کد خبر: ۶۳۶۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۱۹

همسر مامور گم‌شده FBI مسافر تهران؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همسر رابرت لوینسون، مامور سابق اف‌بی‌آی که چند ماه پیش در ایران ناپدید شده و خبری از سرنوشت او در دست نیست، می گوید قصد دارد برای یافتن شوهرش به ایران برود. رابرت لوینسون که تا سال 1998 مامور اف‌بی‌آی بود آخرین بار در روز هشتم ماه مارس، چند هفته پس از سفر به جزیره کیش در جنوب ایران، دیده شد. بنابه گزارش ها وی که صاحب یک شرکت امنیتی است به نمایندگی از سوی یکی از مشتریان شرکتش برای تحقیق درباره قاچاق سیگار به کیش رفته بود. ورود بدون ویزا به کیش برای اکثر شهروندان خارجی آزاد است.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: من مطمئنم که او زنده است. اگر بستری یا کشته شده بود، تاکنون از آن آگاه می‌شدیم.

دولت آمریکا چندین بار از طریق رابط خود در ایران، یعنی سفارت سوئیس در تهران، از مقام های این کشور خواستار اطلاعاتی درباره رابرت لوینسون شده است. اما مقام های مختلف دولت ایران گفته اند که هیچ اطلاعی از سرنوشت آقای لوینسون ندارند.

با این حال تام کیسی، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه درباره این موضع دولت ایران گفت: با توجه به ماهیت جامعه ایران و اینکه دولت چگونه مردم را در این کشور ردگیری می کند، باور کردن ادعاهای آنها را خیلی مشکل می یابیم.

جزئیات مبهم
جزئیات سفر رابرت لوینسون به کیش و نحوه ناپدید شدن او مبهم است. خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خانم لوینسون نوشت او دریافته است که شوهرش ظاهرا در کیش با داود صلاح الدین، یک فراری آمریکایی که در ایران زندگی می‌کند، ملاقات کرده است. صلاح الدین به خاطر ترور یک دیپلمات ایرانی در سال 1980 در ایالت مریلند تحت تعقیب است و همان زمان به ایران گریخت.

خانم لوینسون ادعا کرد داود صلاح‌الدین به او گفته است که او و رابرت لوینسون روز 8 مارس در هتل مریم کیش ملاقات کردند، اما او توسط پلیس بازداشت شد و وقتی آزاد شد و به هتل برگشت متوجه شد که رابرت لوینسون دیگر آنجا نیست.

کریستین لوینسون افزود: به او (صلاح الدین) گفته شد که مقام ها درحال بررسی مدارک سفر آقای لوینسون هستند و او احتمالا ظرف چند روز آزاد خواهد شد. 


تصویر رابرت لوینسون مخابره شده از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس [کلیک کنید]

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین