کد خبر: ۶۳۴۶۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۲۸

پرحرفی‌های آقای سفیر علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سفیر آمریکا در نیکاراگوئه به دولت آن کشور نسبت به افزایش سطح روابط با ایران هشدار داده‌است. این در حالی است که رئیس‌جمهور نیکاراگوئه اعلام کرده که قصد دارد تراکتورهایی که محصول مشترک ایران و ونزوئلا هستند را به کشاورزان فقیرآن کشور بصورت رایگان واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پال تریولی که روز شنبه در ماناگوا با خبرنگاران سخن می‌گفت در سخنانی توهین‌آمیز با اشاره به اینکه «ایران یک شریک خطرناک است» مدعی شد: «پرزیدنت اورتگا دست دوستی به سوی کشوری دراز کرده‌است که به‌خاطر برنامه هسته‌ای تهدیدآمیزش تحت تحریم‌های اقتصادی شورای امنیت قرار گرفته‌است».

تریولی در ادامه مدعی شد که چیزی نمی‌تواند «روابط خوب» نیکارگوئه ‌و آمریکا را تحت تاثیر قرار دهد، با این حال نسبت به نسبت به گسترش روابط این کشور با محور تهران – کاراکاس ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است دانیل اورتگا رهبر چپگرای حکومت نیکاراگوئه روز شنبه از آغاز یک برنامه گسترده اعطای تراکتور و دیگر تجهیزات زراعتی به کشاورزان فقیر مناطق شمالی این کشور خبر داد. تراکتورهایی که قرار است از سوی دولت نیکارگوئه به کشاورزان اهدا دشود محصول مشترک یک شرکت ایرانی – ونزوئلائی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین