کد خبر: ۶۴۰۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

بهای بلیت‌های کنسل شده را نمی‌دهند!

با وجود دستور وزیر راه و شهرسازی برای استرداد بلیت سفرهای ریلی و هوایی بدون دریافت هزینه و جریمه کنسلی از مردم، مسافران همچنان با برخی ایرلاین‌ها یا آژانس‌های مسافرتی به مشکل برخوردند و نمی‌توانند بهای بلیت کنسل شده خود را پس بگیرند که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد این مساله به همه موسسات و شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده و مردم اگر تخلفی دیدند حتما به ما اطلاع دهند.
آفتاب‌‌نیوز :

در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان در کشور، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس مردم می‌توانند بلیت سفرهای هوایی و ریلی خود را بدون پرداخت جریمه کنسل کرده یا به زمان دیگری موکول کنند.

این دستور در حالی صادر شد که برخی از مردم با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده‌اند و آن این‌که برخی ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی در این زمینه همکاری نکرده و بعضا اعلام می‌کنند که به آنها این ابلاغیه و دستور ارسال نشده است.

بهای بلیت‌های کنسل شده را نمی‌دهند!

یکی از مسافران در این باره اینگونه توضیح داد که دو ماه پیش برای سفر به مالزی و پس از آن اندونزی را برنامه‌ریزی کردم و برای آن از طریق یکی از آژانس‌های معتبر بلیت پرواز تهیه کردم. اما در پی دستور وزیر و اعلام ممنوعیت‌های پروازی به این دو کشور، قصد کنسل کردن بلیت خود را دارم که با وجود پیگیری‌های متعدد از آژانس مسافرتی مورد نظر، نتوانستم سه بلیت پرواز خود را کنسل کنم، چراکه مسئولان این آژانس اعلام کردند هنوز دستور مورد نظر و لغو شدن پروازها به صورت رسمی به آنها اعلام نشده است.

یکی دیگر از مسافران نیز می‌گوید بلیت چارتری برای عید نوروز برنامه‌ریزی کرده و اکنون می‌خواهد پرواز خارجی‌اش را کنسل کند که موفق به دریافت بهای بلیتش نشده و آژانس مسافرتی مورد نظر حاضر به استرداد وجه نیست.

در این زمینه رضا جعفرزاده - سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - گفت: این دستور همچنان پابرجا و برقرار است و همه شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی موظف به اجرای آن هستند. مردم به هر دلیلی که نخواهند سفر خود را انجام دهند و اگر قبل از پنجم اسفندماه بلیت سفر خود را تهیه کرده باشند، می‌توانند آن را بدون پرداخت جریمه کنسل کنند.

وی ادامه داد: اگر مردم در شرایطی با اجرایی نشدن این مصوبه و تخلف مواجه شدند، در ابتدا ایرلاین‌ مورد نظر و پس از آن سازمان هواپیمایی کشوری را در جریان قرار دهند تا با متخلفان برخورد شود.

همچنین در این زمینه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرده که بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کنند یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بخش شکایات، موضوع را درج کنند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکت‌ها یا آژانس‌های متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
2
اینقدر ..... تحویل مردم ندهید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین