کد خبر: ۶۳۸۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴

توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده رایگان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع مواد ضدعفونی کننده رایگان در مراکز بهداشتی این استان خبر داد و گفت: علاوه‌بر آن ، اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن اماکن و وسایل حمل و نقل عمومی انجام گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :

مجید شیرانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم می‌توانند برای ضدعفونی کردن خانه‌های خود با مراجعه به مراکز بهداشتی محلول‌های کلرمادر و آب ژاول تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به مدت ۳ روز گندزدایی و ضدعفونی می‌شود و اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل درون و برون شهری نیز از سوی نهادهای مربوطه مورد عفونی قرار گرفته است.

توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده رایگان در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شیرانی، با بیان اینکه فضای نگرانی و استرس ایجاد شده در جامعه غیرواقعی است، تصریح کرد: این ویروس کشندگی پایینی دارد و نگرانی موجود از نوپدید بودن این ویروس و نبود واکسن و درمان دارویی قطعی آن است اما مردم نباید بیش از این نگران باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ویروس کرونا در مقایسه با سایر ویروس‌های شایع، کم‌خطرتر است، افزود: شیوع این ویروس همچنان محدود به استان قم است و در سایر استان‌ها از جمله استان ما نگرانی‌ها نسبت به شیوع آن کمتر است.

شیرانی با تاکید بر اینکه در چهارمحال و بختیاری موردی از ابتلا به ویروس کرونا شناسایی نشده است، اظهار داشت: مواردی مشکوک در استان مورد شناسایی قرار گرفت که با وجود احتمال بسیار ضعیف این افراد به ویروس کرونا، از آنها نمونه‌گیری شد و در نهایت جواب آزمایش‌ها منفی اعلام شد.

وی با بیان اینکه ابتلابه ویروس کرونا در ۸۰ درصد موارد علائم خفیف دارد و نیازی به بستری شدن ندارد، خاطر نشان کرد: فقط ۲۰ درصد مبتلایان نیاز به بستری دارند و از این تعداد فقط ۲ درصد آنها جان خود را از دست می‌دهند که بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند.

شیرانی از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی تقاضا کرد تا در کاهش استرس و نگرانی در جامعه مسئولان را یاری دهند و این اطمینان را به مردم استان داد تا چنانچه مورد قطعی از ابتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شد آن را از رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم برساند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی‌ماه) در چین شروع شد، به تعدادی از کشورهای جهان نیز سرایت کرده است.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن‌های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین