کد خبر: ۶۳۷۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

بارش باران در بیشتر مناطق کشور، افزایش دمای تهران

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز (پنجشنبه) برای شمال غربی، غرب، جنوب غربی کشور، دامنه های البرز، سواحل شمال، به تدریج شمال شرق و مناطق جنوبی بارش پیش بینی شده است که در مناطق سردسیر و مرتفع بارش ها به شکل برف خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :

«امین حسین نقشینه» افزود: امروز برای مناطق جنوبی کشور بارش ها همراه با رعد و برق پیش بینی شده است و شدت بارش ها نیزهمراه با احتمال ریزش تگرگ در زاگرس مرکزی و مناطق غربی کشورمان پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: تا ظهر امروز برای خوزستان، ایلام و کرمانشاه به عبارتی مناطق غرب کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی شده که احتمال ایجاد گردو خاک برای این مناطق وجود دارد.

بارش باران در بیشتر مناطق کشور، افزایش دمای تهران

وی ادامه داد: فردا (جمعه) نیز این سامانه بارشی در شمال شرق به صورت بارش برف و باران بارش ایجاد می کند، درسواحل شرقی دریای خزر نیز فردا بارش پراکنده خواهند داشت.

خروج سامانه بارشی از کشور از روز جمعه /ورد سامانه بارشی فعال از روز دوشنبه

نقشینه افزود: این سامانه بارشی فردا به تدریج از کشور خارج خواهد شد و از بعد از ظهر شنبه و یکشنبه با عبور موج ضعیف و سریع بارشی برای مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه های البرز غربی بارش پراکنده به صورت برف و باران ایجاد خواهد کرد، اما از بعدازظهر دوشنبه هفته پیش‌رو (پنجم اسفند) سامانه بارشی فعال وار کشور می شود.

وی گفت: با ا ین سامانه بارشی، برای غرب، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های البرز جنوبی و مرکزی، مرکز و جنوب غرب کشور بارش برف و باران آغاز خواهد شد که شدت بارندگی های این سامانه بارشی باز هم در دامنه های زاگرس مرکزی و غرب کشور رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: وزش باد شدید از ظهر امروز (پنجشنبه) تا فردا برای نیمه شرقی کشور وجو دارد که برای نقاطی از شرق و جنوب شرق توام با گرد و خاک خواهد بود، نواحی مرکزی خلیج فارس از بعد از ظهر امروز تا فردا مواج و متلاطم می شود

تهران امروز بارانی/فردا افزایش دمای ۵درجه ای در تهران

این کارشناس گفت: تهران نیز امروز ابری و بارانی خواهد بود، در ارتفاعات تهران برف خواهیم داشت، فردا آسمان تهران صاف و آفتابی است و افزایش خواهد داشت، به این صورت که بیشینه دمای امروز تهران ۹ درجه بالای صفر و فردا ۱۴ درجه بالای صفر خواهد بود؛ یعنی دمای تهران فردا ۵ درجه گرمتر می شود، کمینه دمای تهران امروز ۵ درجه بالای صفر است و فردا نیز همین خواهد بود.

وی یادآور شد: امروز صبح همدان با دو درجه زیر صفر و بندرعباس با ۳۲ درجه بالای صفر سردترین و گرمترین مراکز استان بوده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین