کد خبر: ۶۴۱۴۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح کرد؛

چگونه از ورود کرونا به بدن از طریق مواد غذایی پیشگیری کنیم؟

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار بوده و در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا دو سال می‌تواند زنده بماند، گفت: کرونا به دمای معمولی پخت (۷۰ درجه سانتیگراد) حساس بوده و باید از مصرف محصولات حیوانی خام مانند شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی خام و کاملا پخته نشده اجتناب کرد.
چگونه از ورود کرونا به بدن از طریق مواد غذایی پیشگیری کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

فتح الله پورعلی با اشاره به توصیه‌های غذایی جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: محصولات گوشتی در صورت کامل پخته شدن و آماده شدن با دست‌های تمیز، ایمن هستند.

وی تاکید کرد: شستن دست‌ها به هنگام استفاده و آماده سازی مواد خام حیوانی مانند شیر خام و گوشت یا سایر فرآورده‌های حیوانی برای جلوگیری از آلودگی سایر مواد غذایی، ضروری بوده و بهتر است از تخته و چاقوی جداگانه برای خرد کردن گوشت خام و مواد غذایی پخته استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت خودداری از بازدید از بازارهای حیوانات زنده و خودداری از تماس مستقیم با حیوانات، گفت: از ذبح، فروش، تهیه یا مصرف گوشت حیوانات وحشی و حیوانات اهلی مریض و مرده با علل ناشناخته پرهیز کنید.

پورعلی گفت: حین مراقبت و قبل و بعد از غذا دادن به بیماران و کودکان خردسال، دست‌های خود و بیمار را ضدعفونی کرده و از ظروف و قاشق و چنگال شخصی استفاده کنید.

وی تاکید کرد: امکان انتقال کرونا ویروس از طریق بسته‌های مواد غذایی نیز وجود داشته و توصیه می‌شود بسته‌ها نیز قبل از مصرف شسته شوند. خرید مواد غذایی فله‌ای یا باز ممنوع بوده و از دست به دست کردن مواد غذایی توسط فروشنده هم باید خودداری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، اظهار کرد: رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و حصول اطمینان از دریافت کافی ریزمغذی‌ها و پروتئین از برنامه غذایی روزانه نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: نداشتن تغذیه صحیح و کمبود دریافت مواد غذایی و کمبود ویتامین‌ها، با تضعیف سیستم ایمنی بدن، احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: به منظور افزایش سطح ایمنی بدن، روزانه از منابع غذایی شامل ویتامین ث شامل انواع میوه‌ها و سبزی‌ها از جمله سبزی‌های برگ سبز مانند سبزی خوردنی، انواع کلم، گوجه فرنگی، پیاز خام، شلغم، انواع مرکبات شامل لیمو ترش، لیمو شیرین، پرتقال، نارنگی و نارنج، کیوی و دیگر میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده شود.

وی متذکر شد: با توجه به نقش ویتامین‌آ در تقویت سیستم ایمنی بدن، روزانه از منابع غذایی ویتامین آ شامل منابع گیاهی و انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات و منبع غذایی ویتامین ای و روغن‌های مایع مانند کانولا، گلرنگ، آفتابگردان و ذرت استفاده کنید.

پورعلی در خاتمه یادآور شد: برای تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین دی شامل ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ، منابع غذایی حاوی آهن و روی مانند گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ، حبوبات و غلات کامل و منابع غذایی ویتامین‌های گروه ب استفاده شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین