کد خبر: ۶۳۸۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵

تکلیف المپیک تا سه ماه دیگر مشخص می‌شود

کمیته بین المللی المپیک تا سه ماه دیگر در رابطه با برگزاری بازی های توکیو ۲۰۲۰ تصمیم‌گیری خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از آس، کمیته بین المللی المپیک (IOC) در حال بررسی شرایط چگونگی برگزاری بازی های توکیو ۲۰۲۰ (از بیست و چهارم جولای تا نهم آگوست) به دلیل شیوع ویروس کرونا است. دیک پوند، قدیمی ترین عضو IOC در یک مصاحبه اعلام کرد تا سه ماه آینده یک تصمیم جامع در این رابطه گرفته خواهد شد. او گفت: برخی از اتفاق ها باید رخ دهند. باید امنیت، غذا و هتل ها افزایش پیدا کنند. رسانه ها در اینجا حضور دارند تا تحقیقات خود را انجام دهند. اگر تایید شود در این محل امنیت وجود ندارد آن وقت نباید این بازی ها برگزار شود.

تکلیف المپیک تا سه ماه دیگر مشخص می‌شود

پوند افزود: این جنگ جدید است و باید با آن مقابله کرد. مردم خواهند پرسید که آیا همه چیز کامل کنترل شده است تا بتوان به توکیو رفت یا نه؟

او در ادامه خواستار آرامش شد و گفت: به نظرم المپیک برگزار می شود.این تصمیم خیلی خیلی بزرگی خواهد بود و تا زمانی که اطلاعات قابل اعتماد نباشد نمی توان تصمیم گیری کرد.

سازمان جهانی بهداشت دوشنبه اعلام کرد جهان باید برای یک شیوع گسترده آماده باشد. برای پیشگیری از شیوع اغلب رقابت های ورزشی نه تنها در چین، بلکه در کشورهایی همچون ژاپن با ۱۶۰ مبتلا تعطیل شد. ایتالیا با ۳۲۲ مبتلا و یازده کشته و ایران با ۹۵ مبتلا و ۱۵ فوتی از دیگر کشورهایی هستند که تلاش می کنند این ویروس را کنترل کنند.

کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ هرگز به برگزاری یا تعویق این بازی ها شک نکرده است.

این کمیته اعلام کرد: آماده سازی ها در راستای برگزاری المپیک به روال عادی پیش می روند. کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری بازی ها همکاری می کنند تا مسابقاتی امن برای ورزشکاران و تماشاگران فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین