کد خبر: ۶۳۶۵۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

یک نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شد

پنتاگون از کشته شدن هفتمین نظامی آمریکایی طی سال 2020 در پایگاه هوایی بگرام در افغانستان خبر داد.
یک نظامی آمریکایی در افغانستان کشته شد
آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که یک نظامی این کشور در پایگاه هوایی بگرام در افغانستان کشته شده است.

براساس گزارش پنتاگون، این نظامی در داخل پایگاه هوایی بگرام کشته شده و تحقیقات در این باره در جریان است.

یک نظامی تروریست آمریکایی در افغانستان کشته شد

پنتاگون بدون اینکه به جزئیات حادثه اشاره کند، گفته «برندن تایم کیمبال» سرباز 21 ساله آمریکایی در روز چهارشنبه در پایگاه نظامیان آمریکا در شمال کابل جان خود را از دست داده است.

به نوشته خبرگزاری یوپی آی، این هفتمین نظامی آمریکایی است که طی سال جاری در افغانستان کشته می‌شود، هفته گذشته نیز براثر حمله یک نظامی افغان به سربازان آمریکا در ولایت ننگرهار این کشور 2 نظامی آمریکایی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

 

 

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه رادیویی مدعی شد که شانس زیادی برای توافق بین واشنگتن و طالبان طی ماه جاری برای خروج نظامیان آمریکایی از این کشور وجود دارد.

همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در جمع خبرنگاران در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفت:«ایالات متحده و طالبان، طرحی برای کاهش هفت روزه خشونت پیشنهاد کرده‌اند. من امروز برای رایزنی با متحدانمان درباره این طرح اینجا هستم. ما دیدارهای دوجانبه و جمعی اثربخشی درباره مسیر رو به جلو برگزار کرده‌ایم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند هفت روز برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان کافی است گفت: «نظر ما این است که فعلاً ۷ روز برای اینکه ثابت شود طالبان بر اعضای خود در کاهش خشونت تسلط دارد، کافی خواهد بود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین