کد خبر: ۶۳۹۶۶۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
احتمالا کرونا منجر به مرگ و میر مشابه آنفولانزای اسپانیایی خواهد شد

آیا کرونا "بلای بزرگ قرن" و مشابه "آنفولانزای اسپانیایی" است؟ چه چیزی در انتظار بشر است؟

همه‌گیری آنفولانزا در سال ۱۹۱۸ میلادی منجر به کشته‌شدن دستکم ۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان شد. برای ده‌ها سال پس از آن، کارشناسان بهداشت عمومی خواستار آمادگی بشر برای یک فاجعه بزرگ مشابه دیگر شده بودند اما هرگز آمادگی لازم صورت نگرفت.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- برای دهه‌ها کارشناسان هشدار می‌دادند که بشر باید خود را برای مواجهه با بیماری‌ای بزرگ آماده کند؛ هشداری که عموما به آن اعتنایی نشد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ روزنامه "نیویورک تایمز" در مقاله‌ای با اشاره به احتمال همه‌گیری گسترده‌تر ویروس کرونا در جهان می‌نویسد: "سال ۱۹۱۸ میلادی، بسیاری از مردم سرتاسر جهان به دلیل ابتلا به آنفولانزای اسپانیایی جان خود را از دست می‌دادند. در امریکا ماموران پلیس با ماسک‌های‌های جراحی برای انتقال اجساد از خانه‌ها در فیلادلفیا اعزام شدند، اما ۳۳ افسر پلیس طی چند هفته پس از آن، خود به بیماری مبتلا شدند و جان‌شان را از دست دادند.

آیا کرونا

"جان ام. بری" در کتاب خود درباره همه‌‌گیری "آنفولانزای بزرگ" می‌نویسد: "تقریبا در هر خانه کسی بیمار بود. مردم از یکدیگر دوری می‌کردند و همه منزوی شده بودند. شرکت‌های تلفنی باعث تشدید انزوا شدند. بیش از ۱۸۰۰ اپراتور تلفن خدمات خود را قطع کردند و شرکت‌های تلفن ملزم شدند تنها برای تماس‌های اضطراری خدمات ارائه کنند. رویداد‌های ورزشی لغو شده و تئاتر‌ها نیز تعطیل شدند".

همه‌گیری آنفولانزا در سال ۱۹۱۸ میلادی منجر به کشته‌شدن دستکم ۵۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان شد. برای ده‌ها سال پس از آن، کارشناسان بهداشت عمومی خواستار آمادگی بشر برای یک فاجعه بزرگ مشابه دیگر شده بودند اما هرگز آمادگی لازم صورت نگرفت.

هنوز نمی‌دانیم آیا ویروس کرونا همان فاجعه بزرگ قرن ما خواهد بود یا خیر. 6 نفر در امریکا بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده در حالی که سالانه هزاران نفر بر اثر ابتلا به آنفولانزای فصلی جان خود را از دست می‌دهند.

"بیل گیتس" که سال‌ها درباره احتمال بروز بیماری‌های همه‌گیر هشدار داده بود می‌گوید این ویروس می‌تواند بیماری فراگیر قرن حاضر باشد. او گفته است امیدوارم اینچنین نباشد، اما باید خود را برای همه چیز آماده کنیم.

در حالی که آمار و ارقام مشخص نیست ویروس کرونا ممکن است ۲ درصد از مبتلایان را از بین ببرد. اگر این نسبت درست باشد می‌توان گفت تلفات ناشی از آن شبیه مرگ و میر ناشی از آنفولانزای ۱۹۱۸ خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
طبا طبایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
7
40
1918 میلادی انفلونزای اسپانیایی
1398 شمسی انفلونزای قمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
28
5
چی به دستتون میاد از القاء یاس و نا امیدی ...
ایرانشهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
2
25
اسپانیایی
یا
قمی
فرقی ندارد ِ
مهم پیشگیری است .
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
0
34
به خاطر بی خیالی و سهل انگاری مسئولین این ویروس خیلی راحت وارد کشور شده در حالی که نه مثل چین کانون به وجود آمدن ویروس بودیم و نه مثل ایتالیا یک کشور توریستی. ولی به دلیل همین بی خیالی و...... این بلا به ملت ایران نازل شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
2
14
آیا میتوان ۱۹۱۸ که در طی ان سالهاجهان با جنگ جهانی اول درگیر بود را با سال ۲۰۲۰ عصر اینترنت ، پرتاب ماهواره هاوسقوط آن ،صفهای طولانی برای آیفون ودستمزدهای میلیاردی هنرپیشه ها وبازیکنان فوتبال و... مقایسه نمود حقیقاتا جایگاه علم واهمیت موسسات تحقیقاتی برای پیشگیری وپیش بینی بلایای آینده نسبت به سرمایه گذاریهای دیگر وجمعیت جهانی سیر کاهشی داشته یا سیر افزایشی؟ اتفاقاتی مانند کرونا هشداری به انواع سرمایه گذاریهایی که در جهان صورت میگیرد که گاه جز بازی یا تخریب محیط زیست برای بشر امروز وآینده نتیجه ای در برندارد که اکثریت مردم جهان در آن نقشی ندارند به جز سرمایه گذاران برای سودحداکثری
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۱
7
5
تنها سلاح ما دعاست..راهی جز این نداریم..
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین