کد خبر: ۶۳۸۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

هشدار رییس هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در ۹ استان/ شدت بارش‌ها مشابه عید است

رییس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در ۹ استان کشور گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم.
هشدار رییس هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در ۹ استان/ شدت بارش‌ها مشابه عید است
آفتاب‌‌نیوز :

سحر تاج‌بخش ضمن اشاره به اینکه سامانه بارشی از عصر امروز (۵ اسفند) از سمت غرب وارد کشور می‌شود، اظهار کرد: حداکثر فعالیت این سامانه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۶ و ۷ اسفند) در استان‌های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، غرب اصفهان و به تدریج قم، مرکزی، تهران، البرز و شمال خوزستان خواهد بود.

وی گفت: شدت بارش‌های این سامانه تقریبا مشابه بارش‌هایی خواهد بود که در عید امسال تجربه کردیم از اینرو احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها وجود دارد.

رییس سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان هواشناسی در سطح ستادی و استانی اخطاریه‌هایی را صادر کرده است و استان‌ها آمادگی کامل دارند، گفت: حتی برخی دستگاه‌ها در حال تخلیه برخی مناطق برای جلوگیری از حوادث احتمالی هستند.

تاج‌بخش با بیان اینکه در ارتفاعات استان‌هایی که درگیر سامانه بارشی می‌شوند بارش برف خواهیم داشت، تصریح کرد: با این وجود کاهش دمای محسوسی در بیشتر مناطق کشور نخواهیم داشت.

وی افزود: بارش‌ها در شهر تهران در حدیست که احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد. در شهر قم نیز احتمال وقوع سیلاب خواهیم داشت.

رییس سازمان هواشناسی در پایان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش‌ها در کل کشور حدود ۱۴ تا ۱۵ درصد بیش از حد نرمال بوده است البته در نیمه غربی بارش‌ها نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین