کد خبر: ۶۳۹۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

جهان در التهاب کرونا، تازه‌ترین آمار از کشورهای درگیر

تعداد افرادی که در سراسر جهان به خاطر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند به ۳ هزار نفر رسید.با کاهش نرخ رشد ابتلا در چین، سایر نقاط جهان شاهد افزایش شدید عفونت‌ها بوده‌اند.
جهان در التهاب کرونا، تازه‌ترین آمار از کشورهای درگیر
آفتاب‌‌نیوز :

 چین در تازه‌ترین گزارش خود از مرگ ۴۲ نفر دیگر در این کشور خبر داده است. بیش از ۹۰ درصد موارد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مربوط به استان هوبئی در چین است.

به گزارش شبکه الجزیره، ویروس کرونا در ۱۰ کشور دیگر هم قربانی داشته است. بیش از ۹۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان گزارش شده و شمار افراد مبتلا به این ویروس در سایر نقاط جهان در حال پیشی گرفتن از شمار افراد مبتلا در داخل چین است.

درحالی که چین از مرگ ۴۲ مورد جدید مبتلا به کرونا و مبتلا شدن ۲۰۲ نفر دیگر خبر داد، مقام‌های چین تعداد تلفات کرونا را ۲۹۱۲ تن اعلام کرده‌اند و گفته شده ۸۰ هزار تن به این بیماری مبتلا هستند.

آلمان نیز از مبتلا شدن اولین نفر در این کشور به این ویروس خبر داد. آمارهای رسمی قبلا نشان می‌داد که تعداد مبتلایان در آلمان به ۱۲۹ تن رسیده است که بیش از نیمی از آن‌ها از ساکنان رینانیا و وستفالیا هستند.

ویروس در ۹ استان از ۱۶ استان شیوع پیدا کرده و از جمله شهرهایی که در آن این ویروس گزارش شده فرانکفورت، هامبورگ و بریمی است.

در فرانسه نیز نمایشگاه کتاب پاریس که قرار بود بین ۲۰ تا ۲۳ مارس برگزار شود به دلیل کرونا لغو شد. تعدا مبتلایان در فرانسه ۱۳۰ تن اعلام شده است.

در کره جنوبی تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس به ۲۲ تن بعد از مرگ پنج تن در شهر دایجو در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی سئول افزایش یافت. ۴۳۳۵ تن آمار مبتلایان در این کشور گزارش شده‌اند.

تاکنون ۹۶۱ نفر در ژاپن به کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۲ نفرشان فوت شده‌اند. چهارشنبه گذشته تمامی مدارس در شمال ژاپن بسته شدند. شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد دولتش قصد دارد به دلیل گسترش سریع کرونا در این کشور حالت فوق العاده اعلام کند.

در آمریکا دومین مورد فوت ناشی از این ویروس در واشنگتن گزارش شده است. مسئولان آمریکایی یکشنبه تدابیری را شامل ممانعت از ورود اتباعی که از کشورهای که کرونا در آنجا شیوع یافته آمده‌اند اتخاذ کردند. از جمله این تدابیر توقف پروازها به میلان ایتالیا است.

در انگلیس تعداد مبتلایان به ۳۵ نفر رسیده است. مات هانکوک، وزیر بهداشت انگلیس اعلام کرد دولتش اتخاذ هرگونه تدابیر پیشگیرانه‌ای برای ممانعت از شیوع کرونا در کشور را بعید نمی‌داند.

در ایتالیا ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۰۰ مورد جدید گزارش شده و روز یکشنبه پنج نفر کشته شدند. تعداد فوت شدگان به ۳۴ نفر رسیده است. تاکنون ۱۷۰۰ مورد ابتلا به کرونا در ایتالیا گزارش شده است.

اسرائیل سه مورد جدید ابتلا به کرونا را اعلام کرده که با این رقم تعداد مبتلایان به ۱۰ تن افزایش یافته است. وزارت بهداشت اسرائیل اعلام کرد دو تن از مبتلایان از ایتالیا برگشته بودند و مورد سوم در داخل اسرائیل مبتلا شده و این سه تن علائم خفیف دارند.

در مصر وزارت بهداشت اعلام کرد یک مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش شده و به بیمارستان منتقل شده است. این دومین مورد از ابتلا به کرونا در مصر است. هاله زاید، وزیر بهداشت مصر اعلام کرده بود قبل از اعلام مورد جدید مسئولان ۱۴۴۳ آزمایش از افراد مشکوک به کرونا انجام دادند.

در الجزایر وزارت بهداشت از دو مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد و تعداد مبتلایان در این کشور به سه نفر افزایش یافته است.

این ویروس به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس رسیده است و قطر، کویت و بحرین از مبتلا شدن تعدادی از شهروندانشان خبر داده‌اند.

کشورهایی مانند اکوادور، ارمنستان، لوکزامبورگ و جمهوری ایرلند و اسکاتلند هم از جمله کشورهایی هستند که اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین