی را ازبانک‌های وابسته به سازمان‌ها و یا نهاد‌ها دریافت نکنیم.

همچنین برخی از بانک‌ها مانند ملت، رفاه، بانک شهر، بانک ایران زمین و برخی بانک‌های دیگر به راحتی گواهی تمکن مالی را در اختیار افراد قرار می‌دهند و حتی استعلام اینترنتی آن‌ها نیز ممکن است. آخرین نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نیازی نیست مقدار پول موجود در حسابتان، مقدار خیلی بیشتری از آنچه که در جدول تعیین شده است، باشد. ولی بهتر است موجودی حسابتان حداقل ۵ درصد بیشتر از مقدار تعیین شده باشد.

تمکن مالی چیست؟ آشنایی با گواهی تمکن مالی اروپا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین