کد خبر: ۶۳۷۳۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

رویترز: ویلیام بار آماده استغفا

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، وزیر دادگستری دولت دونالد ترامپ سرانجام در واکنش به فشار مربوط به توئیتهای این رئیس جمهور آمریکا درباره تحقیقات وزارتخانه تحت امرش، استعفا از سمتش را در نظر دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

این در حالی است که روزنامه واشنگتن پست آمریکا نیز در گزارشی عنوان کرد، ویلیام بار، وزیر دادگستری و دادستان کل آمریکا نگرانی‌های خود را به افراد نزدیک به ترامپ منتقل کرده اما هنوز مشخص نیست که آیا درباره آنها مستقیما با خود ترامپ نیز صحبت داشته یا خیر.

رویترز: ویلیام بار آماده استغفا

یک منبع آگاه به تفکرات ویلیام بار به این روزنامه تصریح کرد: او هم محدودیتهای خودش را دارد.

در ادامه گزارش واشنگتن پست نوشته شد: ویلیام بار هم احتمالا مواضعش را به افراد نزدیک به ترامپ منتقل می‌کند به این امید که پیامش به گوش ترامپ برسد و این رئیس جمهور آمریکا دست از توئیت فرستادن درباره تحقیقات کیفری وزارت دادگستری بردارد.

کاخ سفید و وزارت دادگستری آمریکا به درخواست برای اظهارنظر درباره گزارش روزنامه واشنگتن پست پاسخ ندادند.

ترامپ اظهار کرد، من به ویلیام بار اطمینان کامل دارم. این در حالی است که ویلیام بار چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفته بود عادت ترامپ به توئیت فرستادن سبب شده او نتواند کارش را به درستی انجام دهد.

ترامپ خطاب به خبرنگاران پیش از سوار شدن به هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری آمریکا گفت: من قطعا کار او را سخت‌تر می‌کنم و با این ارزیابی موافقم. دادستان کل آمریکا فردی با صداقت عالی است.

چند روز پیش مقامهای ارشد وزارت دادگستری آمریکا نامه توصیه خود درباره مجازات راجر استون، یک دوست دیرینه دونالد ترامپ را که در ماه نوامبر از بابت هفت فقره دروغگویی به کنگره محکوم شناخته شد را پس گرفتند؛ اتفاقی که منجر به تلاطمی در داخل وزارت دادگستری آمریکا شد.

از سوی دیگر بیش از 2000 تن از مقامهای سابق وزارت دادگستری آمریکا نیز تا کنون از ویلیام بار خواسته‌اند به دلیل عملکردش در پرونده راجر استون استعفا دهد.

ترامپ با استفاده از توئیتر چهار دادستان این پرونده و قاضی مسئول آن را مورد حمله قرار داده بود.

ویلیام بار چند روز پیش در یک مصاحبه با ای‌بی‌سی نیوز از این مساله گلایه کرد که نمی‌تواند شغلش را در حالی که "تفسیرهای مداوم در پس‌زمینه" آن را تحت الشعاع قرار می‌دهند انجام دهد و زمان آن رسیده که دونالد ترامپ دست از توئیت فرستادن درباره پرونده‌های کیفری وزارت دادگستری آمریکا بردارد.

هر چند که ترامپ از ویلیام بار در صحبتهایش حمایت کرد اما در عین حال از اشتیاقش به توئیت فرستادن نیز گفت. او اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی برای من بسیار مهم بوده‌اند زیرا ابزار منتقل کردن صدایم را به من می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین