کد خبر: ۶۴۰۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

دستبرد به خانه عمو برای انتقام/ بهانه ورود به ساختمان چه بود؟

ساعت‌۱۴ روز سه‌شنبه اول بهمن‌ماه ساکنان یک ساختمان مسکونی در خیابان شکوری حوالی میدان شهدا با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتند و گفتند که سارقی را هنگام فرار از ساختمان بازداشت کرده‌اند.
دستبرد به خانه عمو برای انتقام/ بهانه ورود به ساختمان چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

ساعت‌۱۴ روز سه‌شنبه اول بهمن‌ماه ساکنان یک ساختمان مسکونی در خیابان شکوری حوالی میدان شهدا با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تماس گرفتند و گفتند که سارقی را هنگام فرار از ساختمان بازداشت کرده‌اند.

لحظاتی بعد تیمی از مأموران کلانتری‌۱۱۰ شهدا در محل حاضر شده و سارق را بازداشت کردند. یکی از ساکنان ساختمان که مردی ۵۰‌ساله بود گفت که سارق به همراه دو مرد دیگر که همراهش بودند به خانه‌او دستبرد زده‌بود که او را هنگام فرار بازداشت کرده، اما همدستانش با سرقت ۶۰۰‌میلیون‌تومان موفق به فرار شده‌اند.

او توضیح داد: لحظاتی قبل از حادثه در خانه‌ام مشغول استراحت بودم که زنگ در را زدند. وقتی آیفون را برداشتم مردی گفت که برایمان غذای نذری آورده که در را برایش باز کردم. بعد از آن بود که سه مرد چاقو به دست به زور وارد خانه‌ام شدند و با تهدید ۶۰۰‌میلیون تومان پول نقد و چک سرقت و از محل فرار کردند که با کمک همسایه‌ها توانستیم یکی از آن‌ها را بازداشت کنیم.

بعد از مطرح شدن شکایت، پرونده به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴‌تهران در اختیار پایگاه ششم پلیس‌آگاهی تهران قرار گرفت. در اولین گام متهم بازداشت شده که مردی ۲۳‌ساله به نام پیام بود، مورد تحقیق قرار گرفت. او در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و دو همدست خود را که یکی از آن‌ها برادر ۲۸‌ساله‌اش پیمان و دیگری دوست ۲۶‌ساله‌اش سامان بود به پلیس معرفی کرد. پیام گفت: نقشه سرقت از خانه شاکی را سامان که برادرزاده شاکی است طراحی کرد و از من و برادرم خواست در اجرای نقشه به او کمک کنیم. سامان به ما گفته بود که با عمویش اختلاف حساب دارد و می‌خواهد سرقت را برای انجام تسویه حساب انجام دهد.

با اطلاعاتی که پیام در اختیار کارآگاهان گذاشت برادرش پیمان و همدست آن‌ها سامان تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شدند. سامان گفت: من و عمویم با هم شراکت داشتیم تا اینکه مدتی قبل با هم اختلاف حساب پیدا کردیم. من تصمیم گرفتم تا از عمویم انتقام بگیرم و به دنبال راه مناسبی بودم که متوجه شدم مقدار زیادی پول در خانه نگه می‌دارد برای همین بود که تصمیم به سرقت گرفتم.

برای اجرای نقشه هم از پیام و پیمان که از دوستانم بودند کمک گرفتم. من ماجرای اختلافم با عمویم را با آن‌ها مطرح کردم و هر دو قبول کردند که در اجرای نقشه به من کمک کنند.

متهم گفت: ما روز حادثه به بهانه دادن غذای نذری وارد ساختمان شدیم. البته پیام و پیمان وارد شدند و من مقابل در ساختمان مشغول نگهبانی شدم. متهم ادامه داد: در جریان سرقت و با فریادهای عمویم بود که همسایه‌ها از ماجرا با خبر شدند و پیام را بازداشت کردند، اما من و پیمان فرار کردیم. پول‌های سرقتی را پیمان با خودش به خانه برد. پیمان هم در بازجویی‌ها به سرقت اعتراف کرد و پول‌های سرقتی از مخفیگاهش کشف شد.

سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه‌ششم پلیس‌آگاهی پایتخت گفت: متهمان با کامل شدن تحقیقات به دستور قاضی روانه زندان شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین