کد خبر: ۶۳۵۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

واعظی: برخی دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت نیافته‌اند

رییس دفتر رییس جمهوری با اظهار این که برخی دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت نیافته‌اند و همواره دولت را تخریب می‌کنند، گفت: تخریب دولت اقدامی اخلاقی و به نفع مردم و نظام نیست و نباید مردم را ناامید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود واعظی عصر پنشنبه در جلسه شورای اداری مازندران با اظهار این که شاهد برخی بی انصافی‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی علیه دولت هستیم، افزود: با توجه به شرایط سخت امروز در داخل و خارج کشور برخی به بهانه انتخابات مجلس خودشان را در قالب فرد، شخصیت و جناح سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ معرفی می‌کنند و در واقع انتخابات مجلس را سکوی انتخابات ریاست جمهوری می‌بینند.

وی گفت: برخی از این افراد برای حفظ منافع و گرفتن قدرت سیاسی همه را فدا می‌کنند و این یک تهدید جدی برای آینده نظام است.

واعظی: برخی دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت نیافته‌اند

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: به کسانی که در دولت و بیرون از دولت هستند تاکید می‌کنم که امیدوار کردن مردم کلید اداره کشور است تا مشکلات داخلی و خارجی کشور حل شود. اگر مردم نا امید باشند، هر چه تواتمند و دارای ابزار باشیم، نمی‌توانیم کارآمد باشیم.

عملکرد دولت دیده نمیشود

واعظی با اظهار این که عملکرد دولت بدرستی دیده نمی‌شود، گفت: مشاهدات عینی و گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که با وجود تحریم حداکثری و فشار‌های مختلف اقتصادی طرح‌های بزرگی در حال انجام است و نمونه آن افتتاح طرح‌های بزرگ اقتصادی در دهه فجر است، ولی دولت رسانه‌ای به آن معنا ندارد که مرتب مردم را در جریان این دستاورد‌ها قرار دهد.

وی افزود: باید حتما اقداماتی که در سراسر کشور توسط دولت و یا بخش خصوصی با بستر سازی و حمایت مادی، معنوی و حقوقی سه قوه انجام می‌شود، برای مردم بازگو شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اظهار این که دولت تدبیر و امید دوازدهم همان دولت یازدهم است، گفت: سیاست‌ها همان است و حتی ضعف‌های دولت قبلی را در این دولت شناسایی کردیم و درصدد رفع آن هستیم و رئیس جمهوری نیز دستور ارزیابی دقیقی از وزرای دولت یازدهم داده بود و جا به جایی‌ها را انجام دادیم و ماموریت تغییر کرده است و این بدان معنا است که دولت تدبیر و امید همواره در صدد تحقق اهداف و وعده هایش بوده است.

وی افزود: در دولت یازدهم تجهیز کارگاه شد، مقررات جدیدی وضع شده بود و از سوی دیگر مشکلات خارجی را به عنوان تحریم در قالب برجام رفع کردیم، اما بدانید ما میراث دولت قبلی را داشتیم و همه تحریم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای حکام مربوط به دولت نهم و دهم بوده است.

واعظی نتیجه تلاش دولت یازدهم را ایجاد انسجام داخلی و همکاری، بها دادن به بخش خصوصی، تمرکز بر معیشت مردم دانست و گفت: تورم بالای کشور را در دولت یازدهم کاهش دادیم و سه سال تورم تک رقمی را تجربه کردیم و در واقع هدف گذاری‌های دولت تدبیر و امید را محقق کردیم و امروز هم دولت دوازدهم همان دولت است، منتهی اتفاقی که افتاده است این که یک دولت دیوانه در آمریکا روی کار آمده و نمی‌توان روی حرف‌های آن حساب کرد چرا که پایبند به مقررات بین اماللی نیست و مشکلاتی با بیشتر کشور‌های جهان حتی با چین، مکزیک و اروپایی‌ها دارد.

وی با تاکید بر این که دولت ترامپ در آمریکا تنها برای ایران مساله نیست بلکه یک مشکل جهانی است، افزود: رژیم صهیونیستی همواره دشمن جدی برجام بوده است و هزینه‌ای که ملت، نطام و دولت می‌پردازد برای استقلال می‌پردازد تا آمریکا امیال خودش را به ایران دیکته نکند.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که جنگ اقتصادی تلفات، مشکلات و ایستادگی دارد و بر این اساس تلاش می‌شود آنچه مربوط به داخل کشور است راهی جزء مقاومت نباشد، گفت: تحریم نمی‌تواند انسجام داخلی را برهم بزند. اگر شرایط امروز کشور را خوب باور کنیم و با مردم در میان بگذاریم، پاسخ تحریم‌ها بهتر از گذشته داده می‌شود.

واعظی افزود: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که شرایط پیرامونی ما حساس است، حجم روابط اقتصادی ایران با عراق تا ۱۲ میلیارد دلار رسیده بود و به بازار مهم کالا‌های اساسی ما تبدیل شده بود، ولی اکنون تمام تلاش آمریکا، عربستان و امارات این است که نفوذ کالا‌های ایرانی را به عراق کاهش بدهند.

وی افزود: آمریکا از این که ۲ کشور بزرگ شیعه ایران عراق رابطه داشته باشند، هراس دارد، اما بدانید باید در مقابل فشار، قدرت خود را حفظ کرده و می‌کنیم و این که دشمنی‌ها افزایش بیابد طبیعی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران از حق خودش کوتاه نخواهد آمد، گفت: پنج گام مهم را در برجام برداشته ایم یعنی امروز محدودیتی برای غنی سازی اورانیوم و افزایش سانتریفیوژ‌ها نداریم. آب سنگین اراک را داریم و این یعنی اکنون توزان در برجام با این پنج گام به وجود آمده است.

واعظی افزود: امروز شرایط را متوزان کرده ایم البته ما به دنبال بر هم زدن برجام نیسستم و اروپا هم دنبال آن نیست، اما اکنون توازن در برجام به وجود آمد است، پس در این شرایط باید خیلی مراقبت کنیم و با تخریب دولت، به ملت آدرس غلط ندهیم.

وی ادامه داد: نکته اول و مهم نظام و دولت در این شرایط حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات است و همان طوری که مردم در بدرقه پیکر پاک شهید سردار سلیمانی نشان دادند در این ۲ عرصه نیز باید پای کار بیایند.

وی با بیان این که اگرچه گلایه‌ها و کمبود‌ها وجود دارد، اما برای حفظ کلیت نظام جمهوری ست باید مقابل دشمن بایستیم، گفت: حضور مردم در انتخابات در دوم اسفند امسال یک عرصه سیاسی بسیار مهم است که باعث اقتدار نظام می‌شود و همه باید مردم را تشویق کنیم و نقش دولت اجرای صحیح انتخابات است و باید سالم برگزار کنیم و به نفع هیچ گروهی حرکت نکنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری چهارشنبه شب به مازندران سفر و در بدو ورودش در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینان شرکت کرد.

افتتاح طرح‌های کشاورزی مازندران به صورت همزمان، بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران و شرکت در جشن نجات این مجموعه از ورشکستگی، بازدید از پایانه صادراتی در شهرستان جویبار، بازدید از کارخانه نکاچوب و شرکت در شورای اداری از برنامه‌های واعظی به مازندران بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
نگو "برخی"، بگو بی وجدانها و ..........................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین