کد خبر: ۶۴۰۰۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲

شهروندان دزفول در به در دنبال ماسک

با وجود شیوع بیماری کرونا، تلاش شهروندان دزفول برای تهیه ماسک و دیگر اقلام بهداشتی و ضدعفونی بی‌نتیجه مانده و موجب گلایه‌مندی آنها شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

این روزها ماسک به یک کالای نایاب یا با قیمت نامعقول در دزفول تبدیل شده به طوریکه هر عدد ماسک در برخی موارد با قیمتی بیش از یک میلیون ریال هم به فروش می‌رسد.

طبق گزارش میدانی ماسک در هیچ یک از داروخانه‌های دزفول پیدا نمی‌شود در عین حال شهروندان زیادی در به در دنبال ماسک هستند.

شهروندان دزفول در به در دنبال ماسک

علاوه بر کمبود یا نایاب بودن ماسک، نبود ژل و محلول ضدعفونی از دیگر مواردی است که اعتراض و گلایه مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

یک شهروند دزفولی در این‌باره گفت: با وجود هشدارهایی که درخصوص بیماری کرونا در سطح بین المللی شده ماسک در شهرستان دزفول به اندازه کافی ذخیره نشده است.

فاطمه مرادی افزود: مشخص نیست در این وضعیت که بیماری کرونا سلامت مردم را به طور جدی تهدید می‌کند اقلام بهداشتی از چه طریق باید تامین شوند.

به گفته متصدی یکی از داروخانه‌های دزفول، توزیع خارج از شبکه ماسک و محلول ضدعفونی تخلف و پیگرد قانونی دارد و فقط شرکت‌های معرفی شده مجاز به توزیع هستند؛ شرکت‌های معرفی شده هم هیچ فروشی نداشته‌اند.

طبق بخشنامه‌ معاونت غذا و دارو، صادرات برای شرکت‌های تولید کننده ممنوع شده و ماسک تولیدی فقط به شرکت‌های زیرنظر وزارت بهداشت به فروش می‌رسد.

فروش اقلام بهداشتی به قیمت بالا

یکی دیگر از شهروندان دزفولی که در جستجوی ماسک از این داروخانه به آن داروخانه می‌رفت گفت: همه داروخانه‌های خیابان طالقانی را برای خرید ماسک جستجو کردم ولی سازمان غذا و دارو فروش را ممنوع کرده است.

حسین شریعتی‌نیا افزود: در یک مورد الکل یک لیتری به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسید و پس از جستجوی فراوان موفق شدم ۳۰۰ سی سی الکل را با قیمت ۱۵۰ هزار ریال خریداری کنم.

متصدی یکی دیگر از داروخانه‌های دزفول نیز گفت: تا زمانی که ماسک در این داروخانه موجود بود نمونه معمولی را با قیمت هفت هزار ریال و فیلتردار را با قیمت ۲۵ هزار ریال به فروش می رساندیم ولی اکنون به علت توزیع نکردن شرکت‌های پخش نه ماسک داریم و نه ژل و محلول ضدعفونی.

یک شهروند دیگر گفت: از حدود ۲ هفته پیش برای یافتن ماسک که یکی از وسایل موردنیاز حرفه‌ام است در حال جستجو هستم ولی موفق نشدم.

وی که خواست نامی از وی برده نشود، افزود: حرفه من دندانسازی است و بواسطه شغلم مجبور به استفاده از ماسک هستم به همین منظور مجبور شدم ۲ ماسک با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خریداری کنم در حالی که قبلا این ماسک‌ها را با قیمت هر کدام ۱۷ هزار ریال خریداری می‌کردم.

مشکل کمبود ماسک کشوری است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این باره گفت: مشکل کمبود ماسک به صورت کشوری در حال رفع شدن است ولی هنوز موضوع عملیاتی نشده است.

داود سلمانپور افزود: طبق نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عرضه، خرید و فروش ماسک از طریق داروخانه‌ها ممنوع شده بود که با رایزنی‌های صورت گرفته این ممنوعیت برداشته و مقرر شده است عرضه از طریق منابع دولتی و با قیمت مصوب انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود ماسک طی روزهای آینده در کشور برطرف می‌شود، بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر ماسک با قیمت مصوب در دسترس نیست و فقط سهمیه محدودی بین مراکز درمانی و بیمارستان شمال خوزستان توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ داروخانه در سطح شهرستان دزفول فعال است، افزود: بزودی محلول ضدعفونی با تاییدیه بهداشت جهانی در دزفول تولید می‌شود که علاوه بر دزفول در شهرهای دیگر نیز توزیع خواهد شد.

سلمانپور افزود: این محلول ضدعفونی در سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌های دزفول عرضه خواهد شد.

فرماندار: پیگیر رفع مشکل‌ کمبود ماسک در دزفول هستیم

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز در این باره گفت: پیگیر رفع مشکل کمبود ماسک و لوازم موردنیاز پزشکی برای مبارزه با بیماری کرونا در دزفول هستیم.

امید بن عباس افزود: تا روزهای آینده همه وسایل از جمله لباس مخصوص حفاظت شخصی و ماسک برای کادر درمان فراهم خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز گفت: در بازرسی‌های انجام شده در سه روز گذشته ۱۳ مورد گرانفروشی محلول ضدعفونی، ماسک و مواد شوینده به تعزیرات حکومتی دزفول ارسال شد.

مهراب عبدالهی افزود: بازرسی‌های مستمر برای جلوگیری از گران فروشی در شهرستان دزفول انجام و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

وی با اشاره به ارسال پنج پرونده گرانفروشی دیگر به تعزیرات حکومتی دزفول گفت: تاکنون موردی از احتکار ماسک یا مواد شوینده در دزفول مشاهده نشده است.

در حال حاضر ۲۲ نفر با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند که از این تعداد آزمایش کرونای هفت نفر مثبت و ۱۴ نفر منفی شده است.

یک مرد ۸۱ ساله گتوندی بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول جان باخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
As
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
کارخانه دار و دلال و توزیع‌کننده که ماسک و مواد ضدعفونی کننده را احتکار می‌کنی مطمئن باشید که با دست خودتان خانواده‌تان را هم قربانی شهوت مال پرستیتان می کنید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین