کد خبر: ۶۴۰۵۹۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰

چرا همچنان ماسک کمیاب است؟

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: با وجود تمام تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، دلیل کمیاب بودن ماسک در جامعه، افزایش ناگهانی و نامتعارف تقاضا است که تاکنون شبیه به آن وجود نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

محمود نجفی عرب اظهار کرد: تا پیش از شیوع ویروس کرونا در کشور، محصولاتی همچون ماسک یا ضدعفونی کننده دست، کالاهایی بودند که در جامعه تقاضای محدودی برای آنها وجود داشت و عملا بسیاری از تولیدکنندگان فروشی در سطح شهر نداشتند و برای مراکز درمانی تولید می‌کردند؛ اما با ورود کرونا ناگهان تقاضای چند میلیونی برای این محصولات شکل گرفت و همین مسئله تعادل بازار را به هم ریخت.

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که شبیه به آنچه در ایران اتفاق افتاده در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا نیز دیده می‌شود و حتی در کشورهایی که تعداد مبتلایان آن بسیار پایین بوده نیز، با یورش مردم برای خرید محصولات بهداشتی؛ کمبود قابل توجهی در بازار رخ داده است.

چرا همچنان ماسک کمیاب است؟

به گفته رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، پس از ورود کرونا به ایران تمامی دستگاه‌های مسئول و همچنین شرکت‌های فعال در این حوزه، کار خود را برای تامین نیازهای مردم چند برابر کردند و امروز در حوزه مواد ضدعفونی کننده می‌توان اعلام کرد که لااقل بخش زیادی از تقاضا پاسخ داده شده است، اما هنوز در حوزه ماسک کمبودهایی وجود دارد.

نجفی عرب با بیان اینکه آگاهی بخشی جامعه در کنار کاهش نگرانی‌های بی مورد در بازگرداندن نظم به بازار بسیار مهم است، گفت: اینکه متخصصان تاکید دارند که استفاده از ماسک برای آنها که مریض هستند، لازم است و افراد سالم جز در محیط‌های شلوغ نیازی به استفاده از ماسک ندارند، باید برای مردم به درستی تبیین شود اما ما می‌بینیم در شرایطی که کادرهای درمان با محدودیت‌هایی مواجه هستند، در سطح جامعه برای ماسک N95 تقاضا وجود دارد که اساسا نیازی به آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: با آرام کردن جامعه و افزایش عرضه محصولات بهداشتی، می‌توان انتظار داشت که آرامش بار دیگر به این بازار بازگردد. قطعا تا برطرف شدن مشکلات و رسیدن به تعادل دوباره، قدری زمان نیاز داریم اما با پیگیری‌های لازم می‌توان به بازگشت آرامش کامل به این بازار امیدوار بود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
نصرت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
2
چون شرف نایاب است
ماسک که هیچ الان کجا یه الکل داره بریم بخریم؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
چون تحریمیم : نکنه انتظار داری ماسک رو هم بتونیم خودمون بسازیم : مگه ماسک مهمه ؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین