کد خبر: ۶۴۰۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
معاون قضائی رئیس کل دادگستری کردستان در امور شوراهای حل اختلاف خبر داد:

مادر سنندجی از چوبه دار رهایی یافت

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف، گفت: یک فقره پرونده قتل عمد با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شد و مادر سنندجی از پای چوبه دار خلاصی یافت.
مادر سنندجی از چوبه دار رهایی یافت
آفتاب‌‌نیوز :

برجعلی برهان پناه امروز(19 اسفند) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طی مشاجره خانوادگی در سال 95 بین زوجین در سنندج یک فقره قتل عمد به وقوع پیوست که پس از مراحل دادرسی نهایتا حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر و پرونده به جهت اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد.

وی افزود: در ادامه پرونده جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم به شعبه ویژه صلح و سازش کانون اصلاح و تربیت شورای حل اختلاف سنندج ارجاع شد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ 14 اسفندماه سال جاری خانواده مقتول حاضر به اعلام رضایت و گذشت شدند.

برهان پناه تاکید کرد: این پرونده دهمین پرونده قتل عمد بود که امسال با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر شد و نقش پررنگ اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه ملموس است.

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف، خاطرنشان کرد: صلح و سازش از وظایف ذاتی شوراهای حل اختلاف است و وجود فرهنگ گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت در تامین نظم عمومی و تسریع در توسعه عدالت پایدار خواهد بود و گسترش این موضوع از تاکیدات و اولویت‌های ریاست معزز قوه قضاییه است که در ادامه این راه پربرکت فرهنگ حسنه صلح و سازش در جامعه فراگیرتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین