کد خبر: ۶۳۵۴۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

تشدید تنش‌ها میان ترکیه و سوریه/ ارسال تجهیزات جنگی جدید ترکیه به ادلب

به دنبال تشدید تنش ها میان ترکیه و سوریه، آنکارا از ارسال تجهیزات جدید نظامی به پست های نظارتی و دیده بانی خود در استان ادلب در شمال غرب سوریه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

یک کاروان نظامی شامل ۱۵۰ خودروی نظامی ترکیه از منطقه «ریحانلی» در جنوب این کشور به سمت پست های کنترلی و نظارتی ترکیه در اراضی سوریه حرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این کاروان نظامی شامل نیروهای کوماندو و نیز تجهیزات و ادوات جنگی است که در میان تدابیر شدید امنیتی وارد سوریه شده است.

تشدید تنش‌ها میان ترکیه و سوریه/ ارسال تجهیزات جنگی جدید ترکیه به ادلب

ارتش ترکیه ۱۲ پست نظارتی را در ادلب سوریه ایجاد کرده است.

تجهیزات نظامی ترکیه در حالی وارد سوریه شده که بنابر اخبار منتشره، نیروهای ارتش سوریه فاصله چندانی با تسلط کامل بر شهر «سراقب» در شرق استان ادلب ندارند.

یک مسئول امنیتی ترک در این باره گفت که پست های کنترلی موجود ترکیه در منطقه سراقب، در صورت حمله نیروهای سوری، قادر به دفاع از خود هستند.

به نظر می‌رسد، ارتش سوریه بعد از «سراقب» مواضع خود را پشت دروازه های ادلب مستحکم‌تر کرده و در هماهنگی با طرف‌های مختلف از جمله روسیه برای اجرای عملیات بعدی آماده شود.

ادلب، آخرین منطقه در سوریه است که همچنان تحت کنترل تروریست‌ها، بخصوص گروه‌های مرتبط با شبکه القاعده قرار دارد.

پیشروی ارتش سوریه در ادلب در روزهای اخیر درحالی شدت گرفته که از روز نهم ژانویه (۱۹ دی ماه) با توافق میان «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای وی در منطقه ادلب آتش بس اعلام شد؛ اما این آتش بس ۱۴ بهمن پس از اعلام حملات تروریست‌ها نقض شد.

وزارت دفاع ترکیه نیز چند روز گذشته اعلام کرد که در جریان حمله توپخانه ای ارتش سوریه علیه مواضع نظامیان ترکیه در استان ادلب ۶ نظامی این کشور کشته و ۹ نفر دیگر مجروح شده اند؛ اعلام این خبر اوضاع در شمال غرب سوریه را پر تنش کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
1
این اشغالگری نیست ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
0
0
نه توافق کردن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین