کد خبر: ۶۳۵۸۳۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۲
این قتل غیرعمد است و قابل بررسی در محکمه قضایی

واکنش پزشکی قانونی به گواهی فوت جنجالی قربانیان حادثه کرمان؛ ماجرا چیست؟+سند

انتشار تصویری از گواهی فوت برخی جان‌باختگان آیین تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان و علت فوت درج‌شده در آنها، باعث تعجب افکار عمومی و واکنش منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

در عکس‌های منتشر شده علت فوت، مرگ بر اثر «واکنش‌های حیوانی و غیرعمدی انسانی» و در بخش توضیحات قرار گرفتن در زیر ازدحام جمعیت ذکر شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با اعلام نارضایتی نسبت به علت فوت درج شده در گواهی فوت جان‌باختگان، آن را توهین دانسته‌اند.

البته بعضی از کاربران نیز اظهار داشتند، با اعتراض افراد و دستور رئیس دادگستری استان کرمان، علت فوت در گواهی‌ها بعدا تغییر کرده است. تاریخ ثبت گواهی‌های فوت ۲۶ دی ماه و ۱۰ روز پس از وقوع حادثه است.

واکنش پزشکی قانونی به گواهی فوت جنجالی قربانیان حادثه کرمان؛ ماجرا چیست؟

برگه و گواهی مربوط به ما نیست

در واکنش به این موضوع، عباس آمیان مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان می‌گوید: ما از این موضوع اطلاعی نداریم. این برگه و گواهی مربوط به ما نیست. علت فوت‌ها مشخص است و این موضوعی که شما گفتید نیست.

وی ادامه می‌دهد: عده‌ای می‌خواستند آبروریزی کنند. ما اجساد را بررسی کردیم و علت‌ مرگشان را هم دقیق و علمی و کارشناسی نوشتیم. این موضوع اصلا درست نیست. احتمالا یا خطای خیلی بدی است یا شیطنت است. این علت هرچه باشد غیرواقعی و غیرعلمی است.

خواسته‌اند بگویند فشار جمعیت بوده

در این میان عبدالصمد خرمشاهی، وکیل جنایی می‌گوید: این موضوع برای من خیلی تعجب‌برانگیز بود. اولین بار بود می‌دیدم علت مرگ را واکنش‌های حیوانی نوشته‌اند. استنباط من این است که خواسته‌اند بگویند فشار جمعیت بوده و در هجوم مردم این اتفاق افتاده است.

اما معمولا علت فوت را در پزشکی قانونی اینگونه می‌نویسند: علت فوت فشار بر عناصر حیاتی گردن یا انسداد رگ‌های قلبی و ریوی یا برخورد جسم سخت با جمجمه یا حتی فشار بر اعضا و جوارح بدن یا صدماتی از این قبیل که به مواضع حساس مغز، قلب و ریه فشار می‌آید و باعث فوت شخص می‌شود.

این قتل غیرعمد است و قابل بررسی در محکمه قضایی

خرمشاهی توضیح می‌دهد: این علتی که مطرح شده تا الان نبوده و به نظر می‌رسد ناشی از مدیریت ضعیف بوده است. از منظر تحلیل و علم پزشکی و قوانین پزشکی یا قانون مجازات چنین موردی را نداریم. این تعبیر به نظر من درست نیست.

به گفته وی این علت مطرح شده، هم توهین به انسان است و هم نادیده گرفتن تحلیل‌های علم پزشکی. از طرف دیگر از منظر قانون جزایی باید به این موضوع هم رسیدگی شود که چه کسانی در وقوع این حادثه مقصر بودند. از آنجایی که این اتفاق قتل غیرعمد حساب می‌شود، در محکمه قضایی قابل بررسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
3
19
احتمالا علت قتل را بر مبنای مکتب "پزشکی تبریزیان" !! نوشته اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
1
8
عجب
ال طا ها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
1
9
همه چیز سیاسی....
فرزانه
|
Netherlands
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
2
9
بنده خداپزشک قانونی درست گفته من حرکات انسانهای ماورایی رو به چشم دیده ام عین فیلمهای تخیلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۹
0
0
گفت از کوزه همان برون تراود که در اوست این دکتر پزشکی قانونی هم انگار.....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین