کد خبر: ۶۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

وریه زمان افتتاح جاده بین المللی "ام 4 " را اعلام کرد

وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرد، به محض اجرایی شدن توافق مسکو، این وزارت‌خانه آماده افتتاح جاده حلب - لاذقیه و بهره‌برداری از آن است.
آفتاب‌‌نیوز :

علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه تأکید کرد، این وزارت‌خانه توانست جاده بین‌المللی حلب - لاذقیه معروف به M4 را در مناطقی که ارتش سوریه آزاد کرده، برای بهره‌برداری آماده کند. وزارت حمل و نقل سوریه منتظر پایبندی دولت ترکیه به اجرای توافق مسکو است تا وضعیت جاده‌های کشور را برای استفاده و تردد بهبود ببخشد.

وی با بیان اینکه جاده حلب - لاذقیه به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است و مسافت میان دو استان را کوتاه می‌کند، تأکید کرد، این جاده استراتژیک از طریق بندر لاذقیه، عراق را به آب‌ها متصل می‌کند و به همین دلیل انتقال کالا به راحتی و سهولت انجام می‌شود.

وریه زمان افتتاح جاده بین المللی

پیش از این استان لاذقیه اعلام کرد، خاک‌ریزها و ایست‌های بازرسی موجود در جاده حلب - لاذقیه تا پل کفریا برداشته شده است و تلاش‌ها برای از بین بردن موانع از جمله بازماندگان تروریست‌ها ادامه دارد.

همچنین فارس الشهابی، عضو پارلمان و رئیس اتحادیه اتاق‌های صنایع سوریه نسبت به توقف پروازهای بسیاری از کشورها از طریق فرودگاه بین‌المللی واکنش نشان داد و اعلام کرد، به محض باز شدن فرودگاه بین‌المللی حلب، تمامی فرودگاه‌های جهان بسته شدند.

به دلیل ترس از انتشار ویروس کرونا، بسیاری از کشورها پروازهایشان را لغو و مرزهای زمینی و هوایی خود را بستند.

پیش از این هم علی حمود، وزیر راه و ترابری سوریه از وجود برنامه‌ای برای اداره پروازها از فرودگاه بین‌المللی حلب خبر داده بود که ۱۹ فوریه بازگشایی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین