کد خبر: ۶۳۵۹۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۲
اصولگرایان در توئیتر از شهاب حسینی حمایت کردند

واکنش‌های توئیتری به کنفرانس جنجالی شهاب حسینی

پس از اظهارات شهاب حسینی در نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فضای توئیتر به سمت جدال میان اصولگرایان و منتقدان و مخالفان نظام سوق یافت. این در حالی است که اصولگرایان توانستند حمایت حداکثری خود از شهاب حسینی را به خوبی در این فضا نشان دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

بررسی‌ها بر روی توئیت‌های با حداقل ۲۰۰ لایک نشان می‌دهد که حمایت از شهاب حسینی و انتقاد از او دو مضمون اصلی است که در توئیت‌هایی با هشتگ #شهاب_حسینی منتشر شده است. این بررسی از میان ۲۱هزار و ۶۶۶ مطلب پرلایک توئیتری بوده است.

نتایج داده‌کاوی

بررسی لایک‌های صورت گرفته بر روی توئیت‌های حاوی هشتگ #شهاب_حسینی، نشان می‌دهد که ۴۸ درصد کاربری که این توئیت‌ها را لایک کرده‌اند از مواضع کاربران اصولگرای توئیتر در حمایت از شهاب حسینی حمایت کرده‌اند. کاربری در این راستا نوشته است:

واکنش‌های توئیتری به کنفرانس جنجالی شهاب حسینی

شهاب حسینی که جایزه جشنواره کن رو به امام زمان تقدیم کرده بود دیروز تو نشست خبری فجر گفت اسلام محصول ۵۰ سال گذشته تو این مملکت نیست، اسلام ۱۴۰۰ ساله تو این مملکت وجود داره! شهاب حسینی نه به قدرت نیاز داره، نه دنبال امتیازه. فقط غیرت داره و خودشو گم نکرده!! به این میگن شرافت

در مقابل اما، ۳۶ درصد از لایک‌ها به توئیت‌هایی اختصاص داشته که از شهاب حسینی به دلیل حمایت از سپاه و نظام انتقاد کرده‌اند. این توئیت‌ها عمدتا توسط مخالفان نظام منتشر شده است. یکی از این کاربران در توئیت خود نوشته است:

من هیچ امیدی ندارم شهاب‌حسینی‌ها برگردند و از مردم دفاع کنند. مطلقا هیچ امیدی! اینها در برابر ما هستند. اعتقادشان این است، منافع‌شان چنین اقتضا می‌کند. بخشی از سختی‌های این مسیر، شناختن اینهاست، دل کندن از اینهاست، اینهایی که خوب می‌نویسند، خوب بازی می‌کنند، اما دشمنان مردم‌اند!

انتقادات مخالفان نظام از شهاب حسینی، باعث واکنش برخی از حامیان او شد و ۱۰ درصد لایک‌های توئیت‌های حاوی هشتگ #شهاب حسینی، به انتقاد از مخالفان شهاب حسینی اختصاص داشت. کاربری در این راستا نوشته است:

این عزیزانی رو که میبینید به شهاب حسینی توهین میکنند شعارشون آزادی اندیشه است و دموکراسی آزادی بیان میخوان تو ایران بعد خودشون آن کار دیگر میکنند

در این میان علی‌اکبر رائفی پور که سابقه حمایت از امیر تتلو را نیز در کارنامه خود دارد، در توئیتی که بیش از ۶هزار بار لایک خورده، نوشته است:

مه فشاند نور و سگ عوعو کند!

آقای #شهاب_حسینی عموم مردم شما را دوست دارند و یک تار مویت را با کرور کرور آشغال وطن فروشی که نام مقدس هنرمند را به همنشینی با نام خود آلوده اند عوض نمی کنند تا زمانی که پای این مرز و بوم و مقدسات مردم ایستاده ای عزیز و محبوب خواهی ماند

#آزاده_بمان

داده کاوی بر توئیت‌های حاوی هشتگ شهاب حسینی نشان می‌دهد که فضای توئیتر پیرامون او حالت دو قطبی پیدا کرده و موافق و مخالفان او اقدام به بیان نظرات خود کرده‌اند. البته اصولگرایان توانسته‌اند مشارکت بیشتری داشته باشند و فضای توئیتر را به سمت حمایت از شهاب حسینی پیش ببرند.

واکنش‌های توئیتری به کنفرانس جنجالی شهاب حسینی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
1
0
اینکه پول بیت المال را به عده ای بیسواد قمه کش بدهیم که به نفع ...توئیت کنند هنر نیست......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین