کد خبر: ۶۴۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲

درخواست کمیسیون امنیت ملی از رئیس‌جمهور برای فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کرونا

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این کمیسیون از رئیس جمهور و یا معاون اول رئیس جمهور درخواست دارد که برای مقابله موثرتر و گسترده‌تر با ویروس کرونا مسئولیت مستقیم ستاد ملی مبارزه با کرونا را بر عهده گیرند.
درخواست کمیسیون امنیت ملی از رئیس‌جمهور برای فرماندهی ستاد ملی مبارزه با کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

اردشیر نوریان اظهار کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا در کل کشور شیوع پیدا کرده و این بیماری می‌تواند مخاطرات زیادی برای سلامت مردم داشته باشد و همچنین ابعاد اجتماعی و فرامرزی اقتصادی را به دنبال داشته باشد، لازم است از تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی و حکومتی اعم از دولتی و غیر دولتی به صورت کاملا جدی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه «باید تمامی دستگاه‌ها پای کار آیند» افزود: باید تمامی دستگاه‌های اجرایی و حکومتی اعم از دولتی و غیر دولتی با محوریت وزارت بهداشت پای کار آیند تا با کمک مردم و مسئولان و متولیان دستگاه‌های اجرایی بیماری را کنترل کنند. برای این منظور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صورت تلفنی و پیامکی با یکدیگر مشورت و رایزنی کرده و به این نتیجه رسیده که باید از رئیس جمهور درخواست شود که خود مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا را در دست گیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: با توجه به اهمیت سلامت مردم باید مسئول ستاد ملی مبارزه با کرونا، شخص رئیس جمهور یا معاون اول ایشان باشد تا هماهنگی‌ها و پشتیبانی دستگاه‌های متولی دقیق‌تر و گسترده‌تر باشد. در این صورت می‌توان با سرعت بیشتری این بیماری را کنترل کرد. به همین دلیل درخواست اعضای کمیسیون امنیت ملی آن است که حداقل رئیس جمهور عهده دار مسئولیت ستاد ملی مبارزه با کرونا شود یا اینکه اختیاراتش را به معاون اول رئیس جمهور تفویض کند. با این روش می‌توان با کرونا مبارزه موثرتر داشت.

امروز ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ارسال پیامک از آنها خواسته بود که اگر موافقند در بیانیه‌ای از رئیس جمهور خواسته شود که مسئولیت فرماندهی قرارگاه مبارزه با کرونا را بر عهده گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین