کد خبر: ۶۴۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی به ۸۳ نفر رسیده و تا به این لحظه هشت نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :

محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه امروز ۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کرونا از بیمارستان ترخیص شده‌اند، اظهار کرد: افزایش چند ده نفری موارد مثبت جدید در استانمان در حد انتظار بوده و روال طبیعی این چنین است.

او با اشاره به تداوم حضور و تردد مردم در مراکز خرید و مسیرهای پر رفت و آمد، گفت: این وضعیت اصلا قابل قبول نیست، سیستم درمانی ما توانمند بوده و ما کار می‌کنیم، اما اجتماعات و شلوغی بازار مایه تاسف بوده و آسان‌ترین راه انتقال کرونا، تجمعات و شلوغی‌ها است.

افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در آذربایجان شرقی

او تاکید کرد: برداشتمان این است که اگر تا دو هفته آینده اجتماعات را کم کنیم، انشاالله ویروس زمین‌گیر خواهد شد و وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد.

صومی خاطرنشان کرد: فعلا تاکید داریم که مردم در ایام عید هم دید و بازدیدها را کم و حوصله کنند تا در فصل بهار دور هم باشند.

اودر ادامه با نادرست خواندن برخی شایعات، گفت: استعمال دخانیات انسان را نسبت به ابتلا به بیماری‌های ویروسی مستعد می‌کند و کشیدن سیگار تاثیری در پیشگیری ندارد.

او بیان کرد: وسواس بیش از حد، ذهن و جسم را درگیر می‌کند و باید تعادل ایجاد کنیم، ماسک ابزار پیشگیری برای کسانی است که مشکلات ریوی و بیماری زمینه‌ای داشته و یا به دلیل تردد در برخی محیط‌ها ترس از انتقال و ابتلا دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش متذکر شد: ویروس در محیط خشک، تکثیر و منتشر نمی‌شود، محیط را برای خودمان ناامن نکنیم، وقتی با سطوحی مواجه هستیم که از استریل بودن آن مطمئن نیستیم، باید شست و شو و ضد عفونی انجام دهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین