کد خبر: ۶۳۹۸۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

پس از استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده دست‌ها را خشک نکنیم

یک متخصص بیماری عفونی به مردم توصیه کرد پس از استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده دست‌های خود را خشک نکنند، بلکه مدتی صبر کرده تا دست‌ها به مرور خشک شوند.
آفتاب‌‌نیوز :

افشین محمد علیزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با  ایرنا افزود: همچنین مردم نباید در ضدعفونی کردن وسایل دچار وسواس شوند، افرادی که با مواد غذایی سر و کار دارند باید قبل از دست زدن به مواد حتما دست خود را شست و شو کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در رستوران ها تراکم جمعیت وجود دارد و همچنین تهیه غذا در چند مرحله و توسط چند فرد انجام می شود، احتمال آلودگی بیشتر بوده و در شرایط اپیدمی بهتر است غذاها کمتر دست به دست شده و به شکل کاملا پخته شده مصرف شود.

پس از استفاده از اسپری‌های ضدعفونی کننده دست‌ها را خشک نکنیم

این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا با ضریب بالا و استحکام بیشتری در محیط باقی می ماند و قابلیت انتقال را دارد، لازم است به عنوان مثال اگر دست نانوا آلوده به ویروس باشد و بعد از فرایند پخت دست خود را بدون دستکش به نان بزند، احتمال انتقال ویروس افزایش می یابد، چنین نکاتی باید توسط افراد جامعه رعایت شود تا بتوان از انتقال بیماری جلوگیری کرد.

علیزاده تصریح کرد: در شرایط اپیدمی بیماری مردم باید از حضور در مکان های پرازدحام مانند سینماها، ورزشگاه ها، دانشگاه ها و هرجایی که تراکم وجود دارد خودداری کنند اما هیچ ضرورتی ندارد که از حضور در مکان هایی همچون سوپرمارکت ها وحشت زده شوند.

به گفته وی، افراد مبتلایی که احتیاج به بستری در بیمارستان ندارند، باید حداقل ۱۴ روز در منزل بمانند و تماس خود با دیگران را محدود کنند، اگر علائم تنفسی آنها مشکل پیدا کرد به بیمارستانهای معین مراجعه کنند، در غیر این صورت با مصرف مایعات و داروهای ضدتب در منزل منتظر طی شدن بیماری خود بمانند.

علیزاده خاطرنشان کرد: فقط ۱۰ درصد مبتلایان احتیاج به بستری پیدا می کنند و ۲.۵ درصد این افراد دچار مرگ و میر می شوند و حدود ۹۰ درصد مبتلایان تنها به مراقبت در منزل نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

به گفته علی رضا رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، استان گیلان، قم و تهران در صدر درگیری با ویروس کرونا هستند. هرچند روند بیماری در قم ثابت شده، اما موارد ابتلا در این سه استان بیشتر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین