کد خبر: ۶۳۴۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

ظریف: کانال مالی ایران-سوئیس به هیچ وجه نشانه حسن نیت آمریکا نیست

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به انجام اولین تعامل و انتقال مالی در چارچوب کانال مالی ایران و سوئیس برای انتقال اقلام بشردوستانه به ایران گفت: این اقدام نشانه حسن نیت آمریکا نیست، حتی نشانه آن نیست که ایالات متحده کوچکترین اقدام را در راستای اجرای تعهدش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری بین المللی انجام داده باشد چه رسد به اجرای تعهداتش طبق برجام.
ظریف: کانال مالی ایران-سوئیس به هیچ وجه نشانه حسن نیت آمریکا نیست
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه سخنرانی خود در دافوس در پاسخ به ایسنا درباره راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس برای انتقال کالاهای بشردوستانه و این ادعا که این اقدام مثبت و در راستای تنش زدایی بوده است؟ تصریح کرد: خیر. این کانال کمتر از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری است که به آمریکا دستور داد که حق ندارد از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت کنند. سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار به مردم ایران است. سیاست محروم کردن مردم از منابع مالی برای پرداخت هزینه های غذا و دارو و محدود کردن روش های استفاده از منابع مالی است.

وی گفت: این یک قدم بسیار کوچک است دولت سوییس تلاش کرد ما از تلاش آنها قدردانی می کنیم اما این نشانه حسن نیت آمریکا نیست و حتی نشانه آن نیست که ایالات متحده آمریکا کوچکترین اقدام را در راستای اجرای تعهدش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری انجام داده باشد چه برسد به اینکه بر اساس برجام عمل کرده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین