کد خبر: ۶۳۸۷۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

قانون درباره بازی سپاهان و پرسپولیس چه می‌گوید؟

اتفاقات دیدار تیم‌های پرسپولیس و سپاهان جنجال جدیدی در فوتبال ایران به وجود آورد تا مشخص شود برگزاری این دیدار بدون حاشیه فعلا آرزویی محال است و اتفاقات سال گذشته پایان نیافته است.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا رفیعی وکیل بین‌المللی فوتبال درباره حواشی به وجود آمده در بازی سپاهان و پرسپولیس و اینکه این بازی برگزار نشد گفت: «این بازی باید سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شود و این موضوع مشمول ماده 62 آیین‌نامه انضباطی و ماده 8 آیین‌نامه سازمان لیگ می‌شود. به هیچ عنوان بهانه تیم سپاهان در این رابطه جزو حوادث قهری و خارج از کنترل محسوب نمی‌شود. به مدیران باشگاه سپاهان هشدار می‌دهم اگر چنین بهانه‌ای را مطرح و برآن پافشاری کنند بهترین دلیل و مدرک را به کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌دهند که میزبانی آنها در لیگ قهرمانان آسیا گرفته شود. رای این بازی کاملا مشخص است. این اتفاق اگر هرکجای دنیا رخ دهد در ظرف 7 روز رای صادر و نتیجه آن سه برصفر خواهد بود.»

قانون درباره بازی سپاهان و پرسپولیس چه می‌گوید؟

رسول باختر هم در این باره گفت:«قانون هم درباره امتاع تیم‌ها از حضور در مسابقه به وضوح می‌گوید تنها حالتی که باشگاه‌ها می‌توانند از حضور در مسابقه امتناع کنند، وجود عوامل قهریه است. عوامل قهریه طبق مقررات آیین‌نامه شامل بلایای طبیعی، خراب بودن نورافکن‌ها، کیفیت چمن، باد شدید، ناامنی و مواردی از این دست می‌شود و زمانی که باشگاهی بازیکنانش را به ورزشگاه رسانده، دیگر این موارد کارکردش را از دست می‌دهد و ثابت می‌شود که عامل قهریه وجود نداشته است. همانطور که مشاهده شد، مدیرعامل سپاهان هم اعلام کرد که بازیکنان در رختکن حضور داشته‌اند و با استناد به گفته‌های مقام مسئول این تیم، سپاهان دلیل موجه برای امتناع از مسابقه نداشته است.»

او در ادامه افزود:«تابش اعلام کرده به دلیل حضور هواداران نتوانستیم وارد ورزشگاه شویم، مدیرعامل سپاهان زمانی که مشاهده کرد هواداران مقابل هتل تجمع کرده‌اند، باید زودتر راهی می‌شدند و تجمع هواداران به عنوان عامل قهریه محسوب نمی‌شود، هرچند در نهایت کمیته انضباطی است که باید احراز کند این حرکت عامل قهریه بوده یا نه. حتی در صورتی که محرز شود حضور هواداران عامل تاخیر سپاهان بوده، باید دید دلیل این تجمع چه بوده و آیا خود مسوولان سپاهان در تحریک عمومی هواداران‌شان نقش داشته‌اند یا خیر. زمانی که باشگاهی باعث بروز عامل قهریه شود، دیگر نمی‌توان به این مورد استناد کرد. زمانی که به واسطه مصاحبه‌ها و توییت‌های یک باشگاه هواداران تحت تاثیر قرار بگیرند، 100درصد جزو عوامل قهریه محسوب نمی‌شود. اما بر فرض اینکه کمیته انضباطی دلیل تاخیر سپاهانی‌ها را عامل قهریه تشخیص بدهد، مطابق ماده 13 آیین‌نامه ناظر مسابقه باید 30 دقیقه دومی را هم برای تاخیر در بازی تعیین می‌کرد، اگر این 30 دقیقه به پرسپولیس گفته و از آنها خواسته بود که در ورزشگاه بمانند و صبر کنند و آنها از این دستور تبعیت نکردند، ماجرا به شکل دیگری خواهد بود.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین