کد خبر: ۶۳۹۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

ترس از کرونا در استرالیا موجب هجوم به فروشگاه ها شد

روزنامه انگلیسی "گاردین" روز سه شنبه در گزارشی از سیدنی اعلام کرد که با هجوم مردم این شهر به فروشگاه ها بعد از حادشدن وضعیت گسترش ویروس کرونا در این کشور، اغلب این فروشگاه ها از اقلام مصرفی چون کاغذ توالت تهی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

براساس این گزارش، بعد از آنکه آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا در استرالیا 33 نفر اعلام شد و پیام های توئیتری از کاهش اقلام مصرفی فروشگا ها برای جلوگیری از گسترش این ویروس خبر دادند، مردم شهرهای مختلف و بزرگ این کشور به ویژه سیدنی و کانبرا و ملبورن برای خرید و انبار کردن موادغذایی، شوینده و پاک‌کننده به فروشگاه‌ها هجوم برده‌اند و موجودی برخی کالاها در این فروشگاه ها را به صفر رساند.

ترس از کرونا در استرالیا موجب هجوم به فروشگاه ها شد

به ویژه بعد از آنکه یک فروشنده بطور وحشت زده تصاویری را از قفسه های خالی فروشگاه خود در توئیتر منتشر کرد، بیساری از فروشگاه ها و سوپرمارکت‌ها با کمبود کاغذ توالت مواجه شدند.

این درحالی است که دولت این کشور نیز بارها به مردم هشدار داد که نگران نیازمندی های روزانه خود نباشند و از ذخیره سازی کالاها و اجناس خودداری ورزند.

برخی گزارش ها نیز حاکی است که در پی اعلام نتایج مثبت چند فرد مشکوک به ویروس کرونا در سیدنی، مردم در برخی نقاط ایالت "نیو سات ولز" به ویژه سیدنی مرکز این ایالت، با هجوم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و خرید کالاهای ضروری مانند برنج، روغن، آب معدنی و حتی دستمال کاغذی، قفسه‌های این فروشگاه‌های را خالی کردند.

پس از این نگرانی‌های فزاینده، وزیر بهداشت دولت ایالتی نیو سات ولز، با اعلام اینکه هیچگونه خطری ساکنان را تهدید نمی‌کند و شرایط بهداشتی کاملا تحت کنترل است، از آنان خواست آرامش خود را حفظ کنند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

ترس از کرونا در استرالیا موجب هجوم به فروشگاه ها شد

با این وجود، گزارش ها همچنین حاکی است که بازار سیاه کالاهای ضروری نیز در این کشور رونق پیدا کرده و صاحبان برخی مشاغل سیاه سعی می کنند همچنان بر التهاب بازار فروش اجناس خاص بیافزایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین