کد خبر: ۶۳۷۶۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

واکنش مقامات اوکراین به اعتراضات مرتبط با ورود مسافرانی از چین

ده‌ها تن از معترضان در یکی از شهرهای اوکراین به اتوبوس‌های حامل افراد بازگردانده شده از چین حمله‌ کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

این افراد بازگردانده شده از چین به بیمارستانی در منطقه "نووی سانژار" واقع در بخش مرکزی "پولتاوا"ی اوکراین منتقل شده و قرار است به مدت ۱۴ روز در قرنطینه نگهداری شوند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از معترضان خواست تا همدلی نشان دهند. وی در سخنرانی خود اعلام کرد که بیشتر این افراد بازگردانده از چین جوانان زیر ۳۰ سال هستند و باید همه آن‌ها را مانند فرزندان خود بدانیم.

وی اظهار داشت: خطر دیگری برای ملت اوکراین وجود دارد و آن خطر فراموش کردن این مسئله است که همه ما انسان هستیم و همه ما اوکراینی هستیم.

واکنش مقامات اوکراین به اعتراضات مرتبط با ورود مسافرانی از چین

سرویس امنیتی اوکراین (SBU) نیز از جعلی بودن نامه‌ای خبر داده که ادعا می‌شود از سمت وزارت بهداشت این کشور بوده و در آن این طور آمده که افراد بازگردانده شده از چین به کروناویروس آلوده‌اند. مقامات سرویس امنیتی اوکراین هم‌اکنون در حال تحقیق در مورد این نامه جعلی هستند.

اوکراین تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کروناویروس جدید که از استان "هوبئی" چین منشا گرفته را نداشته است.

وزیر بهداشت اوکراین اعلام کرده به منظور اعلام همبستگی با افراد بازگردانده شده از چین در مدت قرنطینه با آن‌ها همراه شده و در این مدت به کمک اسکایپ به امور وزارت بهداشت این کشور خواهد رسید.

وی در پست فیسبوک (به زبان اوکراینی) نوشت: امیدوارم حضور من در آنجا موجب آرامش افراد "نووی سانژار" به اندازه سایر افراد در کشورمان شود.

روز پنج‌شنبه ۴۵ اوکراینی و ۲۷ تبعه خارجی از "ووهان" در چین که مرکز شیوع کروناویورس جدید است، با پروازی به "خارکیف" در شرق اوکراین بازگردانده شدند. سپس شش اتوبوس آن‌ها را به سمت بیمارستانی در "نووی سانژار" سوار کردند که با معترضانی مواجه شدند که با پرتاب سنگ و برافروختن آتش به سمت آن‌ها حمله‌ور شدند.

با توجه به حملات صورت گرفته از سوی برخی معترضان، افراد مسلح زره پوش در شهر کوچک محل این حمله مستقر شدند.

پلیس و گارد ملی اوکراین نیز پس از یک درگیری اولیه با معترضان موفق به مسدود کردن جاده‌ی منتهی به ساختمانی شدند که قرار است این افراد بازگشته از چین به مدت ۱۴ روز در آن قرنطینه شوند.

وزارت بهداشت اوکراین تاکید کرده که هیچ یک از این افراد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا نیستند. هیات دیپلماتیک اوکراین افزوده که سه اوکراینی و یک فرد ساکن قزاقستان به دلیل گزارش تب در چین باقی مانده و به اوکراین بازنگشته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، نخست وزیر، وزیر کشور و وزیر بهداشت اوکراین همگی در تلاش برای آرام کردن این تنش‌ها به این شهر سفر کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین