کد خبر: ۶۴۰۲۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳

زنگنه: نشست امروز یکی از بدترین نشست‌های تاریخ اوپک بود/ بازار به کاهش تولید نیاز دارد

وزیر نفت با اشاره به این‌که نشست اوپک و غیراوپک بدون نتیجه پایان یافت، گفت: نباید باب مذاکرات را بست؛ بازار به توافق و کاهش تولید نفت نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

بیژن نامدار زنگنه امروز(جمعه، ۱۶ اسفند) پس از پایان نشست اوپک و غیراوپک اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این گفتم، نشست سختی بود؛ دو طرف بر نظراتشان اصرار کردند و در نهایت نشست به نتیجه‌ای نرسید.

وی در توضیح بیشتر گفت: اعضایی از اوپک اصرار داشتند غیراوپکی‌ها هم باید مقدار مشخصی از سهم کاهش تولید را به‌عهده بگیرند، اما آن‌ها نپذیرفتند و مذاکرات به بن‌بست رسید.

زنگنه: نشست امروز یکی از بدترین نشست‌های تاریخ اوپک بود/ بازار به کاهش تولید نیاز دارد

زنگنه با بیان این‌که شاید ظرف روزهای آتی از طریق برخی رایزنی‌ها، نتایجی حاصل شود، افزود: بازار به کاهش تولید نیاز دارد.

وزیر نفت عنوان کرد: نهایی شدن تصمیم روز گذشته اوپک مشروط به همکاری غیراوپک بود و از آن‌جا که غیراوپک همکاری نکرد، توافقی به‌دست نیامد و حتی توافق قبلی مبنی بر کاهش تولید ۱.۷ میلیون بشکه‌ای اوپک و غیراوپک هم تمدید نشد.

وی با بیان این‌که با توجه به تمدید نشدن توافق قبلی اعضای اوپک و غیراوپک، از ابتدای آوریل همه اعضا می‌توانند نسبت به افزایش تولید نیز اقدام کنند، نشست امروز را یکی از بدترین نشست‌های تاریخ اوپک خواند و گفت: باید تدبیری کرد و به نتیجه رسید.

ضرورت انعطاف در مذاکره
زنگنه در پاسخ به این‌که برخی این نشست را آزمونی برای اعضا پیش‌بینی کرده بودند، گفت: این‌که گفتند آزمون، درست است. این آزمون با شکست مواجه شد. جلسه مشکلی بود و تجربه‌ای شد برای آنان که این جلسه را مدیریت کردند.

وزیر نفت با اشاره به تأخیر ۶ ساعته در آغاز برگزاری نشست اوپک و غیراوپک به دلیل انجام مذاکرات خصوصی، ادامه داد: دو طرف، بیشتر سعودی و روسیه، نتوانستند به نتیجه برسند. باید اجازه داد طرفین به آرامش برسند. نباید باب مذاکره را بست و باید بر نقاط مشترک طرفین بیشتر تأکید کرد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال برگزاری نشستی دیگر برای حصول توافق، گفت: برگزاری نشست جدید به‌ویژه در شرایط فعلی (شیوع کروناویروس) سخت است، اما ممکن است رایزنی‌های دو یا چندجانبه به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود. در مذاکره باید انعطاف داشت؛ در غیر این صورت همه ضرر می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Oman
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
0
1
حالا خوبه حداقل روسیه بهتون مذاکره با اوپک رو اجازه داده برگزار کنید
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
مثلا" اگه تولید کم میشد ونفت بشکه ای 1000دلار میشد چه گلی بسر مردم ایران میزدید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین