کد خبر: ۶۳۸۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

مورد مثبتی از کرونا در کرمان گزارش نشده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هفته سختی را در پیش خواهیم داشت، گفت: با توجه به تعطیلی سه روزه مدارس و یک هفته ای دانشگاه های استان، انتظار داریم مردم از حضور در مکان های پرازدحام و غیرضروری خودداری کرده و حتی المقدور حضور خود را در مراکز عمومی محدود کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

"سید وحید احمدی طباطبایی" درباره آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا ویروس در استان کرمان گفت: براساس آمار و نمونه های ارسالی به آزمایشگاه‌های تهران، خوشبختانه مستندات مثبتی مبنی بر وجود کرونا ویروس در استان نداریم اما این وضعیت سفید بودن استان کرمان در نقشه کرونایی کشور به معنی نبودن ویروس کرونا در کرمان نیست.

وی با تاکید بر اینکه آزمایشات صرفا از افراد بستری شده در بیمارستان ها گرفته می شود افزود: به دلیل آنکه گزارشات مثبتی از مبتلایان به کرونا ویروس در استان های همجوار کرمان گزارش شده است، پس قطعا ویروس کرونا در استان کرمان در حال گردش است و ممکن است این هفته، شاهد موارد مثبتی در سطح استان باشیم.

مردم از حضور در مکان های پرازدحام و غیرضروری خودداری کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه هفته سختی را در پیش خواهیم داشت افزود: با توجه به تعطیلی سه روزه مدارس و یک هفته ای دانشگاه های استان، انتظار داریم مردم از حضور در مکان های پرازدحام و غیرضروری خودداری کرده و حتی المقدور حضور خود را در مراکز عمومی محدود کنند.

احمدی طباطبایی باردیگر با تاکید بر اینکه هفته بسیار مهمی، پیش روی استان کرمان و حتی کشور است، درباره وضعیت اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم از قبیل ماسک و ژل های ضدعفونی نیز گفت: تا چند روز گذشته بحث کمبود ماسک و ژل های ضدعفونی در سطح کشور بود که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، این معضل کاهش پیدا کرده و قرار شده است این اقلام ظرف فردا و پس فردا، در سطح استان کرمان توزیع گردد.

تاکنون سهمیه اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول های ضدعفونی به استان کرمان اختصاص داده نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تاکید بر اینکه تاکنون سهمیه اقلام بهداشتی همچون ماسک و محلول های ضدعفونی به استان کرمان اختصاص داده نشده است افزود: با توجه به شرایط و موقیعت استان ها، فعلا توزیع این اقلام در استان های قم و گیلان بوده و در صورت تخصیص این اقلام به استان کرمان و تعیین مکانیزم توزیع آنها به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی در ادامه در خصوص کنترل ورودی‌های استان کرمان اظهار کرد: غربالگری همه ورودی‌های استان بحث علمی نخواهد بود اما غربالگری در قسمت‌های خاصی مثل ترمینال‌ها مسافربری، ایستگاه های ورودی قطارها و فرودگاه های سطح استان انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه کاهش ساعات ادارات استان با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: پیشنهاد کاهش ساعات ادارات استان در جلسه ستاد کرونا مطرح شد اما کاهش ساعات کاری ادارات استان تاکنون تصویب نشده است.

ورود کیت های آزمایش تشخیص کرونا به استان کرمان از فردا

وی با اشاره به ورود کیت های آزمایش تشخیص کرونا به استان کرمان نیز به ایسنا گفت: از فردا شب یا پس فردا صبح، کیت های آزمایش تشخیص کرونا به استان کرمان می‌رسد و از این به بعد آزمایشات افراد مشکوک به کرونا در استان انجام می‌شود، لذا از این به بعد سرعت ما در تشخیص این بیماری افزایش پیدا خواهد کرد.

احمدی‌طباطبایی در خصوص مصوبات جلسه ستاد کرونا گفت: لغو مراسمات و تجمعات از جمله مراسمات عروسی‌ها در سطح تالارهای استان کرمان یکی از مصوب این جلسه بود ضمن آنکه ضدعفونی کردن معابر عمومی مثل ترمینال‌ها، قطار، پایانه‌های مسافربری و ... براساس دستورالعمل وزارت بهداشت از دیگر مصوبات جلسه امروز عصر ستاد کرونا در استان کرمان بود.

ضد عفونی خیابان‌ها مبنای علمی ندارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا خیابان‌های کرمان همچون شهر قم ضدعفونی خواهند شد؟ بیان کرد: ضد عفونی خیابان‌ها مبنای علمی ندارد و اگر خیابان‌ها ضد عفونی شود بلافاصله از حالت ضد عفونی خارج خواهد شد لذا هنوز توصیه عمومی برای ضد عفونی خیابان‌ها وجود ندارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به نحوه ضد عفونی کردن برخی ادارات، خاطرنشان کرد: دستورالعمل ضد عفونی محیط ادارات مفصل است که باید نسبت محلول‌ها،غلظت مواد، نحوه ضد عفونی کردن و ... رعایت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین