کد خبر: ۶۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

نگرانی از کمبود لوازم پزشکی همزمان با شیوع کروناویروس در انگلیس

با شیوع کروناویروس در انگلیس، دولت این کشور قصد دارد میزان زیادی کاور جسد، لباس‌های محافظ و ماسک‌های صورت ذخیره کند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک نامه غیررسمی لو رفته که به مقامات محلی در سراسر انگلیس ارسال شده، لوازم ضروری برای بیمارستان‌ها را که بسیار مورد نیاز هستند و حتی گاهی به سرقت می‌روند، عنوان کرده است. این موارد شامل الکل و ژل ضدعفونی‌کننده دست و دستکش و عینک محافظ بوده که اغلب از خارج از اروپا وارد می‌شوند و نگرانی نسبت به کمبود آن‌ها بسیار زیاد است.

این اقدام در حالی صورت گرفته که دولت انگلیس به مردمی که به فروشگاه‌ها هجوم آورده و قفسه‌ها را از اجناس مختلف خالی کرده بودند، اعلام کرده بود نیازی به انبار کردن کالاها نیست.

نگرانی از کمبود لوازم پزشکی همزمان با شیوع کروناویروس در انگلیس

این کشور با کمبود کالاهای اساسی در فروشگاه‌ها از جمله مواد غذایی خشک، دستمال توالت و صابون روبه‌رو است.

تاکنون ۳۸۳ مورد ابتلا به کروناویروس و شش مورد مرگ ناشی از آن در انگلیس تایید شده است اما پزشکان ارشد این کشور هشدار داده‌اند احتمالاً هزاران نفر دیگر نیز به این ویروس مبتلا شده و شیوع آن طی دو هفته آینده به اوج خود می‌رسد.

به گفته یک مقام ارشد بهداشتی انگلیس، با توجه به این که پادتن این ویروس در بدن هیچ‌کسی وجود ندارد، شیوع آن نیز گسترده‌تر شده و شمار زیادی از مردم به این ویروس مبتلا خواهند شد. این مقام احتمال می‌دهد انگلیس نیز مانند برخی دیگر از کشورهای درگیر کروناویروس با هزاران مورد ابتلا موجه شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه موقع ممکن است افزایش سریع مبتلایان به پایان برسد، اعلام کرد: احتمالا ما طی ۱۰ تا ۱۴ روز به افرادی که علائم اولیه را دارند، توصیه کنیم قرنطینه اختیاری شوند و طی این دوره احتمالاََ با اوج شیوع مواجه خواهیم بود.

به دنبال افزایش چشمگیر موارد ابتلا از اواسط ماه فوریه در انگلیس، یک ایمیل دولتی با عنوان "با اهمیت بسیار بالا" برای مقامات محلی که شامل خدمات عمومی مختلفی از جمله سرویس سلامت همگانی (NHS) و خدمات اضطراری است، ارسال شد.

این نامه توسط "کنترل سرخ" نوشته شده است؛ بخش اضطراری در وزارت مسکن، جوامع و دولت محلی (MHCLG) که مسئولیت پشتیبانی از جوامع را در شرایط اضطراری مانند وقوع سیلاب بر عهده دارد.

فهرستی از تجهیزات محافظتی شخصی در این نامه به عنوان بخشی از اقلام برای انبار کردن ذکر شده است.

به مقامات هم‌چنین دستور داده شده تا کیسه‌های اجساد برای قربانیان احتمالی کروناویروس و هم‌چنین کیسه‌های زباله‌های بیمارستانی برای جمع‌آوری و دفع مایعاتی مانند اسهال و خون بیماران را انبار کنند.

لباس‌های محافظ، دستکش، محافظ چشم و ماسک صورت برای پرستاران و پزشکان، لباس‌های مخصوص بیماران و هم‌چنین ضدعفونی‌کننده‌هایی مانند مواد شوینده و پاک کننده‌های سطوح، صابون دست مایع و پدهای الکلی نیز در این فهرست ذکر شده‌اند.

گفته می‌شود که کیت‌های تشخیص کروناویروس و کیت‌های سطح اکسیژن خون، معروف به پالس اکسی‌متر نیز به دلیل این که کروناویروس منجر به تنگی نفس در بیماران می‌شود در این فهرست ذخیره‌ای قرار گرفته است.

سخنگوی بخش اضطراری در وزارت مسکن، جوامع و دولت محلی اعلام کرده که دولت انگلیس بدترین سناریوی ممکن را در نظر گرفته و از این رو در تلاش است تا بیشترین آمادگی ممکن را در برابر شیوع گسترده کروناویروس در این کشور داشته باشد.

این در حالی است که لوازم پزشکی کادر درمانی در برخی از بیمارستان‌های انگلیس مورد سرقت قرار گرفته است. دولت این تجهیزات را جایگزین کرده و اقدامات امنیتی اضافی نیز در این زمینه اعمال شده است.

کارشناسان پزشکی هشدار داده‌اند که تخت‌خواب مراقبت‌های ویژه کمیاب بوده و اکنون موضوع به معضلی در سراسر کشور تبدیل شده است. تعداد معدودی از واحدهای بیماری عفونی در بیمارستان‌های انگلیس وجود دارد که می‌توانند بدون نگرانی سایر بیماران بیمارستانی، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را قرنطینه کنند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، کارشناسان هشدار داده‌اند که شیوع کروناویروس در انگلیس می‌تواند بخش خدمات درمانی این کشور را فلج کند و خدمات برای سایر بیماران را مختل سازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین