کد خبر: ۶۳۸۲۲۱
تعداد نظرات: ۸۷ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
با وجود پیروزی اصولگرایان در انتخابات، برخی دست‌راستی‌ها نسبت به نتایج معترضند

دعوای تقلب بین اصولگرایان بر سر انتخاباتِ بدون حضور اکثریت مردم

حميد رسايي يكي ديگر از افرادي است كه به رايش اعتراض مي‌كند. البته او بيشتر از آنكه ادعاي تقلب را مطرح كند، از بي‌اخلاقي همقطارانش انتقاد مي‌كند و ليست اصولگرايان را ليستي مركب از «اسپانسرها و بي‌خاصيت‌ها، دامادها و حرف‌گوش‌كن‌ها» مي‌خواند.
آفتاب‌‌نیوز :

«58 درصد از واجدين شرايط در انتخابات شركت نكردند»؛ اين آماري است كه بالاخره 40 ساعت پس از پايان راي‌گيري ازسوي وزير كشور اعلام شد.

وزير كشور مشاركت انتخاباتي را 42 درصد اعلام كرد رقمي كه وقتي به تهران مي‌رسد، از اين هم كمتر مي‌شود. 26 درصد مشاركت در استان تهران و 25 درصد در شهر تهران؛ كافي است عددهايي را كه عبدالرضا رحماني فضلي به زبان آورده كنار هم بگذاريم تا مشخص شود كساني كه مدعي بودند اتفاقات اخير از اعتراضات آبان‌ماه تا ساقط شدن هواپيماي اوكرايني و درنهايت موج ردصلاحيت‌ها تاثيري بر مشاركت مردم در انتخابات نخواهد داشت، تا چه ميزان در گفته خود صادق بودند. آن هم وقتي وزير كشور به‌نحوي به اين مسائل اشاره كرده است.

دعوای تقلب بین اصولگرایان بر سر انتخابات

رحماني‌فضلي گفته ۲۴ ميليون و ۵۱۲ هزار و ۴۰۴ نفر از 57 ميليون و 900 هزار نفري كه واجد شرايط براي راي دادن بودند، در انتخابات شركت كردند و اين عدد يعني 33 ميليون نفر به پاي صندوق‌هاي راي نرفتند؛ آماري كه در طول تاريخ جمهوري اسلامي سابقه نداشته است. وزير كشور در توجيه علت كاهش مشاركت، پاي كرونا را به ميان كشيده و مي‌گويد: «۴۲/۵۷ درصد از واجدين شرايط در انتخابات شركت كردند. اين در حالي بود كه ما هم ورود بيماري كرونا را داشتيم و هم شرايط سياسي و مسائلي مثل سقوط هواپيما، حوادث آبان و دي را داشتيم و در اين شرايط اين ميزان حضور و مشاركت مردم كاملا قابل‌قبول است.» او همچنين گفته است: «امروز كساني كه به امر نتايج راي‌گيري اعتراض دارند، مي‌توانند شكايت خود را اعلام كنند تا طي 7 روز بررسي شود و نهايتا صحت آن اعتراض را شوراي نگهبان اعلام كند.»

وقتي به آمار ادوار مجلس نگاهي مي‌اندازيم، پايين‌ترين مشاركت مربوط به مجلس هفتم بود كه در آن مقطع و در آن انتخابات مشاركت 51درصدي رقم خورد.

ذوق‌زدگي فاتحان

ليست 30 نفره اصولگرايان در تهران در شرايطي كه نزديك به 75 درصد مردم در آن مشاركت نكرده‌اند، پيروز قطعي انتخابات مي‌شود و حالا اين نتيجه‌ آنقدر كام جناح راست را شيرين مي‌كند كه گويي در يك نبرد مساوي و يك جنگ تن به تن پيروز شده‌اند اما واقعيت اين است كه اگر مشاركت در تهران به 25درصد تنزل نيافته بود، احتمالا آنها اينگونه نمي‌توانستند جشن پيروزي برپا كنند. تنها كافي است مقايسه‌اي ميان آراي سال 94 و 98 داشته باشيم تا اين واقعيت عيان‌تر شود. مشاركت در انتخابات مجلس دهم، 54 درصد بود و در آن انتخابات نفر اول ليست اميد كه توانست پيروز قاطع انتخابات باشد، حدود يك ميليون و پانصد و چهل هزار راي آورد و نفر آخر يك ميليون و سي و نه هزار راي را از آن خود كرد؛ حال نگاهي به آراي ليست «ايران سربلند» يا همان ليست شوراي ائتلاف اصولگرايان كنيم، مي‌بينيم كه نفر اول آن يعني محمدباقر قاليباف حدود يك ميليون و دويست هزار راي را براي خود به ثبت رسانده كه نزديك به نفر سوم ليست اميد است؛ آن هم در شرايطي كه رقابت نسبتا عادلانه بود. علي شكوري‌راد دبيركل حزب اتحاد ملت در توييتي با همين مضمون به راي مرتضي آقاتهراني اشاره كرده و مي‌نويسد: «آقاي مرتضي آقاتهراني در سال ۹۸ با ۸۶۸,۰۲۵ راي نفر سوم شده است؛ درحالي كه در سال ۹۴ با ۸۸۴,۰۳۳ راي نفر سي‌ودوم شده بود. يعني با اينكه راي ايشان كم شده ولي از رتبه ۳۲ به رتبه ۳ رسيده است. فرمول‌ ساده است. 30 نفر ماقبل ايشان از رقابت بازمانده‌اند تا نوبت به ايشان رسيده است.» حال آن‌چه در توصيف اين جشن انتخاباتي بايد گفت دست‌افشاني دست‌راستي‌هاست و گل‌زني به دروازه‌اي خالي، در زميني بي‌رقيب و با معدودي تماشاچي!

دعواي تقلب

اين‌بار ديگر رقيب نيست كه ادعاي تقلب را مطرح مي‌كند؛ بلكه اين خود اصولگرايان هستند كه در ادامه اختلافات‌شان براي ارايه ليست مشترك، حالا به آراي اين ليست نقد وارد مي‌كنند و مدعي مي‌شوند كه اگر اين ليست تمام و كمال پيروز شده است، دليل آن نحوه شمارش و خوانش آرا است كه به ادعاي آنها برخلاف قوانين صورت گرفته است. درواقع ادعايي كه برخي از اصولگرايان مطرح مي‌كردند، اين بود كه بسياري از آرا اينگونه نبود كه اسامي هر 30 نفر ليست عينا در آن درج شده باشد اما كساني كه وظيفه شمارش آرا را برعهده داشتند چند اسم اول را كه با ليست منطبق بوده، به مثابه راي به كل ليست تصور كرده‌اند و راي را به نام تمامي افراد اين فهرست ثبت كرده‌اند. ادعايي كه ازسوي برخي كانال‌هاي اصولگرايان و به نقل از بعضي كانديداهاي شكست خورده اين جريان سياسي مطرح شد و به نظر بي‌اساس مي‌نمايد.

با اين همه اما محسن پيرهادي از ديگر كانديداهاي ليست اصولگرايان بود كه نسبت به راي‌ اعلام شده اعتراض داشت و معتقد بود كه رايش به سود فرد ديگري خوانده شده است. او به خبرگزاري فارس گفته است: «البته شكايت نكرده‌ام، اما دوستان گفتند بخشي از آراي بنده به نام فرد ديگري ثبت شده كه از فرمانداري و شوراي نگهبان خواستم پيگيري كنند.» او ادامه مي‌دهد: «در نتايج اعلام شده، نفر چهل و پنجم تهران فرد ناشناخته‌اي به نام حسين پيرهادي است كه 46 هزار راي به نام او ثبت شده و جالب است كه از برخي كانديداهاي مشهور بيشتر راي آورده است. طبيعي‌است كه افراد ناشناخته نمي‌توانند چنين شهرت و راي بالايي داشته باشند و طبق قانون، اين راي بايد به فردي تعلق گيرد كه مشهورتر است.» پيرهادي مي‌گويد: «به نظر مي‌رسد قانون انتخابات در بسياري از حوزه‌ها نيازمند اصلاح باشد تا شاهد موارد اين‌چنيني و احيانا سوءاستفاده اسمي نباشيم.»

حميد رسايي يكي ديگر از افرادي است كه به رايش اعتراض مي‌كند. البته او بيشتر از آنكه ادعاي تقلب را مطرح كند، از بي‌اخلاقي همقطارانش انتقاد مي‌كند و ليست اصولگرايان را ليستي مركب از «اسپانسرها و بي‌خاصيت‌ها، دامادها و حرف‌گوش‌كن‌ها» مي‌خواند كه با مانور دادن بر حمايت احتمالي سيدمحمد خاتمي از ليست كارگزاران حاميان‌شان را براي راي به ليست متقاعد كرده است.

او در توييترش مي‌نويسد: «برنده انتخابات نه قاليباف بود نه اصولگرايان و نه وحدت زوركي دقايق آخر، برنده انتخابات «لولو» بود. بازنده انتخابات هم كساني بودند كه ازترس لولوي ساختگي به ليستي مركب از دامادها، اسپانسرها، بي‌خاصيت‌ها وحرف‌ گوش‌كن‌ها دركنار چند كانديداي لايق و انقلابي راي دادند وحالا پشيمانند.» اودر توييتي ديگر مي‌نويسد: «ورود تعدادي از نمايندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب كنار نمايندگان انقلابي را به مجلس تبريك مي‌گويم، خصوصا نمايندگان تهران. اميدوارم در ادامه مسير، نمايندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب از اين قالب‌هاي غيرواقعي و دور ازمردم بيرون بيايند وانقلابي عمل كنند كه تنها راه‌حل كشور عمل انقلابي است.» اين اظهارات رسايي درحالي مطرح شده كه اساسا از مدت‌ها قبل اصلاح‌طلبان اعلام كرده بودند در انتخابات ليستي ارايه نخواهند كرد و چنين هم شد. رسايي اما در ادامه مي‌نويسد: «ازهمه كساني كه علي‌رغم بداخلاقي‌ها، تخريب‌ها و فضاسازي‌ كاذب، از گفتمان انتخاب اصلح دفاع و با راي‌شان به بنده اعتماد كردند، حتي عزيزاني كه دلشان با ما بود اما از ترس لولو به ليست كامل راي دادند و البته از آنها كه به بنده راي ندادند و بار امانت را روي دوش ديگران گذاشتند، سپاسگزارم.» رسايي در حالي از «ترس از لولوي اصلاحات» سخن گفته كه خاتمي هرگز از هيچ ليستي حمايت نكرد.

تحليل‌اصولگرايان از مشاركت

اصولگرايان هرگز فكرش را هم نمي‌كردند مشاركت تا اين حد كاهش پيدا كند؛ براي همين وقتي با اين واقعيت روبه‌رو شدند، آن را پاي عملكرد اصلاح‌طلبانه گذاشتند. اميرمحبيان، تحليلگر سياسي اصولگرا هرچند چنين تحليلي را مطرح مي‌كند اما در لفافه به عبور مردم از اصولگرايان و اصلاح‌طلبان نيز بي‌اعتنا نيست. او به خبرگزاري تسنيم گفته است: «شوراي نگهبان در همه ادوار بوده است ولي چرا اين نوبت شاهد كاهش مشاركت بوده‌ايم؟ به گمانم نقش اصلاح‌طلبان و عملكرد اجرايي را نبايد كم دانست. استراتژي اصلاح‌طلبان تاكنون بهره‌گيري از راهبرد ايجاد ترس از رقيب بود. روش كارآمد و اثربخش استفاده از ترس براي جلب راي اين است كه به راي‌دهندگان احتمالي نشان دهيد كه اگر آنها به شما راي ندهند، چه اتفاقي براي‌شان خواهد افتاد، چه چيزي را از دست خواهند داد يا به چه چيزي دست نخواهند يافت. استفاده از فاكتور ترس به اين نحو، ابزاري قدرتمند براي برانگيختن افرادي است كه برابر تصميم به راي دادن مقاومت مي‌كنند. اما اين‌بار راي‌دهندگان هميشگي به اصلاح‌طلبان ترجيح دادند هم به رقيب راي ندهند و هم به اصلاح‌طلبان.»

زنان در آستانه ركوردشكني

البته اين انتخابات كه پيش‌بيني مي‌شد تعداد زنان آن كمتر از مجلس دهم باشد در آستانه شكستن يك ركورد قرار دارد؛ به‌طوري كه در حال حاضر 17 زن راهي مجلس شده‌اند كه اگر در حوزه انتخابيه كرج فاطمه آجرلو نيز بتواند پيروز انتخابات باشد، اين تعداد به 18 مي‌رسد و چنانچه شوراي نگهبان رويكردي مانند مجلس دهم نداشته باشد (كه يك زن حذف شد) مجلس يازدهم مي‌تواند ركورد حضور زنان را بشكند.

يك فراكسيون با اصلاح‌طلباني به‌تعداد انگشتان دو دست

انتخابات مجلس يازدهم با همه حرف و حديث‌هايش تمام شد و تكليف 290 كرسي «خانه ملت» مشخص. البته به‌جز 11 كرسي كه قرار است سرنوشت آن در مرحله دوم مشخص شود. اما تا اينجا تركيب مجلس مشخص است؛ مجلسي كه مي‌توان آن را آينه‌اي تمام‌اصولگرا ناميد؛ چراكه تا پايان روز گذشته، بنابر بررسي‌هاي «اعتماد» از ميان حدود 180 فرد منتخب مجلس يازدهم تنها نام 5 اصلاح‌طلب به چشم مي‌خورد و حال، شايد بتوان نام چهره‌هاي شاخصي همچون مسعود پزشكيان و غلامرضا تاجگردون را نيز به اين جماعت اضافه كرد. جماعتي كه در بهترين حالت ممكن است به اندازه انگشتان دو دست نيرو داشته باشند و اگر تشكيل فراكسيون بدهند و وارد عمل شوند نيز فراكسيوني خواهند بود نهايتا به تعداد انگشتان دو دست! البته اين انتخابات كه پيش‌بيني مي‌شد تعداد زنان آن كمتر از مجلس دهم باشد در آستانه شكستن يك ركورد قرار دارد؛ به‌طوري كه در حال حاضر 17 زن راهي مجلس شده‌اند كه اگر در حوزه انتخابيه كرج فاطمه آجرلو نيز بتواند پيروز انتخابات باشد، اين تعداد به 18 مي‌رسد و چنانچه شوراي نگهبان رويكردي مانند مجلس دهم نداشته باشد (كه يك زن حذف شد) مجلس يازدهم مي‌تواند ركورد حضور زنان را بشكند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
1
56
همش واس ماس. ٬ کلش ماس ماس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
13
64
اقا تهرانی منتخب ۱۲٪ مردم تهران است. برای اینکه ایشان وکالت تهرانیها را داشته باشه ایا رضایت موکلین شرط نیست .
پاسخ ها
عابد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
مشکل از اصلاج طلبان است که توانایی جذب طرفدارانشان به نفع خود را نداشتند، نا امیدی از لیست امید و دولت....
سرلیست اصلاح طلبان 1 درصد آرا را هم کسب نکرده است... این جالبتره که..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
عابد انگار تو مریخ زندگی میکنی!!
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
سلام مجيد انصاري محجوب و كواكبيان كه شما به آنها راي داديدچند درصد راي دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ از خودتون پرسيديد
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بقیه موکلین با عدم شرکت ترجیح دادند تعیین سرنوشت خودشون رو به اون 12 درصد بسپرند. کشور که بدون مسئول اداره نمیشه. بالاخره باید یک نفر اون پست رو تحویل بگیره و طبیعتا اونیه که رای بیشتری داشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
خوبه حالا بیش از یک میلیون رای داره قالیباف و الا چی کار میکردید احتمالا خودتونو...
فرهنگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
خودتون این حق رو از خودتون زایل کردین.حالا طلبکاران؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
10
60
تنها رضايت وخوشحالي من از اين انتخابات عدم انتخاب رسايي است البته كمي تاقسمتي كوچك زاده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
13
78
کسی که با 10 هزار رای میره مجلس واقعا خودشو نماینده مردم میدونه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
می شه بگین کی از تهران با ده هزار رای مجلس رفته؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
مگر در دوره های قبل در همان شهرستان نفر اول چند میلیون رای می آورد؟؟؟؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
12
80
حاکمیت اقلیت براکثریت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اکثریت با این بزعم شما اقلیت بودن . اگر نبودند و راضی از اصلاح طلب بودن به شما رای میدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
به همه نه گفتیم . خواب بودی بیدارت میکردم ولی حیف که خودتو به خواب زدی ! پنبه دانه : شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
39
16
دعوایی نیست شیطنت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
شما انگار متنای رسایی رو کلا نمیخونی. البته حق هم داری!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
66
25
آفتاب، داری میسوزی یا میمیری، به نظرم اگه بسوزی بهتره، چون با مردن راحت می شی!!!!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
53
23
سلام ،بنده وافرادخانواده و فامیلم با اینکه اعتقادی به مجلس وانتخابات نداشتیم جهت مقابله با تهاجم احتمالی دشمن ودستور وحکم شرعی مقام معظم رهبری در انتخابات شرکت کردیم لذا اگر آمار واقعی رابخواهید محاسبه کنید عدد ما را هم به این آمار اضافه کنیدیعنی عملا بیش از هشتادتا نود درصد مردم به انتخابات مجلس اعتقادی ندارند حتی اگر مثل بنده درانتخابات مجلس شرکت کرده باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
میدونی احمق کیه به قول انیشتن؟ کسی که میدونه یه کاری بی معنیه ولی باز انجامش میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
5
24
دعوا چرا همه اش مال خودتان
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
27
16
سلام. عیب نداره طبیعیه که این روزها باید بشینید و هی علت شکست خودتون رو بندازید رو دوش این و اون تا کمی آروم بشید اما کیه که ندونه همین مشارکت کم تهران در این دوره به لیست شما رای نداد، چرا نمیخواید شکست رو بپذیرید؟ این بی انصافی محضه که قبل از انتخابات وقتی با نظرسنجیهای مختلف فهمیدید محبوبیتتان به شدت کاهش پیدا کرده، برای ضایع نشدن به هر مکانیزمی دست زدید که در انتخابات شرکت نکنید و تریپ " مخالفت با رد صلاحیتها" به خودتون گرفتید، همه میدونن شما با رادیکالترین آدمها هم که میومدید شکستتان قطعی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
خوب حالاکه چی؟مگه شماپیروزنشدید؟مگه ازاول هم دنبال همین نبودید؟مگه ادعانمیکردیدکه اگه شمابیاییدفلان کاردرست میشه اقتصادبه بهترین وضع ممکن میرسه وهزار عده ووعیددیگه؟خوب اینم میدان عمل بسم الله.آقااصلاح طلبهاشکست خوردندواصولگرهاقوی بودن وپیروزشدن.الان دیگه هیچ بهانه ای ندارید کل مجلس دست اصولگراهاست
سوادتون کشنه ما رو افولاتی ها
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
میدونی انتخابات برای چیه ؟ برای تامین نظر اکثریت نه اقلیت
ناشناس
|
Ireland
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
4
34
آقای رسایی خیلی قبل گفته بود اگر تعداد رای دهندگان کم باشد امثال من رای میاورن!!!!!؟؟ ولی دیدیم که چنین نشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
32
20
عملکرد اصلاحات و اصلاح طلبان کاملا مقصر اصلی این اتفاقه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
سلام واقعیت قضیه رو واضح گفتی امان از بی ظرفیتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
12
40
امکان نداره مشارکت بیشتر از ۳۰ درصد باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
درصد واقعی ۱۴ زیر ۱۴ درصد بود طبق آمار محرمانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
4
16
چند سوال از نمایندگان جدید اکثریت اصولگرا هستند و مجلس در دستشان گرفتن با برجام و اف ای تی اف چکار خواهید کرد؟ چند ماه پیش دوستانتان سرمستانه برجام بصورت نمادین آتش زدن باز هم همین راه را ادامه خواهند داد یا نه؟ اگر نه، چرا نه؟ اگر نه آیا این تخریب دولت اصلاحات نیست ؟ آیا این سنگ اندازی در مسیر دولت نیست؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
البته لازم به ذکر است که تصویب بر در مجلس نهم صورت گرفت که در ان 175 نماینده اصولگرا حضور داشتند و ان را طی چند دقیقه تصویب کردند و در دوره دهم چون ورق برگشت همان اقایان شروع به سرو صدا کردند , توپ را در زمین اصلاحطلبان - اگر چه موافق با برجام هستند - انداختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
اینا هیچکاره اند. نگران نباش
ناشناس
| - |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
در جواب رضا
کارشان تخریب دولت بود در مسیر دولت سنگ اندازی می کنند و از طریق رسانه میلی اعلام می کنند که ببینید دولت ناکارآمده .دولت هم به احترام سکوت می کنند
اصولگرها فکر میکنند صاحب کشور هستند خودش به حضور میلیونی که شکست خوردن افتخار هم میکند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
41
18
جناب آفتابی ها
شما زیاد به خودتان فشار نسازید
اولا دلیل اصلی مشارکت پایین عملکرد ...مجلس امیدی ها و دولت بی تدبیر بود
ثانیا مردم فهیم دیگر گول دسته بندی های الکلی اصلاح طلب یا اصولگرا را نمی خورند
مردم واقعا از دست برخی لیدرهای اصلاح طلب یا اصولگرا به جان آمده اند
مردم به دنبال نمایندگان واقعی معتقد به مبانی امام و رهبری و پاک دست هستند که خوشبختانه در این مجلس جدید از این افراد کم نیستند
برای سنجش اعتبار اصلاح طلبان کافی است به آرای بسیار پایین مجید انصاری توجه نمایید
ضمنا پیام های مخالف را سانسور نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
بودن یا نبودن مهم نیست.
قدرت عمل داشتن مهم است!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
6
21
این درصد ها که با تاخیر اعلام شد اشکال دارد و با محاسبه درست در نمی آید به برندگان می گویم آنچه از ترکیب مجلس آینده بر می آید کار چندانی نمی توانند بکنند و این فرصت هم از دست خواهد رفت آن سه نفر اول حتما نخواهند توانست با هم کار کنند ریاست قالیباف بر مجلس نقض غرض است و کل انتظارات را بباد خواهد داد در مجموع از ترکیب مجلس با آن درصد مشارکت ناامیدم و مردم نباید منتظر تحولی باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
1
17
یعنی میگن تعداد رای مون رو بیشتر از تعداد چند عدد واقعی اش اعلام کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وقتی همه بعینه دیدن که چند نفر مردم شرکت کردن (گذشته از اینکه کاملا روشن و واضح و مبرهن در سیستمهای کامپیوتری ثبت است)!! مگه میشه مگه داریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
عماد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
شما باور نکن. این رسانه ها میخوان با این تیترها انزوای اصلاحات رو ماستمال کنن
طوفان زرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
4
8
اب رو بریز اونجایی که میسوزه.مجید انصاری چقدر رای داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
مجید انصاری نفر آخر رای اصلاح طلبا در مجلس ششمه. جرات داشتید با رضا خاتمی نفر اولش رقابت میکردید .
طوفان زرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
0
0
اب رو بریز اونجایی که میسوزه.مجید انصاری چقدر رای داشت؟
ازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
1
0
اصلاح طلبان توی این چند سال همه جوره گند زدن . امید ملت رو از دولت و مجلس بریدند، مطمئناً این ضعف باعث کاهش شرکت مردم شده، البته کرونا هم بی تاثیر نبود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
2
7
بوی سوختگی ماتحت میاد از این حرفا . بسوزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
ادب مرد به ز دولت اوست
بی ادب
سوختن ،حال اون کسایی هست که وقتی رای نمیارن میگن انتخب مردم اشتباه بوده و یا میگن رای انگلیسی
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
افتاب کامنتهای مشرقی میزاری لطفا" این سایت را بی کلاس نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
امثال اینا اگه ادب و شعور سرشون میشد که این وضع و حالشون نبود.
وقتی ادب نباشه، اونوقته که اساعه ادب و گستاخی ....... جایگزینش میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
کامنتهای ......رو نذار لطفا آفتاب : از طرف اکثریت چند برابری غایب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
15
4
فرانسه که مهد تمدنه بالاترین درصد مشارکتش تو انتخابات ۲۲ درصده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
اخه چرا دروغ میگی ؟چه خیری از دروغ دیدی؟چه زمانی تو فرانسه مشارکت ۲۲ درصد بوده؟
فرض محال که ۲۲ درصد بود فرانسه ،این میشه توجیه این ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
چرا ...میگی مرد حسابی!!! میخوای چی دستت بیاد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
فرانسه کجاش مهد تمدنه؟؟؟؟ اگه فرانسه مهد تمدن باشه ایران خود خود خود تمدن بوده، یکم مطالعه بد نیست دوست من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تو کجا زندگی میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
عجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
تو با این دروغ هنوز زنده ای؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
10
4
اصلاح طلب ها هر وقت میدونن اقبال مردمی دارن با همه اعوان و انصار میان تو انتخابات و هر وقت میدونن مردم دیگه بهشون اقبالی ندارن میزنن زیر میز .
از تقلب تقلب تا اصلا ما نمیایم! بعد هم با دلی شکسته برای همین تهران سه تا لیست میدن! بعدم میگن ما که لیست ندادیم! فلانی هم که با این تعداد رای اومده تو مجلس چون ۳۰ تای قبل‌شو حذف کردن!
مجید انصاری کاندیدای کی بودی تو؟! تو لیست کی بودی تو؟!
مردم رو چی فرض کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
5
4
داری میسوزی اونم بدجور
بنیامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
1
باید عرض کنم که آقای روحانی در دور دوم دولتش جوری ...که مردم حق داشتن نیان پای صندوق! پراید 70 میلیونی و سکه 6 میلیونی... واقعا که!
مسافر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
1
6
كمترين مشاركت مجلس هفتم و در پايان دوره خاتمي و پس از مجلس ششم و حالا در دوره دوم روحاني !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
7
با این انتخابات مشخص شد که کشور با حضور نیافتن اصلاح طلبان چقدر مهم است بعضی موقع ها نبود انسان از بودنش خیلی مهمتر می شود کاش پس از اعلام نظر شورای نگهبان تعداد انک اصلاح طلبان هم انصراف می دادند و در چند حوزه ای که باقی مانده اصلاح طلبان انصراف دهند و هر کی هم که نماینده شده انصراف بده تا اون حوزه بره میاندوره مجلس یک دست بشه ببینیم چند مرده حلاجند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
حالا خوبه چهل و دو درصد شرکت کردن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
2
10
وزارت محترم کشور یک بازی بسیار شیرین با آمار شرکت کنندگان داشته،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
برا همین اجازه تعویض وزیر کشور اصولگرا از بالا صادر نشد
؟؟؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
5
19
من به آماری که بعد دو روز اعلام کردند مشکوک هستم چون خلوتی خیلی از صندوق ها را به چشم دیدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
منم مشکوکم خخخ
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
13
آرای باطله چندتا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بیشتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
2
با این رای نه قوانین قابل تصویباست نه میشود به جای ملت صحبت کرد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
5
4
بیشترین مشارکت مردم در انتخابات مجلس پنجم بود که رکورد ۷۱ درصد داشت
در اون مجلس پیروز انتخابات اصولگرا ها بودند
پس اینکه ادعا بشه رمز پیروزی اصولگرا یا منتقدان اصلاح طلبان در کاهش مشارکت هست صحیح نیست
بیشترین مشارکت ریاست جمهوری هم برنده ای به نام احمدی نژاد داشت
در تمام دنیا یک بار این جناح پیروز میشه و بار دیگر جناح دیگر تحول خواهی طبیعت مردم هست
اما متاسفانه اصلاح طلبان وقتی احساس کنن رای نمیارن به جای تغییر در رفتارشان یا انتخابات رو تحریم میکنن یا تقلب رو مطرح میکنن و حتی دو روز قبل انتخابات ویروس کرونا رو به کمک میگیرن
قطعا مردم ما در هر شرایطی چه سرما وچه گرما در انتخابات شرکت میکنن اما اگر جونشون در خطر باشه ولو بایک شایعه یا واقعیت کرونا طبیعتا مشارکت پایین میاد
اصول طلب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
9
4
باشه...شما راست میگین..
مگه تو انتخابات مجلس برای تهران تا الان چند درصد شرکت میکردند که حالا میگی ۷۵ درصد نیومدند؟
همیشه حداکثر ۵۰ درصد حضور در تهران داشتیم..
نیومدن مردم هم ناشی از عملکرد ضعیف دولت مورد حمایت اصلاح طلبها ست...تازه به کاندیداهای شما هم که کسی رای نداد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
فرق 25 درصد با 50 درصد رو متوجه نمیشی، فرق دو میلیون نفر با صفر رو متوجه میشی؟!
دکتر سید محمد حسن حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
2
0
اگر همین الان امروز ساعت 4 عص 6 اسفند 1398 وارد سامانه ضمن خدمت آموزش پرورش شوید، ملاحظه می فرمایید در مرحله اول آزمون رتبه بندی معلمان 125.578 بازدید کننده که قاعدتا معرف شرکت کننده بوده اند شرکت داشته اند و در مرحله دوم که همین الان من آزمون ش رو دادم 40.086 نفر شرکت کرده اند! این بدان معناست که در مرحله اول بیش از دو سوم شرکت کننده ها (حدود 86000 نفر) قبول شدند و من که کاملا مسلط بودم و برای مطالعه برای آزمون هم وقت گذاشتم و خواندم جزو یک سوم معلم هایی بودم که مردود شدم - 67 گرفتتم!!!! امروز هم 55 گرفتم که البته از فرایند آزمون دادنم حینی که سوالات را بلند می خواندم فیلم هم گرفتم که بزودی مقاله ای راجع به این سیاه بازی آموزش پ با معلمان سیاسی و منتقد می نویسم و اگر لازم ببینم مصاحبه می کنم. اینکه 40 سوال داده اند که 100 نمره دارد هم نفهمیدم بارم سوالت چگونه و بر چه معیاری بود...!!!؟؟؟
تمام مملکت در تمام حوزه ها را به همین صورت مهندسی می کنند....
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
0
9
حتی اگر یک اصولگرا در این مملکت باشد جلوی ایینه با خودش میجنگد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
2
0
کل افراد اصلاح طلب تایید شده در تهران مانند آقای کواکبیان یا وکیلی یا ... رای هرکدام کمتر از صد هزار بوده که بقول شما در دوره دهم با مشارکت ۵۴ درصد برایشان بالای یک ملیون بوده اینکه دیگر تقصیر شورای نگهبان نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
کواکبیان یا وکیلی مثل اینه که بعنوان اصولگرا شما رو تایید کنن یعنی درجه چهار به بعد
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
0
5
دوره قبل که مجلس ناکار امد بود گفتند مقصر رای دهندگان هستند چون بدون تحقیق لیستی رای دادند.اما تا نوبت به خودشان رسید یک لیست درست کردند طرفداراشون هم به همون لیست رای دادند.لیستی رای دادن برای اینا عیب نداشت اما برای اونا عیب داشت. این 4سال هم دست شما ببینیم با این همه ادعا وقول درست کردن اوضاع چکار میکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
3
0
سر لیست شما سی هزار نفر رای آورد دلیل کاهش مشارکت بیماری کرونا و عملکرد بسیار ضعیف اصلاح طلبان بود
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
3
8
برندگان مسابقه بدون رقیب به قول یه نماینده خدایی واقعا" بی نظیر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
6
آمار واقعی ۱۳ درصد بود. این رسمی ترین و واقعی ترین درصد بود که همه وزیران و ریاست محترم جمهوری در جریان هستن ، به رسانه های معاند گوش ندهید که میگن ۹ درصد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
1
1
اختیارات دولت ومردم خیلی کم هست ......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
1
3
یعنی تو این مملکت یک رسانه وجود نداره که حرف مردم رو بدون سانسور بنویسه . شرکت نکردند چون همین اف ای تی اف مجلس ودولت تاید کردن اما چی شد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
0
1
حالا که درصد واقعی رو نگفتید ، دفعه بعد .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
2
0
همین که آقای مجید انصاری رکورد رای را شکستند برای سرشکستگی شما کفایت می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
هر کاری کنه ، لاپوشونی نمیشه ....
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
1
0
مردم دردوره. قبل نه اینکه نمی دونستن جهت تغییر. وبهبود وضعیت کشور مجلس کاره ای نیست بلکه چون ادعا میشد اصلاحات مرده شرکت کردند ونشون دادند که اصلاح طلبان زنده اند ودر این دوره با عدم شرکت خود ثابت کردند که تفکر اصلاح طلبی هرگز نمی میرد
جوان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
1
1
میشه آمار شرکت کننده های مجلس در تمام ادوار رو اعلام کنید
همیشه آمار حدود 50 تا 60
این برای اکثر انتخابات مجلس بوده مثلا دوره قبل 52
چرا پس جنجال میکنن اون ده درصد عدم شرکت هم بخاطر عملکرد غلط مجلس قبل که باعث نامیدی مردم شد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
0
1
تو میدانی مسابقه ای که هیچ اسبی نباشد معلومه خب
دلشاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
دموکراسی اینا میگه تیم مقابل را انقلابی و مومن ندانستیم پس یک بر هیچ ما برنده میشیم. در تهران 75درصد مخالف ویا منتقد وضع کنونی هستند. حال مجمع تشخیص دچار اوهام مصلحتی شده و با تصویب نکردن پالرمو وFATF شرایط را برای مردم بدتر هم میکنه و صدور حکم های ظالمانه وتبعیض کارانه و لغو رتبه بندی فرهنگیان نیز ان شاالله در انتخابات بعدی 2سال بعد مشارکت را 5درصد خواهد کرد.تقبل الله انتصاباتکم و مبروکاتکم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین