کد خبر: ۶۴۱۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶

آیا فریز کردن باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود؟

موسسه ملی تحقیقات سلامت راهنمای (پاسخ به پرسش آیا انجماد (فریز کردن) باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود) را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

ویروس کرونا ذاتا سرما دوست بوده و در دماهای پایین بهتر زنده می‌ماند. با این حال به دلیل جدید بودن این ویروس، یافته‌ها درباره آن هنوز قاطع و جامع نیست.

با توجه به مطالعات انجام شده بر روی ویروس‌های کرونا، می‌توان گفت که این خانواده از ویروس‌ها در حالت منجمد بسیار پایدار هستند و حتی در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا دو سال باقی می‌مانند. به عبارت دیگر، می‌توان گفت این ویروس‌ها سرمادوست هستند.

همچنین شواهد نشان می‌دهد که قرار گرفتن در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد به مدت بیش از ۳۰ دقیقه، باعث کاهش قابل توجه ویروس می‌شود. بنابراین برای کاهش تعداد ویروس به گونه‌ای که دیگر قابل تشخیص نباشد، باید بیش از ۳۰ دقیقه در دمای ۶۰ درجه سانتیگراد باقی بماند.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که پس از قرار گرفتن ویروس سارس (از خانواده ویروس‌های کرونا) به مدت ۹۰، ۶۰ و ۳۰ دقیقه، به ترتیب در دمای ۵۶ درجه سانتی گراد، ۶۷ درجه سانتیگراد و ۷۵ درجه، قدرت عفونت‌زایی آن کاهش می‌یابد.

با توجه به یافته‌ها و مطالعات بر روی خانواده ویروس کرونا به نظر می‌رسد توانایی بقای این گروه از ویروس‌ها در نمونه‌های انسانی و محیط، نسبتاً زیاد است. این ویروس‌ها سرمادوست بوده و استراتژی نگهداری مواد در دمای پایین نظیر (انجماد) فریزر کردن نمی‌تواند باعث از بین رفتن این ویروس شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین