کد خبر: ۶۳۷۵۴۵
تعداد نظرات: ۱۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
بعد از فوت ۲ نفر در ایران، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شد

تایید ابتلای ۳ بیمار جدید به کرونا و انتقال ۵ فرد مشکوک به تهران

مشاهده و اعلام دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در قم که به فوت دو بیمار منجر شد وزارت بهداشت را در حالت آماده باش قرار داده است. همچنین گفته شده که دو نفر مشکوک مبتلا به کرونا در بابل قرنطینه شده‌اند. مسئولان وزارت بهداشت هنوز جزئیات بیشتری درباره وجود موارد دیگری از ویروس کرونا در قم یا شهرهای دیگر و نیز منشا ورود این بیماری به کشور اعلام نکرده‌اند اما به مردم توصیه می‌کنند که اصول بهداشت فردی شامل شست و شوی مداوم دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از روبوسی و دست دادن و پرهیز از حضور در اجتماعات در صورتی که بیماری تنفسی دارند را رعایت کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از تایید فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در استان قم از سوی وزارت بهداشت سخنگوی دولت امروز از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا به دستور رییس‌جمهور خبر داد. همچنین گفته شده که دو نفر مشکوک به کرونا در بابل بستری شده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روز گذشته کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید خبر داد و در حساب توییتری خود گفت: بدنبال پیک بیماری‌ های حاد تنفسی ظرف روزهای اخیر در ‫قم، دو مورد در آزمایشات اولیه از نظر کروناویروس مثبت گزارش شدند که متاسفانه هر دو بیمار با توجه به کهولت سن و نقص سیستم ایمنی در بخش مراقبت های ویژه فوت کردند.

آخرین اخبار ویروس کرونا در ایران؛ ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شد

محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز روز گذشته با تایید فوت دو بیمار مبتلا به کرونا در قم شاهد یک پیک بیماری‌های تنفسی ظرف سه چهار روز اخیر بودیم و در بررسی‌های صورت گرفته دو مورد منجر به فوت شد. در آزمایش های اولیه مشخص شد که این دو نفر از نظر ویروس کرونا مثبت هستند ولی هنوز نتیجه تست‌های ژنتیک اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: قرار بر این بود با مردم صادق باشیم و همین که برای خودمان نتایج آزمایشهای اولیه مشخص شد مساله را به مردم اطلاع دادیم؛ بیمارستان (کامکار) به عنوان مرکز بیماران ویروسی در نظر گرفته شده و یک بیمارستان (نکویی - فرقانی) نیز قرار است که پشتیبان باشد. مردم باید آرامش داشته باشند. دست‌های خود را مرتبط شست و شو دهند. از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

وی گفت: مردم نگران تامین ماسک نباشند؛ البته بدانند وقتی که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.

حسین صفوی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیز ارسال ماسک به قم خبر داده و گفته است که کمبود ماسک در قم وجود ندارد.

مسعود مردانی، عضو کمیته کشوری بیماری های عفونی وزارت بهداشت نیز به ایرنا گفته است که احتمال ابتلا نزدیکان دو فرد فوت شده در قم به ویروس کرونا زیاد است و این افراد اکنون در قرنطینه هستند.

وی افزود: باید افرادی که با دو بیمار فوت شده ارتباط داشته اند، شناسایی و جداسازی شوند تا از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شود.

ابلاغ دستورالعمل ویژه مقابله با کروناویروس در شهر تهران

"زهرا صدر اعظم نوری" رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به تهیه دستورالعملی برای مواجه با کروناویروس در سطح شهر تهران به خبرگزاری ایلنا گفت: با توجه به آنکه فضاهای عمومی در سطح شهر بیشترین محل های تردد مردم هستند، در نتیجه در شرایط خاصی باید این فضاها مدیریت شوند تا تردد مردم باعث ایجاد مشکل برای همدیگر نشود. بنابراین زمانی که شرایط خاصی مانند شیوع کروناویروس در سطح شهرها حاکم می شود، باید تمهیدات لازم را فراهم کنند.

او ادامه داد: در همین ارتباط دستورالعملی توسط کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تهیه شده است که به شهرداری تهران ابلاغ شده و براین اساس شهرداری تهران مکلف است آن را در اماکن عمومی از جمله اتوبوس، مترو، پارک ها و فضاهایی که بیشترین تردد در آنها اتفاق می افتد انجام دهند.

نوری تصریح کرد: شهرداری تهران مکلف است این دستورالعمل را به تمامی زیرمجموعه های خود ابلاغ کند تا موارد مندرج در آن را که شامل خودداری از تماس با افراد مبتلا به سرماخوردگی و موارد مشابه، ضدعفونی مرتب دست ها و خودداری از دست دادن است را رعایت کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید این دستورالعمل را به تمامی سازمان ها و زیرمجموعه های خود ابلاغ و اجرایی کند، افزود: شهرداری تهران موظف است در مکان های عمومی مانند مترو و اتوبوس پلاک ضدعفونی قرار دهد تا افراد دست های خود را هنگام خروج از وسایل نقلیه عمومی شست و شو دهند. همچنین صندلی ها و فضای مترو و اتوبوس نیز در پایان شیفت کاری باید ضدعفونی شود تا پیشگیری انجام و انتقال بیماری صورت نگیرد و یا به حداقل برسد.

نوری درباره اینکه آیا این موراد شامل تاکسی ها نیز می شود؟ گفت: بله در تاکسی ها هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. او درباره اجرایی شدن این دستورالعمل گفت: شهرداری باید در اسرع وقت تمهیدات لازم را فراهم و آن را اجرایی کند.

توضیح درباره چرایی اعزام نیروهای امنیتی به قم

پس از اعلام فوت این دو ایرانی مبتلا به کرونا فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد، که حاکی از ورود نیروهای امنیتی به شهر قم داشت. در همین رابطه یک منبع آگاه در نیروی انتظامی درباره این فیلم گفت: به دلیل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفندماه در برخی از شهرها که با کمبود نیرو مواجه هستند، به دلیل بحث انتخابات نیروهای امنیتی اعزام شده است. اعزام این نیروها ربطی به بیماری کرونا و قرنطینه کردن شهر قم ندارد.

ویروس کرونا در مازندران

حامد روحانی‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه هنوز ویروس کرونا در مازندران رویت نشده است، اظهار کرد: کرونا بیماری مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا است و راه‌های انتقال آن مشابه این بیماری‌ها است.

وی با بیان اینکه علائم اصلی این بیماری تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی است، افزود: در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، شستن دست‌ها با آب صابون در روز به دفعات زیاد، روبوسی نکردن و استفاده از ماسک، استفاده از دستمال‌های یک بار مصرف برای ضدعفونی کردن دست‌ها و گوشی موبایل به شهروندان توصیه کرد. دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمادگی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس را دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به بیماران مبتلا به آنفلوانزا توصیه کرد: تا زمان بهبودی کامل، از حضور در مکان‌های عمومی خودداری و از ماسک‌های جراحی ساده استفاده کنند.

تائید قرنطینه دو نفر در بابل

در همین حال، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در مازندران می‌گوید: 2 فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان بابل شناسایی شدند.

مصطفی جوانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این دو فرد هم اکنون در قرنطینه قرار دارند و نمونه گیری از آنها در حال انجام است. تا قبل از مشخص شدن نمونه گیری از این دو فرد نمی توان به طور دقیق در مورد ابتلاء آنها به ویروس کرونا اظهار نظر دقیقی داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل از دادن اطلاعات بیش از این در مورد بیماران مشکوک به کرونا در حوزه استحفاظی این دانشگاه خودداری کرد.

قرارگاه تصمیم‌گیری درباره ویروس کرونا در وزارت بهداشت تشکیل شد

جلسه قرارگاه تصمیم گیری درباره ویروس کرونا با حضور وزیر بهداشت، صبح امروز (پنجشنبه) در وزارت بهداشت تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، در این جلسه، اعضای شورای معاونان وزارت بهداشت و مدیران ارشد وزارت بهداشت از معاونت های بهداشت، درمان و سازمان غذا و دارو حضور دارند و از طریق ویدیو کنفرانس نیز با روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور مرتبط هستند.

سخنگوی دولت: ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا تشکیل شد

سخنگوی دولت نیز از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد و گفت: دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

علی ربیعی روز پنجشنبه در صفحه کاربری خود در توئیتر نوشت: براساس دستور رییس‌جمهور ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، سخنگوی دولت و نماینده ستادکل نیروهای مسلح تشکیل می‌شود.

‏وی در این توئیت از شرکت بقیه دستگاه های اجرایی در جلسات بنا به ضرورت خبر داد و تصریح کرد: دولت از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه موضوع را بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را انجام داده بود. اکنون که علایمی مشاهده شد نیازمند اقدامات جامع‌تر و همکاری همه شهروندان هستیم. دولت با حساسیت کامل و با تمام توان همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. از هموطنان انتظار همکاری و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌رود.

شایعه ورود کرونا به تبریز و قزوین

همچنین برخی گزارش‌ها از ورود ویروس کرونا به شهرهای تبریز و قزوین خبر می دهند. هنوز مقامات رسمی در این خصوص اظهارنظر نکرده‌اند.

تایید ابتلای سه مورد جدید به کروناویروس در قم و اراک

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرووید19(کروناویروس) در کشور گفت: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلای سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به کرووید19 تایید شده و بیماران مذکور در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش ایسنا،‌ کیانوش جهانپور، گفت: تا صبح امروز(پنجشنبه 1 اسفند 98) آزمایشات از ابتلای دو مورد جدید در قم و یک مورد در اراک به کرووید19 حکایت دارد، هر سه بیمار تابعیت ایرانی داشته و فرد مبتلا در اراک نیز ساکن قم و از همکاران پزشک ما است. با احتساب این موارد تعداد مبتلایان کرووید19 تایید شده در کشور به پنج نفر می رسد.

وی افزود: در این رابطه امروز صبح نشست قرارگاه مقابله با کروناویروس با حضور وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و ارتباط ویدیویی با روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار شد و موضوعاتی همچون ساختار پیشگیری، شناسایی و مدیریت این بیماری و هم‌چنین آمادگی مراکز فوریت‌های پزشکی و تیم‌های واکنش سریع، آمادگی تخت‌های بیمارستانی، آموزش همگانی و پروتکل بهداشتی پیشنهادی برگزاری انتخابات دوم اسفند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس کمیته روابط عمومی قرارگاه مقابله با کروناویروس یادآور شد: با دستور وزیر بهداشت، مرخصی تمامی روسا و معاونین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور تا اطلاع ثانوی لغو و مقرر شد که تمامی ماموریت‌های خارج از کشور نیز از دستور کار، خارج شود.  پیشنهاد محدود کردن موقت رفت و آمد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر اماکن زیارتی و محال تجمع در شهر قم، ارائه شده و امیدواریم که با پیگیری و ابلاغ استانداری قم، این موضوع عملیاتی شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، وی تاکید کرد: توصیه وزارت بهداشت، لغو اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی و دانش آموزی و همچنین لغو تمامی سمینارها و همایش‌ها در شهر قم تا اطلاع ثانوی است و این موضوع به اطلاع نهادهای ذیربط رسیده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در مورد انتخابات دوم اسفند و برگزاری شکوهمند آن در سراسر کشور، گفت: ملاحظه خاصی در این زمینه وجود ندارد و پیشنهادات و توصیه های پیشگیرانه و بهداشتی برای برگزاری انتخابات در سراسر کشور و به ویژه حوزه انتخابیه قم، به اطلاع ستاد انتخابات کشور رسیده و وزارت کشور ضمن استقبال، این موارد را در دستور کار خود قرار داده است.

پس از شیوع بیماری کرونا و مثبت اعلام شدن نمونه‌های تایید شده از سوی مقامات علوم پزشکی و وزارت بهداشت، از غروب روز گذشته جلسات سخت و فشرده مدیران استان و معاون وزیر بهداشت در خصوص کنترل این بیماری برگزار شده است.

دو بیمارستان در قم برای قرنطینه مبتلایان به این بیماری اختصاص یافته است. تلاش‌های پیشگیرانه و کنترلی و نشر این مباحث و مطالب از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های استان در روز پنجشنبه، ورود گسترده ماسک به قم، تلاش برای خالی کردن مناطق پرتردد و... از جمله اقدامات سریعی بود که در این زمینه انجام شد.

به نوشته خبرگزاری ایسنا، در همین رابطه شایعه‌های بسیاری مبنی بر تعویق انتخابات در قم، تعطیلی گسترده مدارس و دانشگاه‌ها و حتی قرنطینه شدن کامل شهر قم در فضای مجازی دست به دست و نقل به نقل می‌شد که همین مسایل باعث شد که ستاد بحران زیستی استان قم با حضور مدیران ارشد ملی و استانی برگزار شود.

اعلام دیشب استاندار قم مبنی بر عدم اظهار نظر هریک از مدیران در این خصوص غیر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی باعث شد که اخبار به شکل کاملا قطره چکانی به رسانه‌ها تزریق شود. تصمیمات مهم هم اکنون در جلسات استانداری در حال اتخاذ است که به محض اطلاع از این تصمیمات نتایج به اطلاع عموم می‌رسد.

انتقال 5 نفر به تهران

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز از انتقال پنج فرد مشکوک دیگر از قم به بیمارستان‌های تهران خبر داد.

محمد مهدی گویا روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به جز دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا که دیروز در قم جان خود را از دست دادند ابتلای دو بیمار دیگر به این ویروس در قم تایید شده و در بیمارستان بستری هستند، پنج فرد مشکوک دیگر نیز با آمبولانس به تهران منتقل شده‌اند و در بیمارستان‌های پایتخت بستری هستند. منتظر نتیجه آزمایش آنها هستیم و هنوز ابتلای آنها به این ویروس محرز نشده است.

کانون ویروس کرونا استان قم است/ تمامی مسافرانی که به قم سفر کردند، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به انتشار اخبار و شایعاتی درباره بستری شدن دو نفر و تشخیص ویروس کرونا در بیمارستان آیت الله روحانی شهرستان بابل گفت: این دو نفر (آقا و خانم) به دلیل مسافرت به یکی از استان‌های کشور که ویروس در آن مشاهده شده است، یکی با علائم شدید و دیگری خفیف با حال مناسب به بیمارستان مراجعه کردند که با توجه به حساسیت موضوع و نیز دستورالعمل وزارت بهداشت، در بیمارستان بستری و مورد آزمایش قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه تاکنون بر اساس آزمایشات به عمل آمده وجود ویروس در این دو نفر مشاهده نشده و بطور کامل وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا بسیار سریع از فرد بیمار به دو تا سه نفر در مدت چند ساعت و چند روز سرایت می‌کند، اما در ۹۸ درصد موارد، بهبودی کامل حاصل شده و وخیم نیست.

جلالی به علائم ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: این ویروس علائمی همانند سرماخوردگی و آنفلوانزا داشته که همراه با گلو درد، کوفتگی و بدن درد، تب، علائم تنفسی و سرفه‌های خشک است.

وی با بیان اینکه کانون اصلی این ویروس اکنون استان قم است، تاکید کرد: تمامی مسافرانی که اخیرا به استان قم سفر کردند و مسافرانی که از قم به مازندران سفر می‌کنند، برای چکاپ حتما و سریعا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

جلالی به مردم مازندران توصیه کرد: از دست دادن با هر فرد بیمار و روبوسی کردن خودداری کرده و دست‌های خود را به طور مداوم به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه شستشو دهند.

توضیحات متروی تهران در خصوص انتقال فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایستگاه شوش

محسن محمدیان رییس روابط عمومی مترمدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران در گفت‌وگو با ایلنا درباره انتشار خبری مبنی بر انتقال یک بیمار مشکوک به ویروس کرونا در متروی شوش و تشکیل جلسه اضطراری مسئولان متروی تهران با وزارت بهداشت برای اقدامات پیشگیرانه ، گفت: ظهر امروز یک فردی در ایستگاه متروی شوش بد حال می‌شود و همکاران ما در این ایستگاه با اورژانس تماس می‌گیرند.

وی ادامه داد: نیروهای اورژانس نیز بلافاصله با مراجعه به ایستگاه این فرد را به مرکز درمانی منتقل می‌کنند. حال اینکه این فرد مشکوک به ویروس کرونا بوده است یا خیر را من نمی‌توانم اعلام کنم.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو تهران نیز گفت: براساس دستورالعمل شورای شهر به شهرداری تهران جلساتی در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه تشکیل می‌شود.

بخش‌های درمانی قم برای مقابله با کرونا در آماده‌باش هستند

بهرام سرمست روز پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد بحران، کارگروه سلامت و قرارگاه پدافند زیستی استان بابیان این‌که تدابیر پیشگیرانه لازم برای مدیریت و کنترل این بیماری در استان اتخاذشده است و جای نگرانی نیست تصریح کرد: مردم مسائل و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر نوع اخبار کذب و شایعات در خصوص این بیماری می‌تواند منجربه تشویش اذهان عمومی بشود گفت: دراین‌ارتباط دانشگاه علوم پزشکی قم تنها مرجع ذی‌صلاح محسوب شده و مردم و رسانه‌ها نیز اخبار موثق مربوط به این بیماری را صرفاً از طریق این مجموعه دنبال کنند.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مسئول برای مقابله با این بیماری خاطرنشان کرد: ضروری است سایر دستگاه‌ها نیز همکاری بیشتری را با مجموعه بهداشت و درمان استان داشته باشند.

محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تمهیدات اتخاذشده برای کنترل این بیماری در استان گفت: به مردم تاکید می‌کنم آرامش خود را حفظ کنند و با رعایت مسائل بهداشتی و با آرامش به زندگی خود ادامه دهند.

تامین روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک در کشور

سید حسین صفوی گفت: قیمت عرضه ماسک ها نیز به تمام واحدهای تولید، اعلام شده و نظارت های لازم بر تمام مراحل تولید تا عرضه انجام می‌شود.

مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین ماسک وجود ندارد. مردم هیچگونه نگرانی برای تامین ماسک نداشته باشند.

به گزارش وبدا، صفوی افزود: بهتر است تنها افرادی که در معرض افراد مبتلا هستند، از ماسک استفاده کنند.

در حال تکمیل...

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۵
ناشناس
|
Canada
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
1
28
این نتیجه استفاده اتوبوسی از هواپیمای ماهانه. وقتی مسافر از چین میاره و بعد هم کلی پرواز داخلی انجام می‌ده. معلوم نیست چه تعداد تاحالا درگیر شدن. البته هیچی مهم‌ترین از پول و موقعیت خاص افراد ذینفع نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
نتیجه برگرداندن دانشجویانی که ایران را نپسندیده به چین رفته بودند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
1
24
اینم نتیجه تعارف کردن با کشور چین
بیچاره ملت مظلوم ما و،،،،،،،،مسئولان
ما!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
21
این چه نظام پزشکی است...آخه چرا بیماران مشکوک را از یک شهر به شهر دیگه منتقل میکننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننند.
یه بچه هم میدونه این کار اشتباه فاحشه.خدایا..........................................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
18
اخه چرا بیمارها را از یک شهر به شهر دیگر می برید؟؟؟؟ خوب هر کسی در هر شهری که هست باید بستری شود که ضمن نقل و انتقال برای دیگران ایجاد خطر نکند
فقط خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
0
15
ویروس کرونا با تنفس خیلی زود منتقل میشه. پرهیز از حضور در اجتماعات و مکانهای شلوغ و استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دستها با آب گرم و صابون و دست ندادن با اشخاص که در فرهنگ ایرانی این کار خیلی سخته باعث جلوگیری از انتشار ویروس کرونا میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
9
1
احتمالا از شنبه و با اتمام انتخابات کرونا و حرف از کرونا فروکش می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
3
از وزارت بهداشت بابت توصیه هایی که دارند تشکر می کنم. اگر اجازه بفرمایند من هم میخواستم یک توصیه به وزارت بهداشت داشته باشم.
با اجازه
خواهشمندم موضوع رو جدی بگیرید. اینکه یکدفعه در قم ، اراک ، بابل و.... موارد مشکوک مشاهده میشود، دلیل بر این است که در برهه ای بیماری از دست در رفته یا پنهانکاری شده، لذا حالا که موضوع مطرح شده جدی بگیرید. مردم کم مشکل ندارند که حالا میخواهند آزمون و خطای پزشکی را هم تحمل کنند. انتقال موارد مشکوک به تهران یعنی آلودگی تهران.
عیدال..قمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
1
تهران را الوده نکنید با تجهیزات فرسوده
ایران من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
0
0
غذاها با مزاج گرم و خشک و مفید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا:لیست میوه ها و دانه های گرم و خشک: لیست غذاهای گرم و خشک:

گوشت آهو ، شیر شتر ، گوشت شتر ، گوشت شتر مرغ ، گوشت کبوتر ، کوهان شتر (خیلی گرم و خشک) ، گوشت گاومیش ، گوشت گنجشک ، گوشت لک لک ، نمک طعام (خیلی گرم و خشک) ، گوشت اردک ، خورش فسنجان
انبه ، بادام کاغذی ، بادمجان (خیلی گرم و خشک) ، تخم شربتی ، بولاغ اوتی ، پرتقال ، پسته ، پونه (خیلی گرم و خشک) ، پیاز (خیلی گرم و خشک) ، پیه ( دمبه) ، ترب (خیلی گرم و خشک) ، تره ، جعفری، دینارویه ، چای ، خردل ها ، خرما ، خرمالو ، دارچین ، روغن ، ریحان ، زرد چوبه ، زعفران ، زنجبیل ، زنیان ، زیتون ، زیره سیاه ، سیر ، شنبلیله ، فلفل (خیلی گرم و خشک) ، فندق ، کرفس ، کشمش انگور سیاه ( مویز) ، کلم ، کنگر ، گردو ، گل سرخ (خیلی گرم و خشک) ، لپه ، مرزه ، موسیر ، موم عسل ، نارگیل ، نخود ، نعناع ، عرق بهار نارنج ، هل .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
2
خدا به داد مردم ایران برسه، انتظاری از وزارت بهداشت نداریم. وزارتی که پزشکش برای عمل جراحی بالای 500 میلیون از یک بیمار می گیره...جای نداره که از یک داروخانه گرون فروش بهش اعتراض کنی...مطمئن باشید همچین گروهی به فکر مردم نیستند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
2
آنچه که آقای ظریف برای چینی ها خوش زبانی میکرد حالا باید جواب پس دهد؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
3
چرا بیماران مبتلا به این ویروس از قم را به شهرهای دیگر انتقال میدهند. برای مثال مطلع شدیم دوتا را به بابل انتقال دادند و دوتا تبدیل شد به چهار تا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
1
1
چرا بیماران مبتلا به این ویروس از قم را به شهرهای دیگر انتقال میدهند. برای مثال مطلع شدیم دوتا را به بابل انتقال دادند و دوتا تبدیل شد به چهار تا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
0
تومملکتی که براپیشگیری ماکس واسپری نداره به مردم بده جای تاسف داره من چند جاسراغ گرفتم نبود فقط یه جا بامنت دونه ای ۲۵هزارتومان می فروخت واقعا مسولین خوابن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین