کد خبر: ۶۳۶۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
پزشک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تغذیه مناسب، عامل مهم تقویت سیستم ایمنی است.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر امید توپچیان اظهارکرد: عملکرد قوی سیستم ایمنی در فصل های سرد سال می تواند فرد را از ابتلا به بیماری های فصلی نظیر آنفلوانزا، آرتریت، آلرژی و ... محافظت کند.

وی افزود: برخی مواد غذایی می توانند از طریق تقویت سیستم ایمنی، بدن را در مقابل عفونت محافظت کرده و سیستم ایمنی را تقویت کنند.

توپچیان مصرف غذاهای پر پروتئین را در تقویت سیستم ایمنی موثر دانست و اظهارکرد: استفاده از غذاهای دریایی نظیر ماهی ها، گوشت بدون چربی، مرغ، تخم مرغ، لوبیا و نخود، سویا، آجیل ها و مغزها در تقویت سیستم ایمنی تاثیر زیادی دارد.

وی ادامه داد: ویتامین آ از طریق نقشی که در سلامت پوست و غشاهای مخاطی بدن مانند دهان، معده، روده و ... دارد، می تواند به تنظیم سیستم ایمنی بدن و محافظت در مقابل عفونت ها کمک شایانی کند.

توپچیان اضافه کرد: این ویتامین تقویت کننده سیستم ایمنی در غذاهایی نظیر سیب زمینی، هویج، بروکلی، اسفناج، فلفل قرمز، زردالو، تخم مرغ گوشت ها و جگر وجود دارد .

به گفته این پزشک متخصص، ویتامین ث با تحریک تشکیل آنتی بادی و تقویت ایمنی در محافظت در برابر عوامل عفونت زا به بدن کمک می کند.

پزشک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با مصرف مرکبات نظیر پرتقال، گریپ فروت ، نارنگی، فلفل سبز، گوجه فرنگی و ... می توان ویتامین ث مورد نیاز بدن را تامین کرد.

بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین