کد خبر: ۶۴۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

وزیر المپیک ژاپن: لغو یا تعویق المپیک بسیار بعید است

همزمان با افزایش گمانه زنی‌ها مبنی بر لغو المپیک ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، وزیر المپیک توکیو گفت که «لغو یا تعویق این رویداد بسیار بعید است.»
آفتاب‌‌نیوز :

«سیکو هاشیموتو» در حضور کمیته مجلس ژاپن اظهار داشت: از نقطه نظر ورزشکاران که نقش آفرینان اصلی توکیو ۲۰۲۰ هستند و با توجه به اینکه آنان در حال آماده‌سازی و مهیا کردن خود برای حضور در این تورنمنت چهار سالانه هستند، تعویق یا لغو بازی‌ها بسیار بعید است.

وی اذعان داشت که «تصمیم نهایی برعهده کمیته بین‌المللی المپیک است.»

وزیر المپیک ژاپن: لغو یا تعویق المپیک بسیار بعید است

هاشیموتو ادامه داد: اینکه دولت ژاپن اطلاعات دقیقی را به منظور تصمیم‌گیری مناسب کمیته بین‌المللی المپیک فراهم کند، بسیار حائز اهمیت است.

شیوع سریع ویروس کرونا که در ژاپن بیش از ۵۶۰ نفر را مبتلا و ۱۲ تن را به کام مرگ کشانده است، آماده‌سازی‌ها را برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

اظهارات هاشیموتو پس از آن مطرح شده است که وال‌استریت ژورنال به نقل از یکی از اعضای هیات اجرایی سازمان‌دهندگان توکیو ۲۰۲۰ نوشت که در صورت برگزار نشدن این تورنمنت در تابستان سال جاری، تعویق یک یا دو ساله این رویداد واقع بینانه‌ترین گزینه است.

هاشیموتو در واکنش به این گزارش، گفت که سازمان‌دهندگان المپیک توکیو به وی اعلام کرده‌اند که آماده‌سازی برای برگزاری تورنمنت طبق برنامه قبلی در حال انجام است.

در بیانیه‌ای که پس از اظهارات این مقام منتشر شده، آمده است: «او گفته که سهوا در پاسخ به یک پرسش فرضی، نظر شخصی خود را بیان کرده است.»

«توماس باخ» رییس کمیته بین‌المللی المپیک نیز به تازگی از برگزاری طبق برنامه توکیو ۲۰۲۰ خبر داده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین