کد خبر: ۶۳۵۱۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

اتاق «پدر و فرزند» در گرمخانه پایتخت راه‌اندازی شد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: اتاق «پدر و فرزند» در گرمخانه مردان منطقه ۱۴ پایتخت با هدف اسکان و نگهداری همزمان پدر و کودک راه‌اندازی شد.
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سیدمالک حسینی اظهارداشت: به جز مساله مادران و کودکانی ‌که ممکن است سرپناهی برای اقامت نداشته باشند، این مساله برای پدر و کودک نیز مطرح است و مواردی وجود دارد که پدرها نیز به همراه کودک خود سرپناهی برای اقامت ندارند و باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: براین اساس، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اتاقی به نام پدر و کودک را در گرمخانه‌ها راه اندازی کرده که به تازگی در منطقه ۱۴ شهرداری تهران نیز دایر شده است.

اتاق «پدر و فرزند» در گرمخانه پایتخت راه‌اندازی شد

حسینی درباره اهداف اتاق پدر و کودک بیان کرد: این اتفاق جرقه‌ای برای ایجاد مکانی به ‌منظور نگهداری همزمان پدر و کودک شده است، به همین دلیل فضایی را به عنوان اتاق پدر و کودک در محیط‌های گرمخانه تدارک دیدیم تا مردها نیز بتوانند کودکان را همراه خود داشته باشند و نگران این مساله نباشند.

براساس این گزارش، ۱۷ گرمخانه مردان با ظرفیت ۲هزار تخت و چهار گرمخانه بانوان در مناطق پنج، هشت، ۱۲ و ۲۲ با ظرفیت ۵۵۰ تخت در سطح مناطق ۲۲ گانه پایتخت فعالیت می‌کند که این گرمخانه‌ها تنها برای نگهداری زنان و مردان بی‌سرپناه راه‌اندازی شده‌ است.

اگرچه در گرمخانه زنان واقع در منطقه ۲۲ و منطقه ۸ شرایط نگهداری کودکان نیز با راه‌اندازی اتاق کودک فراهم شده است اما تهران تنها شاهد حضور زنان بی‌سرپناهی نیست که کودکی به همراه دارند و مردان نیز ممکن است در چنین شرایطی قرار گیرند و با حضور یک فرزند از سرپناهی برای زندگی محروم باشند، در نتیجه اسکان پدر و کودک در یک مکان مشترک نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین