کد خبر: ۶۳۵۲۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
جنجال و حاشیه‌های سخنرانی ترامپ در مجلس نمایندگان امریکا و درگیری با پلوسی

بازندگان و برندگان سخنرانی جنجالی ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا

کارشناس کمیته قضایی کنگره در جریان پرونده استیضاح ترامپ در مقاله ای در "هیل" نوشت: پلوسی باید استعفا دهد/ نشنال اینترست: رفتار پلوسی سبب شد تا دموکرات ها حقیر به نظر رسند / نشنال اینترست: ترامپ استادانه یک شومن است حتی بهتر از ریگان که خود بازیگر بود/ نشنال اینترست: حزب دموکرات تحت تسلط چپ های افراطی قرار گرفته و ممکن است مانند حزب کارگر بریتانیا روند انقراض سیاسی را طی کند/ سی ان ان: اقدام پلوسی برنامه‌ریزی شده نبود اما موثر است/ سی ان ان: آنچه ترامپ در سخنرانی اش به آن اشاره نکرد
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- پس از جنجال ایجاد شده به دلیل پاره کردن متن سخنرانی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توسط "نانسی پلوسی" رییس مجلس نمایندگان به دلیل دست ندادن ترامپ با او، رسانه‌ها و نشریات مختلف امریکایی از دیدگاه‌های متنوعی این موضوع را مورد تحلیل و ارزیابی قرار داده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پروفسور "جاناتان ترلی" از دانشگاه جورج واشنگتن، پروفسور حقوق و از کارشناسان حاضر در کمیته قضایی مجلس نمایندگان در جریان استیضاح نرامپ در مقاله‌ای در سایت "هیل" نزدیک به کنگره امریکا نوشت که "نانسی پلوسی" باید از مقام‌اش استعفا دهد. به نظر می‌رسد که پلوسی با حرکات گردن و صورت‌اش قصد داشت از پشت سر، رییس‌جمهوری را مسخره کند و اوج آن هدف در لحظه‌ای تحقق یافت که متن سخنرانی رییس‌جمهوری امریکا را پاره کرد.

بازندگان و برندگان سخنرانی جنجالی ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا

جاناتان ترلی نوشته است: مدت‌هاست که مجلس نمایندگان به صحنه درگیری‌های شخصی تبدیل شده است. با این حال، رفتار اخیر رییس مجلس نمایندگان امریکا یکی از بدنام‌ترین اقدامات صورت گرفته در آن مجلس بود. پلوسی با این کار، سنت‌ها و ارزش‌های مدنی امریکا را پاره کرد. رییس مجلس نمایندگان باید فراتر از یک حزب سیاسی باشد به خصوص زمانی که رییس‌جمهوری کشور سخنرانی می‌کند. رییس‌جمهوری مهمان اعضای کنگره از هر دو حزب است. رییس مجلس نمایندگان نباید به عنوان نماینده یک حزب رفتار کند. او باید از بلندپروازی‌های سیاسی و وفاداری‌های حزبی خود فراتر رود. پلوسی به عمد در مقابل دوربین‌ها و زمانی که ترامپ در صحنه حضور داشت متن سخنان او را پاره کرد. پلوسی نشان داد صلاحیت ماندن در منصب فعلی خود را ندارد. او نتوانست بیطرفی خود را در منصب رییس مجلس نمایندگان امریکا حفظ کند. او باید استعفا دهد.

سایت "ووکس"، اما در گزارشی به برندگان و بازندگان سخنرانی ترامپ در مجلس نمایندگان امریکا پرداخته است. این سایت می‌نویسد: "برنده اصلی این سخنرانی کارزار انتخاباتی برای انتخاب دوباره ترامپ بود. ترامپ به خوبی بر روی بهتر شدن وضعیت اقتصادی امریکا مانور داد. او به کاهش نرخ بیکاری در امریکا اشاره کرد. البته واقعیت آن است که ترامپ زمانی به قدرت رسید که بهبود وضعیت امریکا آغاز شده بود. در نتیجه، این نه کاملا اعتباری برای اوست و نه می‌توان تمام تقصیر‌ها را به گردن اوباما انداخت. با این حال، در دید رای‌دهندگان شرایط اقتصادی خوب فعلی اعتبار اصلی برای ترامپ است. واقعیت آن است که از زمان ریاست جمهوری آیزنهاور به این سو، اکنون امریکا کم‌ترین نرخ بیکاری را دارد. ترامپ در این زمینه حقیقت را گفته است. بازنده این سخنرانی، اما نوعی از سوسیالیسم بود.

حضور "خوان گوایدو" رهبر اپوزیسیون ونزوئلا که مخالف مادورو رییس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا است خود وجهه‌ای تبلیغاتی برای ترامپ در مخالفت او با سوسیالیسم داشت. واقعیت آن است که سوسیالیسم در میان امریکایی‌های جوان در حال رشد بوده که نمونه آن را می‌توان در ظهور "برنی سندرز" و "الکساندریا اوکازیو کورتز" مشاهده کرد. شما می‌توانید بگویید که سوسیالیست‌های امریکایی دیگر در حاشیه نیستند. با این حال، ترامپ در سخنرانی خود نشان داد که نمی‌گذارد سوسیالیست‌ها موضوع بیمه‌های درمانی را به نفع خود مصادره کنند. او تلاش کرد تا سوسیالیسم ونزوئلایی را با سوسیالیسم امریکایی پیوند داده و از این طریق کلیت سوسیالیسم را نفی و رد کرد. شاید این شیوه در میان رای‌دهندگان امریکایی برای ایجاد احساس ضدسوسیالیستی موثر باشد. برنده دیگر این سخنرانی، قابلیت ترامپ در نشان دادن ظاهری، چون یک شومن از خود بود.

نشریه "نشناال اینترست" نیز در مقاله‌ای با انتقاد از اقدام پلوسی می‌نویسد: "پاره کردن متن سخنرانی ترامپ سبب شد تا دموکرات‌ها حقیر به نظر رسند. ترامپ به گونه‌ای مطمئن سخنرانی کرد. سخنرانی او خوب بود و واکنش پلوسی نیز سبب شد تا مخالفان ترامپ شکست خورده و حقیر به نظر رسند. فراموش نکنیم که "جان بوئهنر" رییس مجلس نمایندگان امریکا از حزب جمهوری‌خواه در دوره ریاست جمهوری اوباما هرگز چنین عمل یا اقدامی مشابه را علیه رییس‌جمهوری وقت دموکرات امریکا انجام نداد. "نیوت گینگریچ" رییس مجلس جمهوری‌خواه وقت امریکا در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون رییس‌جمهوری دموکرات نیز هیچ‌گاه چنین کاری نکرد. "تیپ اونیل" رییس دموکرات مجلس نمایندگان در دوره ریاست جمهوری "رونالد ریگان" جمهوری‌خواه نیز چنین عملی را مرتکب نشد.

سابقه‌ای از رفتار این‌چنینی در تاریخ امریکا وجود ندارد. این کار پلوسی نقض بسیار جدی پروتکل‌ها است. رییس مجلس نمایندگان باید حسن نیت خود را نشان دهد. این در حالی است که رفتار پلوسی ناقض این موضوع بود. دموکرات‌ها در این مراسم حقیر و با رفتاری کودکانه به نظر رسیدند. مانند حزب کارگر بریتانیا، دموکرات‌ها در امریکا تحت تسلط چپ‌های افراطی آن حزب قرار رفته‌اند. آنان نیز مانند حزب گارگر ممکن است خیلی زود با خطر انقراض سیاسی مواجه شوند. ترامپ در سخنرانی اخیر خود نشان داد که یک شومن واقعی است حتی استادانه‌تر از ریگان که پس از حرفه بازیگری به ریاست‌جمهوری رسید.

شبکه خبری "سی ان ان" نزدیک به دموکرات‌ها در مقاله‌ای با اشاره به رفتار اخیر پلوسی می‌نویسد: "رفتار او برای یک رییس مجلس بی‌سابقه، تهاجمی و گستاخانه محسوب می‌شود. با این حال، اقدامی موثر بود. لیبرال‌ها در مقابل رفتار او سکوت کرده و منفعلانه موضع گرفتند و محافظه‌کاران او را محکوم کرده و رفتارش را غیرمحترمانه دانستند. یکی از مجریان "فاکس‌نیوز" نزدیک به جمهوریخواهان گفت که پلوسی با اقدام خود موضوعی برای گفتگو به ما رسانه‌ها ارائه داد.

سی ان ان می‌نویسد: پلوسی توانست سخنرانی رییس‌ جمهوری را به صحنه منازعه شخصی میان خود و مردی جمهوریخواه تبدیل کند و توجه رسانه‌ها و افکارعمومی را به این موضوع جلب کند.

"سی ان ان" در گزارش دیگری به مواردی که ترامپ در سخنرانی اش به آن اشاره کرده پرداخت. این شبکه می‌نویسد: "تغییرات اقلیمی، طرح اوباماکر برای بیمه خدمات درمانی، امنیت انتخابات، ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع برخی از کشورها، کسری بودجه یک تریلیون دلاری، استیضاح، کره شمالی و نابرابری از جمله مسائل مهمی بودند که او به آن اشاره‌ای نکرد".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
کامبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
1
9
ترامپ به تغییر رفتار ایران می اندیشد .
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۷
5
17
فعلا كه بازندگان اصلي مردم ...ايران هستنووو
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین