کد خبر: ۶۳۹۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

ورزش را متوقف نکنید/ روزانه 30 دقیقه درخانه تمرین ورزشی انجام دهید

مدیرپایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به تعطیلی باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، ورزشکاران می‌توانند روزانه نیم ساعت با انجام برخی حرکات ورزشی در منزل تمرین کنند.
ورزش را متوقف نکنید/ روزانه 30 دقیقه درخانه تمرین ورزشی انجام دهید
آفتاب‌‌نیوز :

محمود روشنی بااشاره به دربرگیری بحران ویرس کرونا در جهان، اظهارکرد: باتوجه به بالا رفتن درصد شیوع این بیماری در اماکن پرتجمع مانند باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، تصمیماتی در کشور درخصوص تعطیلی این مراکز گرفته شد.

وی با منطقی خواندن این تصمیم، عنوان کرد: دم و بازدم‌های عمیق و استفاده مشترک از وسایل ورزشی موجود در باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی می‌تواند شیوع این بیماری را گسترش دهد، بنابراین تعطیلی آنها یک اقدام منطقی است.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که درحال حاضر نمی‌دانیم تا چه زمانی درگیر این بیماری هستیم، بنابراین به ورزشکاران توصیه می‌کنیم در منزل به ورزششان ادامه دهند.

وی باتاکید براینکه نیازی نیست ورزشی که درخانه انجام می‌گیرد سنگین و حرفه‌ای باشد، عنوان کرد: هدف از انجام ورزش در خانه حفظ سطح آمادگی بدن ورزشکار است و بدنبال افزایش توانمندی‌های جسمانی نیستیم.

روشنی مدت زمان مناسب برای انجام تمرینات ورزشی در خانه را حدود نیم ساعت اعلام کرد و گفت: انجام این تمرینات باید بگونه‌ای باشد که ضربان قلب ورزشکار را به اندازه 30 تا 40 درصد بیشتر از سطح معمول بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که ورزشکاران در منزل وسایل ورزشی مانند تردمیل و یا دوچرخه ثابت دارند، می‌توانند روزانه 30 دقیقه از این دستگاه‌ها استفاده کنند، درغیر اینصورت تمریناتی که نیاز به وسیله ندارند را در دستورکار قرار دهند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه اضافه کرد: اگر ورزشکاری در منزل آپارتمانی زندگی می‌کند، به خاطر حفظ آرامش همسایگان می‌تواند برخی تمرینات مانند پلانک، لانگز، اسکات، دراز و نشست و... را انجام دهد، درغیر این صورت تمریناتی مانند طناب ، پروانه و جامپ زدن و دیگر ورزش‌هایی که همراه با تحرک بالایی است را انجام دهد.

وی اعلام کرد: ورزشکاران می‌توانند این تمرینات ورزشی را همراه با موسیقی و با اعضای خانواده انجام دهند تا یک نشاط و شادابی را نیز به خانه بیاورند.

روشنی برلزوم رعایت نکات بهداشتی حین و پس از انجام تمرینات ورزشی هم تاکید کرد و گفت: ورزشکاران باید مواظب باشند حین انجام تمرین ورزشی در منزل عرق بدنشان روی زمین نریزد، پس از تمرین هم استحمام کرده و با استفاده از بخور و دود اسپند خانه را ضدعفونی کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین