کد خبر: ۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب:

با ملی‌- مذهبی‌ها دغدغه مشترک داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محسن آرمین» سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در توضیح اصلاحات انجام شده در اساسنامه و مرامنامه این سازمان سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اساسنامه هر سازمان و هر تشکلی مبنای عملکرد و فعالیت آن مجموعه است و هر چه مجموعه کامل‌تر و بی‌ابهام‌تر باشد طبعا فعالیت و تحرک عملی آن مجموعه را بیشتر و ساده‌تر می‌کند.

آرمین در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: در تجربه و عمل بعضا برخی از ابهامات یا نکاتی ممکن است هر مجموعه یا تشکلی با آن روبرو شود سازمان نیز بعد از آخرین اصلاحات در دو سه سال پیش با برخی از ابهامات مواجه شده بود که در کنگره اخیر اصلاح شد که عموما نکاتی بود که جنبه رفع ابهام و تبیین و تصریح بیشتر داشت و ناظر به موارد اجرایی بود.

وی ادامه داد: این اصلاحات بعد از تصویب کنگره برای کمیسیون ماده 10 احزاب ارسال می‌شود و پس از تصویب کمیسیون ماده 10 احزاب رسما جزو اساسنامه و مبنای عمل سازمان خواهد بود.

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب در مورد اصلاحات در مرامنامه سازمان نیز گفت: مرامنامه سازمان تقریبا 15 سال پیش همراه با آغاز دوره جدید فعالیت سازمان تدوین شده و طبعا هم به لحاظ موضوعاتی که در مرامنامه یک تشکیلات سیاسی مورد توجه قرار گیرد، نیاز به اصلاح دارد و در دستور کار شورای سیاسی سازمان است.

وی افزود: اصلاح مرامنامه سازمان در کنگره سال گذشته تصویب شد. در طول این مدت موضوع اصلاح در دستور کار شورای سیاسی بود اما در عمل چون احساس شد اصلاحات موردی موجب می‌شود انسجام مرامنامه از بین برود ناگزیر به این نتیجه رسیدیم که باید یک بازنویسی و تجدید نظر اساسی در مرامنامه صورت گیرد.

آرمین اظهار داشت: این موضوع به کنگره اخیر گزارش شد و کنگره تصویب کرد تا فاصله کنگره بعدی، این اقدام صورت گیرد و به کنگره آتی تقدیم شود.

سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب همچنین در توضیح علت دعوت از شخصیت‌هایی از نهضت آزادی و ملی – مذهبی‌ها به نشست افتتاحیه کنگره یازدهم این سازمان گفت: علت این امر را باید در دغدغه و نگرانی مشترکی که در میان احزاب و جریان‌های سیاسی نسبت به وضعیت و روند موجود وجود دارد، جستجو کرد.

آرمین افزود: در حال حاضر تقریبا تمامی گروه‌های سیاسی نسبت به عملکرد جریان حاکم و آثار و نتایج آن برای جامعه، کشور و نظام نگران هستند، به طوری که این نگرانی حتی از سطح گروه‌های سیاسی فراتر رفته و حتی چهره‌های دانشگاهی را نیز در برگرفته و اساتید دانشگاه‌ها نسبت به وضعیت آینده کشور اظهار نگرانی می‌کنند.

آرمین تاکید کرد: علت دعوت گسترده‌تر در کنگره سازمان را باید در دغدغه مشترکی که در حال حاضر همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی منتقد و مستقل اعم از اصلاح‌طلبان و دیگر گروه‌های سیاسی دارند،‌ جستجو کرد.

وی تاکید کرد: این دغدغه مشترک طبعا هماهنگی‌هایی را در عمل و اقدام و در فعالیت‌های سیاسی ایجاب می‌کند و این هماهنگی را در مواضع مشابه و همسانی که جریان و گروه‌های منتقد و مستقل صرف نظر از تفاوت‌های سیاسی و فکری دارند می‌توان مشاهده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین