کد خبر: ۶۴۰۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان:

کوهنوردان از صعود به کوه و استفاده از پناهگاه‌های کوهستانی اجتناب کنند

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با تأکید بر اینکه با شیوع کروناویروس پناهگاه‌های کوهستانی مکان خطرناکی هستند، گفت: در راستای پیشگیری، هیئت کوهنوردی استان همدان توصیه می‌کند کوهنوردان از صعود به کوه اجتناب کرده و از پناهگاه‌های کوهستانی استفاده نکنند.
کوهنوردان از صعود به کوه و استفاده از پناهگاه‌های کوهستانی اجتناب کنند
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا گوهری با بیان اینکه طبق بخشنامه ابلاغی فدراسیون کوهنوردی در ایام نوروز ۹۹ پذیرای کوهنوردان نخواهیم بود، اضافه کرد: به علت ماهیت پناهگاه‌ها نمی‌توان آن‌ها را تعطیل کرد و مثلاً ممکن است افرادی با آب و هوای نامناسب کوهستان مواجه شوند و برای در امان ماندن مجبور به استفاده از ساختمان پناهگاه باشند اما به طور قطع برای اقامت پذیرای هیچ گروه یا شخصی نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه هیئت کوهنوردی از هلال احمر استان درخواست همکاری برای ضدعفونی کردن پناهگاه‌ میدان میشان را داشته است، افزود: عدم استفاده از پناهگاه‌های کوهستانی در شرایط فعلی به فرهنگ عمومی جامعه بازمی‌گردد چرا که ما نمی‌توانیم درب کوه را ببندیم و در چندین اطلاعیه از مردم خواهش کردیم که به کوهستان نروند و ورزش هوازی انجام ندهند.

گوهری ادامه داد: در حال حاضر تمهیداتی برای محدود کردن امکانات پناهگاه میدان میشان درنظر گرفته شده و به عنوان مثال پخت و سرو غذا را ممنوع کرده‌ایم و طبق آمار خوشبختانه در روزهای گذشته پناهگاه‌ها خلوت‌تر از قبل شده‌اند اما انتظار داریم همین تعداد کم نیز از پناهگاه‌ها استفاده نکنند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در پایان تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم تا عادی شدن اوضاع به ویژه در روزهای تعطیل به کوه نروند، از استفاده از پناهگاه‌ها خودداری کنند و سلامتی خود و دیگر هموطنان را در اولویت قرار دهند، ما نیز پس از گذشتن از این شرایط در خدمت کوهنوردان خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین